Značky produktov predstavujú najčastejšie meno výrobcu alebo názov produktovej línie. Pomáhajú tak vašim zákazníkom jednoducho identifikovať a filtrovať produkty. Značky sú dôležité nielen pre prehľadnosť v e-shope, ale aj pre vyhľadávače tovaru, ako sú Google Nákupy, Heureka alebo Zboží.cz.
Značky sa v e-shope môžu zobrazovať na rôznych miestach a vždy v závislosti od vášho nastavenia – či už všeobecných nastavení, alebo nastavení konkrétnej značky.
Značka sa môže zobraziť na detaily produktu a to aj vrátane jej popisu a prípadne aj vrátane povinných informácií o výrobcovi.
Zákazníkom môžete zobraziť stránku Predávané značky s prehľadom všetkých značiek. Odkaz na túto stránku a prípadne aj na jednotlivé značky je možné zobraziť v menu kategórií – buď v hlavnom menu, alebo v prvku Kategórie v bočnom paneli alebo v pätičke.
Pre každú značku môžete mať v e-shope vlastnú stránku, na ktorej sa zobrazí popis značky a všetky produkty, ktoré majú značku priradenú.
Značky sa používajú tiež v rámci prepojenia s rôznymi vyhľadávačmi a porovnávačmi tovaru ako sú Google Nákupy, Heureka, Zboží.cz a pod. Napríklad Google Nákupy pri veľkej časti produktov vyžadujú značku ako povinný údaj.
Pomocou funkcie Filtre výrobcov a značiek môžu vaši zákazníci filtrovať produkty v e-shope aj práve podľa značiek. Zobrazenie tohto filtra môžete ovplyvniť v nastavení vzhľadu vášho e-shopu.
Spravovať značky produktov vo vašom e-shope môžete v administrácii v sekcii Produkty → Značky. Na predvolenej záložke Značky nájdete prehľad všetkých značiek vo vašom obchode.
Pri každej značke v tabuľke v stĺpci Počet vidíte, pri koľkých produktoch je značka priradená. V stĺpcoch V menu kategórií a V zozname značiek môžete ovplyvniť, či sa má na daných miestach vybraná značka zobrazovať alebo nie.
Kliknutím na názov značky sa vám otvorí detail značky.
Nájdením na riadok značky sa vám zobrazí ikona krížika na zmazanie značky. Zmazať značky môžete aj hromadne ich zaškrtnutím v tabuľke a potom výberom možnosti Zmazať z ponuky Funkcie. Zmazaním značky nedôjde k zmazaniu produktov, ktoré ju používajú. Značka sa od produktov iba odstráni a tieto produkty tak nebudú mať priradenú žiadnu značku.
Priradiť značku ku konkrétnemu produktu môžete v detaile produktu na záložke Hlavné údaje v sekcii Doplňujúce informácie. Pri voľbe Značka vyberte príslušnú značku, ktorú chcete priradiť.
Priradiť značky k produktom je možné aj pomocou importu produktov alebo automatického importu produktov.
Založiť novú značku môžete v prehľade Produkty → Značky kliknutím na tlačidlo Pridať. Týmto spôsobom sa vám otvorí detail novej značky, kde môžete vyplniť ku značke všetky údaje.
Značky môžete založiť aj hromadne pomocou importu značiek.
Pridať novú značku môžete tiež z detailu produktu, alebo importom produktov. V takom prípade sa značka rovno priradí k produktu. Takto vytvorená značka sa založí iba s názvom, ostatné údaje bude potrebné vyplniť v jej detailu alebo importom značiek.
Všeobecné nastavenia viditeľnosti značiek nájdete v administrácii v sekcii Produkty → Značky na záložke Nastavenie.
Zobraziť: Určuje viditeľnosť:
www.domena-eshopu.sk/znacka/
Viditeľnosť stránky: Touto voľbou môžete obmedziť viditeľnosť stránky Predávané značky iba pre prihlásených, alebo iba pre neprihlásených zákazníkov.
Zobraziť rozbalené v menu kategórií: V prípade, že je voľba zaškrtnutá, tak sa môžu v menu kategórií zobraziť aj jednotlivé značky. V menu kategórií v prvku Kategórie (v postrannom paneli alebo v pätičke) sa zobrazia rovno rozbalené, v hlavnom menu sa značky zobrazia v rozbaľovacej rolete. Je potrebné mať zároveň zaškrtnutú voľbu Zobraziť.
