Nasledujúci článok vás prevedie základným nastavením produktov.
Produkty nájdete v administrácii v Produkty → Prehľad. Tu vidíte v tabuľke cenu produktov, príznaky, viditeľnosť a vek. V pravom stĺpci tabuľky môžete modrou ikonkou pridať produkt na domovskú stránku. Červenou ikonkou produkt zmažete.
K dispozícii máte filter a funkcie hromadnej editácie. Pomocou hromadnej editácie môžete označené produkty zmazať, meniť ich viditeľnosť na e-shope alebo pridávať príznaky.
Akúkoľvek informáciu o produktoch je taktiež možné hromadne meniť pomocou exportu/importu.
V hornej šedej lište máte prehľad kategórií. Slúžia podobne ako filter, môžete si zobraziť produkty, ktoré sa nachádzajú v danej kategórii.
Tlačidlom Pridať produkt pridáte nový produkt. Aby sa produkt správne zobrazoval na e-shope, musí byť zaradený do predvolenej kategórie. Produkty je možné pridať taktiež importom produktov.
Novú kategóriu pridáte tlačidlom Pridať kategóriu. Stačí zadať názov a vybrať pozíciu, kde sa bude zobrazovať.
Po kliknutí na políčko s názvom produktu otvoríte detail produktu.
Ide taktiež o názov stránky detailu produktu, tak ako ho uvidia zákazníci v záložke prehliadača. Takto ho uvidí aj vyhľadávač. Je to teda jeden z kľúčových prvkov, jeho správna definícia zvyšuje pozíciu v SEO.
Názov produktu v URL adrese. Je rovnako dôležitý pre SEO. Viac o podobe URL adries v článku Štruktúra adries (URL). Pokiaľ zmeníte znenie URL adresy, zákazníci, ktorí mali tento odkaz (napr. z vašej PPC reklamy) sa dostanú na stránku 404 s chybovou hláškou. Odporúčame v takom prípade použiť Presmerovanie adries (URL).
Viac informácií o SEO názve a URL adries nájdete v článku Základné SEO.
Krátky popis, ktorý by mal obsahovať spravidla 1-2 vety. Môžete ho zobraziť v detaile produktu, alebo vo výpise kategórie, nastavíte ho v Nastavenia → Produkty → Zobrazenie, v sekcii Zobrazenie kategórií a Zobrazenie detailu produktu.
Popis produktu, spravidla sa na e-shope zobrazí v detaile produktu dole pod produktom, pod nadpisom Popis.
V tejto sekcii môžete nahrávať k produktom obrázky. Viac informácií v článku Fotogaléria a v článku 360° fotografie.
Tu je možné pridávať k produktom príznaky a nastavovať dátumy ich platnosti. Viac informácií sa dozviete v článku Príznaky
Značka: meno výrobcu. Môžete ho zobrazovať vo výpise kategórie a v detaile produktu. Toto nastavenie je dôležité taktiež pre vyhľadávače tovaru. Pre Google nákupy slúži ako jeden z kľúčových identifikátorov produktu, pre Heureku je generovaný do rozšíreného feedu pred názov produktu.
Dodávateľ: slúži pre označenie dodávateľa produktu. Pole je určené len pre interné účely a filtrovanie v administrácií, zákazníkom sa nezobrazuje.
Záruka: dĺžka záručnej lehoty. Informácia sa odosiela do porovnávačov tovaru.
Druh položky: zvoľte, či ide o nový produkt, sadu produktov, bazárový produkt alebo o službu. Táto informácia sa odosiela do porovnávačov tovaru.
Stav tovaru: používa sa pre upresnenie stavu bazárových produktov. Možné hodnoty sú Rozbalené, Použité a Repasované. Pole je určené primárne pre tovarový porovnávač Zboží.cz. Objaví sa len v prípade, že je ako Druh položky zvolený bazárový produkt.
Opis stavu: umožňuje podrobnejší popis stavu bazárového tovaru, nejedná sa o podrobný popis produktu. Pole je určené primárne pre porovnávač Zboží.cz. Objaví sa iba v prípade, že je ako Druh položky zvolený bazárový produkt.
Viditeľnosť: viditeľnosť produktu. Tiež je možné nastaviť skrývanie cien (Nastavenia → Produkty → Zobrazenie).
Interná poznámka: slúži iba pre interné účely. Prepisuje sa do exportu produktov a je možné ju importovať. Na e-shope ani v objednávkach sa zákazníkom nezobrazuje.
Hore v tejto záložke volíte, či ide o produkt s variantmi či bez variantov. V prípade produktu s variantmi nastavujte všetky ostatné hodnoty z tejto záložky priamo v detaile variantu. Detail otvoríte kliknutím na názov variantu.
Ako pridať na e-shop varianty produktu sa dozviete v článku Šablóny variantov.
Pri produktoch bez variantov sa v tejto sekcii nachádza položka Kód tovaru. Jedná sa o unikátny identifikátor produktov a variantov. Kód nie je možné meniť, pokiaľ na produkte či variante existuje nevybavený skladový nárok. Varianty produktov majú svoje kódy uvedené na záložke Cenník v stĺpci Kód, ako aj vo svojom detaile na záložke Hlavné údaje.
Viac informácií o merných jednotkách a ich využití nájdete v článku Merné ceny.
