Produkty

Nasledujúci článok vás prevedie základným nastavením produktov.

Prehľad

Produkty nájdete v administrácii v Produkty → Prehľad. Tu vidíte v tabuľke cenu produktov, príznaky, viditeľnosť a vek. V pravom stĺpci tabuľky môžete modrou ikonkou pridať produkt na domovskú stránku. Červenou ikonkou produkt zmažete.

K dispozícii máte filter a funkcie hromadnej editácie. Pomocou hromadnej editácie môžete označené produkty zmazať, meniť ich viditeľnosť na e-shope alebo pridávať príznaky.

Akúkoľvek informáciu o produktoch je taktiež možné hromadne meniť pomocou exportu/importu.

V hornej šedej lište máte prehľad kategórií. Slúžia podobne ako filter, môžete si zobraziť produkty, ktoré sa nachádzajú v danej kategórii.

Tlačidlom  Pridať produkt pridáte nový produkt. Aby sa produkt správne zobrazoval na e-shope, musí byť zaradený do predvolenej kategórie. Produkty je možné pridať taktiež importom produktov.

Novú kategóriu pridáte tlačidlom Pridať kategóriu. Stačí zadať názov a vybrať pozíciu, kde sa bude zobrazovať.

Po kliknutí na políčko s názvom produktu otvoríte detail produktu.

Hlavné údaje

Názov tovaru

Ide taktiež o názov stránky detailu produktu, tak ako ho uvidia zákazníci v záložke prehliadača. Takto ho uvidí aj vyhľadávač. Je to teda jeden z kľúčových prvkov, jeho správna definícia zvyšuje pozíciu v SEO.

URL adresa

Názov produktu v URL adrese. Je rovnako dôležitý pre SEO. Viac o podobe URL adries v článku Štruktúra adries (URL). Pokiaľ zmeníte znenie URL adresy, zákazníci, ktorí mali tento odkaz (napr. z vašej PPC reklamy) sa dostanú na stránku 404 s chybovou hláškou. Odporúčame v takom prípade použiť Presmerovanie adries (URL).

Viac informácií o SEO názve a URL adries nájdete v článku Základné SEO.

Krátky popis

Krátky popis, ktorý by mal obsahovať spravidla 1-2 vety. Môžete ho zobraziť v detaile produktu, alebo vo výpise kategórie, nastavíte ho v Nastavenia → Produkty → Zobrazenie, v sekcii Zobrazenie kategórií a Zobrazenie detailu produktu.

Podrobné informácie o produkte

Popis produktu, spravidla sa na e-shope zobrazí v detaile produktu dole pod produktom, pod nadpisom Popis.

Fotogaléria a 360° fotogaléria

V tejto sekcii môžete nahrávať k produktom obrázky. Viac informácií v článku Fotogaléria a v článku 360° fotografie.

Príznaky

Tu je možné pridávať k produktom príznaky a nastavovať dátumy ich platnosti. Viac informácií sa dozviete v článku Príznaky

Doplňujúce informácie

Značka: meno výrobcu. Môžete ho zobrazovať vo výpise kategórie a v detaile produktu. Toto nastavenie je dôležité taktiež pre vyhľadávače tovaru. Pre Google nákupy slúži ako jeden z kľúčových identifikátorov produktu, pre Heureku je generovaný do rozšíreného feedu pred názov produktu.

Dodávateľ: slúži pre označenie dodávateľa produktu. Pole je určené len pre interné účely a filtrovanie v administrácií, zákazníkom sa nezobrazuje. 

Záruka: dĺžka záručnej lehoty. Informácia sa odosiela do porovnávačov tovaru.

Druh položky: zvoľte, či ide o nový produkt, sadu produktov, bazárový produkt alebo o službu. Táto informácia sa odosiela do porovnávačov tovaru.

Stav tovaru: používa sa pre upresnenie stavu bazárových produktov. Možné hodnoty sú RozbalenéPoužité a Repasované. Pole je určené primárne pre tovarový porovnávač Zboží.cz. Objaví sa len v prípade, že je ako Druh položky zvolený bazárový produkt. 

Opis stavu: umožňuje podrobnejší popis stavu bazárového tovaru, nejedná sa o podrobný popis produktu. Pole je určené primárne pre porovnávač Zboží.cz. Objaví sa iba v prípade, že je ako Druh položky zvolený bazárový produkt. 

Viditeľnosť: viditeľnosť produktu. Tiež je možné nastaviť skrývanie cien (Nastavenia → Produkty → Zobrazenie).

