Niektoré vaše produkty sa môžu líšiť istými parametrami (napr. farba, veľkosť), majú teda rôzne varianty. Varianty produktov sa zadávajú pomocou šablón variantov. Jednu šablónu môžete využiť pri viacerých produktoch.
Rovnako ako šablóny, môžete upravovať aj ich jednotlivé parametre.
Pokiaľ majú varianty jedného produktu rozdielnu cenu, tak na e-shope zákazníci uvidia najnižšiu cenu.
Pri niektorých variantoch sa pri zapnutom Skladovom hospodárstve zobrazí len údaj Skladom, kdežto u iných Skladom + počet kusov. Údaj Skladom sa zobrazí, ak má prvý variant 0 kusov na sklade. Skladom + počet kusov sa zobrazí, ak má prvý variant nenulový počet kusov skladom.
K jednému produktu je možné založiť maximálne 512 variantov.
Použitie šablón variantov vám ušetrí čas, ktorý by ste vynaložili pri zadávaní každého variantu ako samostatného produktu. Rovnako uľahčíte výber svojim zákazníkom, varianty produktu sa v e-shope prehľadne zobrazia.
Pokiaľ máte aktívny doplnok Parametrické filtre, môže zákazník podľa variant filtrovať vyhľadávanie. Taktiež môžete mať pri produktoch množstvo parametrov. Viacej informácií o doplnku nájdete v článku Parametrické filtre.
Je možné vybrať len niektoré možnosti v rámci parametrov. Výber je ale nutný v každom parametre.
Upravte informácie o tovare u jednotlivých variant. Informácie sa môžu u rôznych variant líšiť (napr. cena, dostupnosť).
Upraviť môžete tieto informácie:
Dostupné varianty produktov je možné ukázať vašim zákazníkom už na výpise produktov, teda v kategóriách, vyhľadávania a na titulnej strane. Odpadá teda nutnosť zo strany zákazníka, aby si otvoril detail produktu. Dostupné varianty teraz uvidia skôr a budú sa môcť rýchlejšie a teda lepšie rozhodovať (obrázok 08).
Dostupné varianty produktov sú zobrazované na základe jedného vybraného parametru variantu (teda napr. veľkosť, farba, materiál). Vždy je možné zobraziť dostupné varianty pri jednom produkte na základe jedného parametra. Systém sám potom skontroluje, že je tovar dostupný napr. v zodpovedajúcich veľkostiach, tak aby bolo dostupné i v odpovedajúcich farbách. Rovnako tak systém skontroluje, či je tovar dostupný aj v zodpovedajúcom materiáli.
Pokiaľ je parametrov viac (ako ukazuje odstavec vyššie), tak sa výpis produktov riadi podľa parametru, ktorý má najnižšie poradie v zozname parametrov. Teda čím nižšie poradie, tým vyššia priorita (obrázok 10).
Nastaviť zobrazovanie dostupných variantov podľa parametrov je možné na dvoch miestach, pričom toto nastavenie je previazané (jedná sa o dve zobrazenia jednej funkcie): Nastavíte ju:
Na záložke Parametre variantov rozhoduje o zobrazení stĺpec Viditeľnosť v kategórii (obrázok 09).
Poradie rozhoduje o tom, ktorý parameter systém zobrazí, ak pri jednom produkte existuje viac parametrov, ktoré majú nastavené, aby boli v kategórii vidieť (obrázok 09). Platí, že čím nižšie číslo poradia, tým vyššia priorita pre zobrazenie v kategórii. Poradie parametrov môžete zmeniť ťahaním v pravom stĺpci pomocou modrej ikonky. Červeným krížikom parameter sa parameter zmaže.
V detaile parametra nastavíte zobrazenie variantov vo výpise zaškrtnutím políčka Viditeľnosť v kategórii (obrázok 10).
Každý variant produktu môže mať svoju vlastnú skladovú dostupnosť, ktorú zákazník uvidí po zvolení konkrétneho variantu v detaile takéhoto produktu.