Viac informácií o recyklačných príspevkoch sa dozviete v článku Recyklačné príspevky.
Ďalšie cenníky je možné pridávať, pokiaľ máte aktívny doplnok Veľkoobchod.
V tejto sekcii povoľujete aplikáciu rôznych typov zliav pre daný produkt alebo variant. Zaškrtnutím niektorej z volieb Vernostná zľava, Objemová zľava, Množstevná zľava alebo Zľavový kupón umožníte, aby bolo možné daný typ zľavy na produkt alebo variant aplikovať. Ak typ zľavy nebude zaškrtnutý, nebude možné zľavu na produkt alebo variant uplatniť. Viac informácií o jednotlivých typoch zliav nájdete v článkoch Zľavové kupóny, Vernostné zľavy, Objemové zľavy a Množstevné zľavy.
Voľbou Maximálna povolená zľava môžete nastaviť maximálnu výšku zľavy (v percentách), ktorú môže zákazník na produkte uplatniť. To môže byť užitočné v situáciách, keď by mal zákazník možnosť uplatniť viac typov zliav naraz a ich kombináciou by dosiahol príliš vysokú zľavu, ktorá by napríklad zasahovala do vašej marže.
Zaškrtnutím volieb Doprava zadarmo alebo Platba zadarmo bude mať daný produkt alebo variant vždy dopravu alebo platbu zadarmo. V prípade Dopravy zadarmo sa pri produkte zobrazí ikona, upozorňujúca zákazníkov na dopravu zadarmo. Podrobnosti k nastaveniu dopráv a platieb nájdete v článku Doprava a platby.
V prípade, že je aktívny OSS režim (Nastavenie → Základné nastavenie → Dane) je možné pre každú krajinu určiť pre jednotlivé produkty sadzbu DPH podľa krajiny dodania. Viac v Zvláštne daňové režimy OSS a Reverse charge.
V tejto záložke sledujete skladové zásoby na úrovni produktov. V prípade variant ich nájdete v detaile varianty v záložke Sklad.
Pre využitie všetkých možností, ktoré ponúka práca so skladmi je potrebné mať nainštalovaný doplnok Skladové hospodárstvo. Detailné informácie nájdete v článkoch Skladové hospodárstvo, Skladové nároky a Viac skladov.
Na záložke sa nastavujú parametre, ktoré sa týkajú expedície produktu. Okrem hmotnosti produktu je tu možné nastaviť šírku, výšku a dĺžku balenia, v ktorom bude produkt expedovaný. Pole Objem sa automaticky vypočítava zo zadaných rozmerov a má iba informatívny účel.
Pre produkt alebo jeho varianty tu je možné taktiež nastaviť:
Na tejto záložke vidíte, v akej predvolenej kategórií sa váš produkt nachádza. V podobe stromovej štruktúry vidíte taktiež, v akých ostatných kategóriách je produkt umiestnený. Obe uvedené informácie tu môžete meniť. Viac informácií o kategóriách nájdete v článkoch Kategórie produktov a Zobrazenie kategórie a detailu tovaru.
Parametre produktu, ktoré chcete zobrazovať zákazníkom pre lepšie popísanie produktu. Neslúžia pre filtrovanie.
Pokiaľ pre popis používate odborné či cudzie výrazy (napr. u elektroniky a špeciálneho tovaru), môžete pridať vysvetlivku. Tá sa zákazníkom zobrazí v podobe otáznika za názvom parametru. Po nabehnutí myšou sa zákazníkovi objaví políčko s vysvetlivkou.
Vďaka nim umožníte zákazníkom lepšie hľadanie tovaru na e-shope. Viac informácií v článku Parametrické filtre.
Ďalšie nastavenie parametrov vrátane ich poradia nájdete v Nastavenia → Produkty → Parametre a príznaky na záložke Parametre.
Príplatkové parametre fungujú ako konfigurátor produktov a umožnia zákazníkovi poskladať si produkt podľa jeho potrieb. Je možné ich využiť aj pre up-selling (napr. pridanie predĺženej záruky, možnosť darčekového balenia alebo ďalších služieb. Viac informácií nájdete v článku Príplatkové parametre.
Na tejto záložke môžete pridávať produkty súvisiace daným produktom. Môže ísť o iné produkty, viac informácií nájdete v článku Súvisiace a podobné produkty.
Môžete tu tiež pridať darček, previazaný iba s týmto produktom (viz. článok Darčeky k objednávke a produkte).
Zálohy a doplňujúce produkty umožňujú na produkt nadviazať vratnú zálohu. Využiť ich je možné napríklad pre zálohované sklenené fľaše alebo zálohované PET fľaše. Viac nájdete v pomocníkovi Zálohy a dodatkové produkty.
Nahrať môžete k produktu taktiež súbory. To využijete, pokiaľ chcete pridať k produktu manuál (napr. PDF). Je možné nahrať aj video (napr. MP4)
V poslednej sekcii môžete odkázať na video. Ide odkázať iba na video z YouTube (vrátane YouTube Shorts), Vimeo a ďalšie nie sú podporované.
Umožňuje na úrovni produktu nastaviť párovaciu kategóriu pre jednotlivé vyhľadávače tovaru. Viac v Heureka kategórie, Napojenie na Zboží.cz, Google Nákupy a Glami.
Viac informácií o tomto nastavení nájdete v článku SizeID.