  • Zobraziť produkt
  • Skryť produkt
  • Zakázať nákup
  • Zobraziť len registrovaným
  • Zakázať objednanie neprihláseným
  • Nezobrazovať v navigácii e-shopu: produkt nebude možné dohľadať v kategóriách ani cez fulltextové vyhľadávanie. Na jeho detail je možné sa dostať iba zadaním jeho URL (napríklad preklikom z vyhľadávača) a je zakázané jeho objednanie. Ide o možnosť, ako sa pri nedostupnosti produktu vyhnúť chybe 404.
  • Zobraziť len v pokladni: hodí sa pokiaľ máte produkty, ktoré chcete predávať len cez Pokladňu a nie v e-shope.

Interná poznámka: slúži iba pre interné účely. Prepisuje sa do exportu produktov a je možné ju importovať. Na e-shope ani v objednávkach sa zákazníkom nezobrazuje.

Cenník

Hore v tejto záložke volíte, či ide o produkt s variantmi či bez variantov. V prípade produktu s variantmi nastavujte všetky ostatné hodnoty z tejto záložky priamo v detaile variantu. Detail otvoríte kliknutím na názov variantu.

Ako pridať na e-shop varianty produktu sa dozviete v článku Šablóny variantov.

Značenie

Pri produktoch bez variantov sa v tejto sekcii nachádza položka Kód tovaru. Jedná sa o unikátny identifikátor produktov a variantov. Kód nie je možné meniť, pokiaľ na produkte či variante existuje nevybavený skladový nárok. Varianty produktov majú svoje kódy uvedené na záložke Cenník v stĺpci Kód, ako aj vo svojom detaile na záložke Hlavné údaje.

Cena

  • Cena: predajná cena produktu.
    • Pri cene je môžete zvoliť, v akej mene a daňovej sadzbe je cena zadaná. Viac informácií v článkoch Meny a Dane.
  • Cenový koeficient: cena produktu sa počíta vynásobením zadanej ceny a koeficientu.
    • Pokiaľ má cena odpovedať hodnote v poli Cena, je potrebné vyplniť koeficient 1.
    • Cenový koeficient ovplyvňuje iba cenu, akčná cena koeficientom ovplyvnená nie je.
    • Prepočet koeficientom sa prejaví iba na e-shope pre zákazníkov. V administrácii je zobrazovaná cena zodpovedajúca hodnote v poli Cena.
  • Štandardná cena: mala by byť vyššia ako cena predajná. Na základe tejto ceny je možné zobraziť zľavu v percentách (možnosti zobrazenia môžete nájsť v Nastavenia → Produkty → Zobrazenie).
    • Na základe európskej smernice by pole malo obsahovať takú cenu, za ktorú sa tovar predával v priebehu uplynulých 30 dní. Nemalo by teda obsahovať cenu doporučenú výrobcom alebo bežnú cenu.
  • Nákupná cena: ide o informáciu určenú pre vás, zákazníkom sa nezobrazuje. Pokiaľ ju vyplníte, bude sa vám vo štatistikách vypočítavať zisková marža.
    • Pokiaľ zadávate ceny vrátane DPH, mala by takto byť zadaná aj nákupná cena. Výber DPH v detaile produktu je platný na všetky typy cien a pokiaľ by nákupná cena ako jediná bola zadaná bez DPH, došlo by k skresleniu marže práve o jeho výšku. Marža sa počíta pomocou vzorca x=(predajná cena-nákupná cena)/predajná cena*100.
    • V prípade sád je nákupná cena doplnená automaticky. Jedná sa o súčet nákupných cien jednotlivých produktov, ktoré sada obsahuje. Automaticky vyplnenú hodnotu je možné ručne prepísať.
  • Akčná cena: po zvolené časové obdobie sa zobrazuje namiesto predajnej ceny. Viac informácií v článku Akčná cena produktov.

Jednotka

Viac informácií o merných jednotkách a ich využití nájdete v článku Merné ceny.

Príspevok na recykláciu

Viac informácií o recyklačných príspevkoch sa dozviete v článku Recyklačné príspevky.

Ďalšie cenníky

Ďalšie cenníky je možné pridávať, pokiaľ máte aktívny doplnok Veľkoobchod.

Zľavy

V tejto sekcii povoľujete aplikáciu rôznych typov zliav pre daný produkt alebo variant. Zaškrtnutím niektorej z volieb Vernostná zľava, Objemová zľava, Množstevná zľava alebo Zľavový kupón umožníte, aby bolo možné daný typ zľavy na produkt alebo variant aplikovať. Ak typ zľavy nebude zaškrtnutý, nebude možné zľavu na produkt alebo variant uplatniť. Viac informácií o jednotlivých typoch zliav nájdete v článkoch Zľavové kupóny, Vernostné zľavy, Objemové zľavy a Množstevné zľavy.