Vo výpise produktov v kategórii sa však zobrazuje vždy len jedna dostupnosť. Ak teda majú varianty nastavené rôzne dostupnosti, systém automaticky určí, ktorá dostupnosť sa má vo výpise produktov zákazníkom zobraziť. Kľúčová je v tomto rozhodovaní hodnota Naskladnenie v hodinách, ktorú môžete dostupnostiam priradiť v sekcii Nastavenie → Produkty → Dostupnosti. Viac v článku Dostupnosti. Konkrétna dostupnosť sa zobrazí podľa nasledujúcich pravidiel:
Parametre, ktoré používate pre odlíšenie variantov, nájdete v Nastavenia → Produkty → Parametre a príznaky, záložka Parametre variantov.
Parameter môžete pridať kliknutím na tlačidlo Pridať, ale primárne ich odporúčame vrátane ich hodnôt pridávať cez šablóny variantov. Krížikom v pravom stĺpci sa parameter zmaže. Po kliknutí na meno je možné parameter editovať.
V detaile parametra môžete upraviť jeho Názov a Kód. Kód slúži na jednoznačnú identifikáciu parametra v systéme, klienti kód na e-shope neuvidia. Môžete tiež nastaviť Názov na zobrazenie. Pokiaľ ho vyplníte, bude sa tento text zobrazovať namiesto štandardného názvu.
Viditeľnosť v kategórii potom určuje, či bude daný parameter viditeľný pri prehliadaní produktov vo výpise (kategória, vyhľadávanie, titulná strana) produktov. Viac informácií nájdete v kapitole Dostupné varianty vo výpise produktov.
Po kliknutí na názov parametra vo výpise na záložke Parametre variantov sa dostanete do detailu parametra, kde sú vypísané jednotlivé hodnoty, ktoré sú k parametru priradené (obrázok 11).
Po kliknutí na riadok s hodnotou parametra môžete zmeniť jej meno. V rozbalovacom poli Pridať môžete upraviť spôsob, ako bude daná hodnota reprezentovaná vašim zákazníkom na e-shope. Môžete zvoliť:
Aby sa farba alebo nahraný obrázok pre hodnotu parametra zákazníkom zobrazil, musí byť nahraný pre všetky hodnoty, ktoré sú pre varianty produktu použité. Podmienkou pre zobrazenie je tiež použitie Rozdelených variantov pre zobrazenie (pozri Zobrazenie variantov tovaru v e-shope).
Pokiaľ vyberiete z rozbalovacieho poľa konkrétnu šablónu, potom sa zobrazenie hodnôt parametrov trochu pozmení (obrázok 12).
V stĺpci Viditeľnosť môžete kliknutím zvoliť, ktoré hodnoty parametra Farba (zo všetkých dostupných), sa môžu v danej šablóne zobraziť.
Rozbalovacie políčko Google parameter, umožňuje zvoliť, či sa jedná o parameter, ktorý je napríklad v XML feede pre Google Merchant Center (Google nákupy) uvádzaný povinne. Voľbou v tomto políčku zároveň vyberiete, o ktorý konkrétny parameter sa jedná.
Pokiaľ by u produktov dané parametre neboli nastavené, produkty sa budú môcť zobrazovať, ale ich výkon (z hľadiska reklamy a predaja) môže byť výrazne obmedzený.
Produkty, ktoré spadajú na Google pod podkategóriu Média a Odevy a doplnky musia mať uvedené tieto parametre:
Názov parametru | XML tag (vrátane príkladu hodnoty) | Hodnoty (názvy kategórií Google) |
---|---|---|
Pohlavie (gender) | <g:gender>male</g:gender> | male, female, unisex (muž, žena, unisex) |
Veková skupina (age group) | <g:age_group>adult</g:age_group> | newborn, infant, toddler, kids, adult (novorodenci, nemluvňatá, batoľatá, deti, pre dospelých) |
Veľkosť (size) | <g:size>XL</g:size> | ľubovoľné do 100 znakov |
Farba (color) | <g:color>oranžová mango párty</g:color> | ľubovoľné do 100 znakov |
Pokiaľ teda používate na produkte ako parameter pre tvorbu šablóny niektoré z vyššie uvedených 4 parametrov, tak v rozbalovacom políčku pre výber zvoľte odpovedajúci parameter. Voľba konkrétnych hodnôt pre Google prebieha v detaile hodnoty parametrov.
Je pravdepodobné, že parametre pohlavie a veková skupina máte na e-shope vytvorené ako parametrické filtre. Ako tieto parametre správne nastaviť pre Google sa dočítate v kapitole Nastavenie parametrov pre filtrovanie.