Nasledujúci článok vás prevedie základným nastavením produktov. V texte si ukážeme, čo nájdete v jednotlivých záložkách. U zložitejších nastavení dostanete odkaz na podrobný návod v našom Pomocníkovi.
Produkty nájdete v administrácii v Produkty → Prehľad. Tu vidíte v tabuľke cenu produktov, príznaky, viditeľnosť a vek. V pravom stĺpci tabuľky môžete modrou ikonkou pridať produkt na domovskú stránku. Červenou ikonkou produkt zmažete.
K dispozícii máte filter a funkcie hromadnej editácie. Pomocou hromadnej editácie môžete označené produkty zmazať, meniť ich viditeľnosť na e-shope alebo pridávať príznaky.
Akúkoľvek informáciu o produktoch je taktiež možné hromadne meniť pomocou exportu/importu.
V hornej šedej lište máte prehľad kategórií. Slúžia podobne ako filter, môžete si zobraziť produkty, ktoré sa nachádzajú v danej kategórii.
Tlačidlom Pridať produkt pridáte nový produkt. Aby sa produkt správne zobrazoval na e-shope, musí byť zaradený do predvolenej kategórie. Produkty je možné pridať taktiež importom produktov.
Novú kategóriu pridáte tlačidlom Pridať kategóriu Stačí zadať názov a vybrať pozíciu, kde sa bude zobrazovať.
Po kliknutí na políčko s názvom produktu otvoríte detail produktu.
Ide taktiež o názov stránky detailu produktu, tak ako ho uvidia zákazníci v záložke prehliadača. Takto ho uvidí aj vyhľadávač. Je to teda jeden z kľúčových prvkov, jeho správna definícia zvyšuje pozíciu v SEO.
Názov produktu v URL adrese. Je rovnako dôležitý pre SEO. Viacej o podobe URL adries v článku Štruktúra adries (URL). Pokiaľ zmeníte znenie URL adresy, zákazníci, ktorí mali tento odkaz (napr. z vašej PPC reklamy) sa dostanú na stránku 404 s chybovou hláškou. Odporúčame v takom prípade použiť Presmerovanie adries (URL).
Viacej informácií o SEO názve a URL adries nájdete v článku Základné SEO.
Krátky popis, ktorý by mal obsahovať spravidla 1-2 vety. Môžete ho zobraziť v detaile produktu, alebo vo výpise kategórie, nastavíte ho v Nastavenia → Produkty → Zobrazenie, v sekcii Zobrazenie kategórií a Zobrazenie detailu produktu.
Popis produktu, spravidla sa na e-shope zobrazí v detaile produktu dole pod produktom, pod nadpisom Popis.
V tejto sekcii môžete nahrávať k produktom obrázky. Viac informácií v článku Fotogaléria a v článku 360° fotografie.
Tu je možné pridávať k produktom príznaky a nastavovať dátumy ich platnosti. Viac informácií sa dozviete v článku Príznaky
Značka: meno výrobcu. Môžete ho zobrazovať vo výpise kategórie a v detaile produktu. Toto nastavenie je dôležité taktiež pre vyhľadávače tovaru. Pre Google nákupy slúži ako jeden z kľúčových identifikátorov produktu, pre Heureku je generovaný do rozšíreného feedu pred názov produktu.
Dodávateľ: slúži pre označenie dodávateľa produktu. Pole je určené len pre interné účely a filtrovanie v administrácií, zákazníkom sa nezobrazuje.
Záruka: dĺžka záručnej lehoty. Informácia sa odosiela do porovnávačov tovaru.
Druh položky: zvoľte, či ide o nový produkt, sadu produktov, bazárový produkt alebo o službu. Táto informácia sa odosiela do porovnávačov tovaru.
Stav tovaru: používa sa pre upresnenie stavu bazárových produktov. Možné hodnoty sú Rozbalené, Použité a Repasované. Pole je určené primárne pre tovarový porovnávač Zboží.cz. Objaví sa len v prípade, že je ako Druh položky zvolený bazárový produkt.
Opis stavu: umožňuje podrobnejší popis stavu bazárového tovaru, nejedná sa o podrobný popis produktu. Pole je určená primárne pre tovarový porovnávač Zboží.cz. Objaví sa iba v prípade, že je ako Druh položky zvolený bazárový produkt.
Viditeľnosť: viditeľnosť produktu. Tiež je možné nastaviť skrývanie cien (Nastavenia → Produkty → Zobrazenie).
Interná poznámka: slúži iba pre interné účely. Prepisuje sa do exportu produktov a je možné ju importovať. Na e-shope ani v objednávkach sa zákazníkom nezobrazuje.
Hore v tejto záložke volíte, či ide o produkt s variantmi či bez variantov. V prípade produktu s variantmi nastavujte všetky ostatné hodnoty z tejto záložky priamo v detaile variantu. Detail otvoríte kliknutím na názov variantu.