Voľbou Maximálna povolená zľava môžete nastaviť maximálnu výšku zľavy (v percentách), ktorú môže zákazník na produkte uplatniť. To môže byť užitočné v situáciách, keď by mal zákazník možnosť uplatniť viac typov zliav naraz a ich kombináciou by dosiahol príliš vysokú zľavu, ktorá by napríklad zasahovala do vašej marže.

Zaškrtnutím volieb Doprava zadarmo alebo Platba zadarmo bude mať daný produkt alebo variant vždy dopravu alebo platbu zadarmo. V prípade Dopravy zadarmo sa pri produkte zobrazí ikona, upozorňujúca zákazníkov na dopravu zadarmo. Podrobnosti k nastaveniu dopráv a platieb nájdete v článku Doprava a platby.

OSS sadzby

V prípade, že je aktívny OSS režim (Nastavenie → Základné nastavenie → Dane) je možné pre každú krajinu určiť pre jednotlivé produkty sadzbu DPH podľa krajiny dodania. Viac v Zvláštne daňové režimy OSS a Reverse charge.

Sklad

V tejto záložke sledujete skladové zásoby na úrovni produktov. V prípade variant ich nájdete v detaile varianty v záložke Sklad.

Pre využitie všetkých možností, ktoré ponúka práca so skladmi je potrebné mať nainštalovaný doplnok Skladové hospodárstvo. Detailné informácie nájdete v článkoch Skladové hospodárstvo, Skladové nároky a Viac skladov.

Logistika

Na záložke sa nastavujú parametre, ktoré sa týkajú expedície produktu. Okrem hmotnosti produktu je tu možné nastaviť šírku, výšku a dĺžku balenia, v ktorom bude produkt expedovaný. Pole Objem sa automaticky vypočítava zo zadaných rozmerov a má iba informatívny účel.

Pre produkt alebo jeho varianty tu je možné taktiež nastaviť:

  • Atypická doprava: ak voľbu zaškrtnete, produkt (aj jeho varianty) sa označia ako atypické. To využite v prípade, keď má produkt atypickú veľkosť alebo hmotnosť a chcete k nemu priradiť špeciálny spôsob dopravy. Ak je aktivované a košík obsahuje tento produkt, zobrazí sa v košíku iba dopravca, ktorý je označený na doručovanie atypických produktov. Viac informácií nájdete v článku Doprava a platby.
  • Atypická platba: ak voľbu zaškrtnete, produkt (aj jeho varianty) sa označia ako atypické. To využite v prípade, keď k produktu chcete priradiť špeciálny spôsob platby, napr. keď nie je známa konečná cena kvôli hmotnosti alebo možnému reverse charge atď. Ak je aktivované a košík obsahuje tento produkt, zobrazí sa v košíku iba platba, ktorá je označená pre platenie atypických produktov. Viac informácií nájdete v článku Doprava a platby.

Kategórie

Na tejto záložke vidíte, v akej predvolenej kategórií sa váš produkt nachádza. V podobe stromovej štruktúry vidíte taktiež, v akých ostatných kategóriách je produkt umiestnený. Obe uvedené informácie tu môžete meniť. Viac informácií o kategóriách nájdete v článkoch Kategórie produktov a Zobrazenie kategórie a detailu tovaru.

Parametre

Popisné parametre

Parametre produktu, ktoré chcete zobrazovať zákazníkom pre lepšie popísanie produktu. Neslúžia pre filtrovanie.

Pokiaľ pre popis používate odborné či cudzie výrazy (napr. u elektroniky a špeciálneho tovaru), môžete pridať vysvetlivku. Tá sa zákazníkom zobrazí v podobe otáznika za názvom parametru. Po nabehnutí myšou sa zákazníkovi objaví políčko s vysvetlivkou.

Parametre na filtrovanie

Vďaka nim umožníte zákazníkom lepšie hľadanie tovaru na e-shope. Viac informácií v článku Parametrické filtre.

Ďalšie nastavenie parametrov vrátane ich poradia nájdete v Nastavenia → Produkty → Parametre a príznaky na záložke Parametre.

Príplatkové parametre

Príplatkové parametre fungujú ako konfigurátor produktov a umožnia zákazníkovi poskladať si produkt podľa jeho potrieb. Je možné ich využiť aj pre up-selling (napr. pridanie predĺženej záruky, možnosť darčekového balenia alebo ďalších služieb. Viac informácií nájdete v článku Príplatkové parametre

Súvisiace

Na tejto záložke môžete pridávať produkty súvisiace  daným produktom. Môže ísť o iné produkty, viac informácií nájdete v článku Súvisiace a podobné produkty.