Zobrazenie značiek v detaile produktu môžete ovplyvniť v nastavení zobrazenia produktov v Nastavenie → Produkty → Zobrazenie.
Voľba Značka zobrazí (alebo skryje) zobrazenie značky produktu na jeho detaile.
Voľba Popis značky zobrazí (alebo skryje) zobrazenie popisu značky v samostatnej záložke v detaile produktu.
Kliknutím na názov značky v prehľade značiek v Produkty → Značky sa dostanete na detail značky.
Na detaile značky môžete upraviť ako základné informácie o značke ako je názov, popis alebo viditeľnosť, tak aj pokročilejšie nastavenia týkajúce sa SEO alebo legislatívnych náležitostí.
Názov: Názov značky (výrobcu), ktorý sa bude zobrazovať zákazníkom a fungovať aj pre všetky interné potreby vášho e-shopu a nášho systému.
Oficiálny web: Môžete uviesť odkaz na web značky. Odkaz sa zobrazí v e-shope na stránke značky.
Zobraziť v menu kategórií a Zobraziť v zozname značiek: Určujú, či sa má značka zobraziť v menu kategórií (či už v hlavnom menu, alebo v prvku Kategórie v bočnom paneli alebo v pätičke), alebo na stránke Predávané značky.
Popis značky: Pomocou textového editora môžete vložiť popis značky. Popis sa zobrazí na stránke značky a podľa vášho nastavenia sa môže zobraziť aj v detaile produktu.
GPSR (General Product Safety Regulation) je nariadenie EÚ týkajúce sa všeobecnej bezpečnosti výrobkov. Z tohto nariadenia vyplýva okrem iného povinnosť uvádzať u produktu podrobnosti o výrobcovi, vrátane napríklad kontaktných údajov. Podrobnosti k nariadeniu GPSR nájdete na našom blogu.
Do políčok Výrobca, Adresa a E-mail môžete uviesť povinné informácie o výrobcovi. Tieto údaje sa zobrazia v detaile produktu na samostatnej záložke. Ak je výrobca produktu z krajiny mimo EÚ, zaškrtnite voľbu Vyrobené mimo EÚ a vyplňte aj údaje o zástupcovi výrobcu v EÚ.
V detaile značky na záložke Pokročilé nájdete voľby pre nastavenie SEO.
Názov (tag „title“): Názov stránky, ktorý uvidia návštevníci v záložke prehliadača a taktiež vyhľadávače. Ak nebude vyplnený, použije sa predvolené nastavenie SEO z Marketing → Základné SEO.
(meta tag „description“): Text sa zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania ako popis stránky značky. Ak nebude vyplnený, použije sa predvolené nastavenie SEO z Marketing → Základné SEO.
URL adresa: URL adresa značky sa všeobecne vytvára automaticky podľa názvu. V tomto políčku môžete adresu ručne upraviť na vami preferovanú.
Značky a všetky ich údaje môžete zakladať a upravovať aj hromadne pomocou importu a exportu značiek. Import a export značiek nájdete v administrácii e-shopu v Produkty → Značky na záložkách Export a Import.
Podporovaným formátom súborov pre import a export značiek je iba CSV. Importovaný súbor musí spĺňať špecifikácie nášho systému. Pred prvým importom odporúčame vykonať aspoň jeden export značiek, ktorý môžete použiť ako vzorový súbor pre import.
Na záložke Export môžete vykonať export kliknutím na tlačidlo Exportovať.
Typ exportu určuje, v akom formáte má byť exportovaný súbor. Pri exporte značiek je možné využiť iba formát CSV.
Ak máte v e-shope aktívnu funkciu Cudzie jazyky, môžete v časti Jazyky zaškrtnúť, pre aké jazyky sa majú do exportu propsať preklady vybraných údajov.
Podobne ako pri iných exportoch v našom systéme (napr. produktov alebo objednávok) si môžete aj pri značkách vygenerovať trvalý odkaz na export. V takom prípade je potrebné mať v e-shope nastavené zabezpečenie exportov.
Na záložke Import môžete nahrať CSV súbor pre import značiek. Súbor musí spĺňať špecifikácie nášho systému – názvy stĺpcov musia presne zodpovedať očakávaným názvom a ako oddeľovač v CSV súbore musí byť použitý bodkočiarka ;
.
Ako vzorový súbor pre import odporúčame použiť súbor exportu.