Ako pridať na e-shop varianty produktu sa dozviete v článku Šablóny variantov.
Pri produktoch bez variantov sa v tejto sekcii nachádza položka Kód tovaru. Jedná sa o unikátny identifikátor produktov a variantov. Kód nie je možné meniť, pokiaľ na produkte či variante existuje nevybavený skladový nárok. Varianty produktov majú svoje kódy uvedené na záložke Cenník v stĺpci Kód, ako aj vo svojom detaile na záložke Hlavné údaje.
Viac informácií o merných jednotkách a ich využití nájdete v článku Merné ceny.
Viac informácií o recyklačných príspevkoch sa dozviete v článku Recyklačné príspevky.
Ďalšie cenníky je možné pridávať, pokiaľ máte aktívny doplnok Veľkoobchod.
V tejto sekcii nastavujte zľavy u jednotlivých produktov. Viac informácií o jednotlivých zľavách nájdete v článkoch Zľavové kupóny, Vernostné zľavy, Objemové zľavy a Množstevné zľavy.
Nastavenie týkajúce sa dopravy nájdete v článku Doprava a platby.
V prípade, že je aktívny OSS režim (Nastavenie → Základné nastavenie → Dane) je možné pre každú krajinu určiť pre jednotlivé produkty sadzbu DPH podľa krajiny dodania. Viac v Zvláštne daňové režimy OSS a Reverse charge.
V tejto záložke sledujete skladové zásoby na úrovni produktov. V prípade variant ich nájdete v detaile varianty v záložke Sklad.
Pre využitie všetkých možností, ktoré ponúka práca so skladmi je potrebné mať nainštalovaný doplnok Skladové hospodárstvo. Detailné informácie nájdete v článkoch Skladové hospodárstvo, Skladové nároky a Viac skladov.
Na záložke sa nastavujú parametre, ktoré sa týkajú expedície produktu. Okrem hmotnosti produktu je tu možné nastaviť šírku, výšku a dĺžku balenia, v ktorom bude produkt expedovaný. Pole Objem sa automaticky vypočítava zo zadaných rozmerov a má iba informatívny účel.
Pre produkt alebo jeho varianty tu je možné taktiež nastaviť:
Na tejto záložke vidíte, v akej predvolenej kategórií sa váš produkt nachádza. V podobe stromovej štruktúry vidíte taktiež, v akých ostatných kategóriách je produkt umiestnený. Obe uvedené informácie tu môžete meniť. Viac informácií o kategóriách nájdete v článkoch Kategórie produktov a Zobrazenie kategórie a detailu tovaru.
Parametre produktu, ktoré chcete zobrazovať zákazníkom pre lepšie popísanie produktu. Neslúžia pre filtrovanie.
Pokiaľ pre popis používate odborné či cudzie výrazy (napr. u elektroniky a špeciálneho tovaru), môžete pridať vysvetlivku. Tá sa zákazníkom zobrazí v podobe otáznika za názvom parametru. Po nabehnutí myšou sa zákazníkovi objaví políčko s vysvetlivkou.
Vďaka nim umožníte zákazníkom lepšie hľadanie tovaru na e-shope. Viac informácií v článku Parametrické filtre.
Ďalšie nastavenie parametrov vrátane ich poradia nájdete v Nastavenia → Produkty → Parametre a príznaky na záložke Parametre.
Príplatkové parametre fungujú ako konfigurátor produktov a umožnia zákazníkovi poskladať si produkt podľa jeho potrieb. Je možné ich využiť aj pre up-selling (napr. pridanie predĺženej záruky, možnosť darčekového balenia alebo ďalších služieb. Viac informácií nájdete v článku Príplatkové parametre.
Na tejto záložke môžete pridávať produkty súvisiace daným produktom. Môže ísť o iné produkty, viac informácií nájdete v článku Súvisiace a podobné produkty.
Môžete tu tiež pridať darček, previazaný iba s týmto produktom (viz. článok Darčeky k objednávke a produkte).
Zálohy a doplňujúce produkty umožňujú na produkt nadviazať vratnú zálohu. Využiť ich je možné napríklad pre zálohované sklenené fľaše alebo zálohované PET fľaše. Viac nájdete v pomocníkovi Zálohy a dodatkové produkty.
Nahrať môžete k produktu taktiež súbory. To využijete, pokiaľ chcete pridať k produktu manuál (napr. PDF). Je možné nahrať aj video (napr. MP4)
V poslednej sekcii môžete odkázať na video. Ide odkázať iba na video z YouTube (vrátane YouTube Shorts), Vimeo a ďalšie nie sú podporované.
Umožňuje na úrovni produktu nastaviť párovaciu kategóriu pre jednotlivé vyhľadávače tovaru. Viac v Heureka kategórie, Napojenie na Zboží.cz, Google Nákupy a Glami.
Viac informácií o tomto nastavení nájdete v článku SizeID.