Môžete tu tiež pridať darček, previazaný iba s týmto produktom (viz. článok Darčeky k objednávke a produkte).

Zálohy a doplňujúce produkty umožňujú na produkt nadviazať vratnú zálohu. Využiť ich je možné napríklad pre zálohované sklenené fľaše alebo zálohované PET fľaše. Viac nájdete v pomocníkovi Zálohy a dodatkové produkty

Nahrať môžete k produktu taktiež súbory. To využijete, pokiaľ chcete pridať k produktu manuál (napr. PDF). Je možné nahrať aj video (napr. MP4)

V poslednej sekcii môžete odkázať na video. Ide odkázať iba na video z YouTube (vrátane YouTube Shorts), Vimeo a ďalšie nie sú podporované.

Pokročilé

Všeobecné nastavenia

  • Doplnok k názvu: Doplnok sa zobrazí za názvom produktu na e-shope a prenesie do Zboží.cz. Jednotlivé darčeky budú prenesené do feedov pre Heureka.sk a Zboží.cz. Viac informácií v článku Doplnok produktu a darčeky.
  • Názov produktu v XML feede: Ak je políčko vyplnené, bude sa do vyhľadávača tovaru automaticky odosielať uvedený názov namiesto názvu, ktorý máte na e-shope. Pri produktoch s variantami budú doplnené varianty. Do klasických feedov ho prepisuje značka #NAME#. Prepisuje sa tiež do značiek #PRODUCT# a #PRODUCTNAME#. Viac informácií v článku XML feedy.
  • Názov (tag "title"): Názov stránky tak ako ju uvidia vyhľadávače, popr. návštevníci v záložke prehliadača. Viac informácií v článku Základné SEO.
  • Popis (meta tag "description"): Tento text je zobrazený vo výsledkoch vyhľadávania ako popisok vašej stránky. Kontext a kvalita popisku môže zvýšiť šancu na kliknutie na vašu stránku. Viac informácií v článku Základné SEO.
  • Import kód: ak bol produkt vytvorený alebo upravený automatickým importom produktov, zobrazí sa tu kód daného importu.
  • Povoliť pre online platby: objednávku s týmto produktom je možné uhradiť online platbou.
  • Pre dospelých: Označte produkt, ktorý je určený len pre dospelých, typicky ide o erotický tovar. Do feedov porovnávačov výrobkov sa potom vloží príslušná značka.

Párovanie kategórií

Umožňuje na úrovni produktu nastaviť párovaciu kategóriu pre jednotlivé vyhľadávače tovaru. Viac v Heureka kategórieNapojenie na Zboží.czGoogle Nákupy a Glami.

Heuréka nastavení

  • Heuréka CPC: Určuje maximálnu cenu za preklik, ktorú ste pre produkt ochotný navrhnúť. Viac informácií o tomto nastavení nájdete v článku Nastavenie Heureky a PPC.
  • Nezobrazovať v Heureka Marketplace: V prípade, že voľba bude aktívna, produkt nebude zobrazovaný v Heureka Marketplace.
  • Nezobrazovať na Heureke: Pokiaľ voľbu aktivujete, produkt nebude zaslaný do rozšíreného Heureka feedu, a tým na Heureke navrhovaný.

Zboží.cz nastavenie

  • Maximálny CPC: Maximálna cena za preklik v detaile produktu v Kč. Pokiaľ si nastavíte maximálnu cenu za preklik, ktorú ste ochotní pre danú položku v detaile zaplatiť, Zboží.cz spočíta cenu prekliku, ktorá je nutná k udržaniu na danej pozícií (second-price). Ak zákazník použije radenie od najlacnejšej ponuky, účtuje sa iba cenníková cena.
  • Maximálny CPC (vyhľadávanie): Maximálna cena za preklik vo fulltextovom výsledku hľadania (nezaradenej ponuky) v Kč. Pokiaľ si nastavíte maximálnu cenu za preklik, ktorú ste ochotní pre danú položku vo fulltextu zaplatiť, Zboží.cz spočíta cenu prekliku, ktorá je nutná k udržaniu na danej pozícií (second-price). Ak zákazník použije radenie od najlacnejšej ponuky, účtuje sa iba cenníková cena.
  • Vylúčiť zo Zboží.cz: Ak je zaškrtnuté, produkt nebude navrhovaný na Zboží.cz. Do feedu sa odosiela značka VISBILITY s hodnotou 0.

SizeID tabuľka veľkostí

Viac informácií o tomto nastavení nájdete v článku SizeID.