Importom môžete založiť nové značky alebo môžete upraviť údaje už existujúcej značky. Importom nie je možné značky vymazať.
V importovanom súbore odporúčame okrem povinných stĺpcov ponechať vždy len tie stĺpce a riadky so značkami, ktoré práve upravujete. Môžete tak lepšie predísť omylom vymazaným údajom. Ak totiž ponecháte v importe prázdnu bunku v nejakom stĺpci (napr. v stĺpci description
pre popis značky), a príslušný údaj by bol v e-shope pri značke vyplnený, tak by ste ho importom vymazali.
Na záložke Log nájdete históriu všetkých spustených importov značiek – kedy a kto import spustil a či bol import úspešne spracovaný, alebo skončil s chybou.
V tabuľke nájdete názvy všetkých stĺpcov, ktoré môže import značiek obsahovať. Stĺpce označené „(povinný)“ musia byť uvedené v každom importe. Ostatné stĺpce môžete z importu vynechať.
Názov stĺpca | Pole v administrácii | Možné hodnoty | Popis |
---|---|---|---|
id (povinný) | - | Unikátny interný kód značky. Pri novo zakladaných značkách nechajte bunku prázdnu. Pri existujúcich značkách ID vždy uveďte. ID založených značiek získate najľahšie exportom značiek. | |
name (povinný) | Názov | Názov značky | |
indexName | URL adresa | URL adresa stránky značky – v administrácii tento údaj nájdete v detaile značky na záložke Pokročilé. | |
description | Popis | Popis značky vo východiskovom jazyku e-shopu. | |
webUrl | Oficiálny web | URL adresa webu značky. | |
inMenu | Zobraziť v menu kategórií | 0 / 1 | Určuje viditeľnosť značky v menu kategórií. Hodnota 0 zodpovedá nezaškrtnutej voľbe v administrácii, hodnota 1 zaškrtnutej voľbe. |
inList | Zobraziť v zozname značiek | 0 / 1 | Určuje viditeľnosť značky v zozname značiek. Hodnota 0 zodpovedá nezaškrtnutej voľbe v administrácii, hodnota 1 zaškrtnutej voľbe. |
metaTitle | Názov (tag "title") | Názov stránky v tagu title. Slúži na úpravu SEO značky. V administrácii tento údaj nájdete v detaile značky na záložke Pokročilé. | |
metaDescription | (meta tag "description") | Popis stránky v meta tagu description. Slúži na úpravu SEO značky. V administrácii tento údaj nájdete v detaile značky na záložke Pokročilé. | |
manufacturingCompanyName | Výrobca | Názov výrobcu v rámci GPSR údajov. | |
postalAddress | Adresa | Adresa výrobcu v rámci GPSR údajov. | |
contactEmail | E-mail výrobcu v rámci GPSR údajov. | ||
europeanResellerManufacturingCompanyName | Zástupca výrobcu v EÚ | Zástupca výrobcu v EÚ v rámci GPSR údajov, pre prípad, že výrobca pochádza z krajiny mimo EÚ. | |
europeanResellerPostalAddress | Adresa zástupcu v EÚ | Adresa zástupcu výrobcu v EÚ v rámci GPSR údajov, pre prípad, že výrobca pochádza z krajiny mimo EÚ. | |
europeanResellerContactEmail | E-mail zástupcu v EÚ | E-mail zástupcu výrobcu v EÚ v rámci GPSR údajov, pre prípad, že výrobca pochádza z krajiny mimo EÚ. | |
description:kod-jazyka | Popis | Len ak máte v e-shope viac jazykov. Stĺpec slúži na preklad popisu značky do ďalšieho jazyka. Namiesto „kod-jazyka“ uveďte príslušný kód konkrétneho jazyka, napr. „en“ pre angličtinu. | |
metaTitle:kod-jazyka | Názov (tag "title") | Len ak máte v e-shope viac jazykov. Stĺpec slúži na preklad SEO názvu značky do ďalšieho jazyka. Namiesto „kod-jazyka“ uveďte príslušný kód konkrétneho jazyka, napr. „en“ pre angličtinu. | |
metaDescription:kod-jazyka | (meta tag "description") | Len ak máte v e-shope viac jazykov. Stĺpec slúži na preklad SEO popisu značky do ďalšieho jazyka. Namiesto „kod-jazyka“ uveďte príslušný kód konkrétneho jazyka, napr. „en“ pre angličtinu. |