Procesy a efektivita: ako ovládnuť správu svojho e-shopu

Všetky dôležité nastavenia ste už vykonali podľa článku Prvé nastavenie e-shopu. Váš e-shop je teda pripravený na spustenie a môže privítať prvých zákazníkov.

Vieme, že zvládnuť všetky procesy a organizáciu môže byť trochu náročnejšie. Aby prvotná fáza prevádzky vášho e-shopu prebiehala hladko, pripravili sme pre vás článok o propagácii e-shopu a článok o efektivite a procesoch na e-shope, ktorý práve čítate.

V článku sa dozviete, ako Váš e-shop nastaviť tak, aby ste ušetrili čo najviac času a námahy. Dozviete sa, ako pracovať so zákazníkmi, ako vylepšiť ich zážitok z nákupu, ako zautomatizovať dopĺňanie tovaru, a ešte oveľa viac.

Ako povoliť prístup do e-shopu niekomu inému

Či už prevádzkujete e-shop sami, alebo v tíme, určite raz príde čas na to, kedy budete chcieť prepožičať prístup niekomu inému. Nemusí nutne ísť o vášho kolegu. Prístup do e-shopu môže potrebovať ako váš externý účtovník, tak aj marketingový špecialista.

Je možné komukoľvek vytvoriť prístup s plnými alebo obmedzenými právami. Zároveň v logu akcií uvidíte, aké kroky daná osoba na e-shope urobila.

Ako pracovať so zákazníkmi

Práca so zákazníkmi patrí k činnostiam, ktoré budete vykonávať prakticky denne. Oplatí sa teda dobre ich nastaviť a zautomatizovať.

Vďaka doplnku Veľkoobchod môžete vytvárať zákaznícke skupiny a pridávať k nim rôzne cenníky. Nemusí ísť nutne o veľkoobchodnú klientelu. Táto funkcia vám príde vhod aj v prípade, keď chcete mať svojich VIP zákazníkov a tým ponúkať tovar za výhodnejšie ceny. Alebo môžete pre niektoré skupiny nastaviť iné zľavové akcie za iných podmienok.

Pretože dôvera medzi e-shopárom a zákazníkom musí byť z oboch strán, môžete tiež nastaviť, ktoré  polia budú povinné pre vašich zákazníkov pri registrácii.

Veľkú pomoc pri vytváraní marketingovej stratégie, výpočte zliav či pri plánovaní nákladov na vratky predstavuje hodnotenie zákazníkov. S ním si nastavíte kritériá pre žiaduce správanie zákazníkov. S takými potom môžete ďalej pracovať. Rovnako odhalíte aj rizikových zákazníkov, ktorým môžete v prípade potreby stornovať ich objednávky, pokiaľ viete, že v minulosti nadmerne vracali tovar, alebo zaň neplatili.

Silný nástroj, ktorý treba používať opatrne, potom predstavuje blokovanie IP adries.

Sklad a dodávatelia – automatizujeme, čo sa dá

K predaju na e-shope neodmysliteľne patria produkty. Produkty budete naskladňovať, naceňovať, expedovať zákazníkom, kontrolovať ich počet na sklade. Že to znie zložito? S funkciou Skladového hospodárstva nemusí.

Vďaka skladovému hospodárstvu ľahko ustrážite stav zásob vašich produktov. Akýkoľvek expedovaný produkt sa zo skladu odpočíta. Nastavíte, ako sa má tovar chovať po vypredaní. Zákazníkom môžete umožniť nakupovať aj do mínusu, so strážením skladových nárokov je to ľahké. Rovnako jednoducho tovar naskladníte.

Sklad tiež ľahko zladíte s vašimi objednávkami. Môžete nastaviť, či daný stav objednávky rieši skladový nárok. Viac informácií vrátane príkladu nastavenia nájdete v článku Stavy objednávok.

Pokiaľ máte viac prevádzok, určite využijete možnosť mať viac skladov. Pohyby tovaru na sklade si môžete tiež nechať strážiť. Denne dostanete e-mail s prehľadom vypredaného tovaru. Budete teda vedieť, čo doobjednať.

K produktom tiež patrí práca s dodávateľmi. Základnou funkciou, ktorá naskladňovanie tovaru urýchli, je automatický import produktov. Na novú úroveň posuniete prácu s dodávateľským feedom so službou  NapojSe.

Inventúra ľahko a rýchlo

Dôležitú, a preto možno tak obávanú, povinnosť predstavuje inventúra. S doplnkom Skladové hospodárstvo urobíte inventúru veľmi ľahko. Pokiaľ máte viac pobočiek a viac skladov, môžete inventúru vykonať pre každý sklad zvlášť.

Od objednávky po dopravu

V Shoptete máme vlastný systém fakturácie. S ním môžete jednoducho vybavovať vaše objednávky a vytvárať doklady. Veľa práce a námahy vám ušetrí automatické párovanie platieb s objednávkami. V prípade, že používate inú banku než Fio, odporúčame doplnok Prepojenie s bankou od Shoptet Pay. 

Pre ešte vyššiu úroveň automatizácie a väčšiu úsporu času je tu doplnok Automatizácia objednávok, ktorý vám dáva bohaté možnosti nastavenia pravidiel pre spracovanie objednávok. Vie tiež prepojenie s Balíkobotom a zjednoduší vytváranie účtovných dokladov.

Tým však vaša práca s účtovníctvom končiť nemusí. Svoj e-shop môžete prepojiť s mnohými účtovnými systémami:

Pretože vieme, že odškrtnutím položky cesta produktu nekončí, môžete svoje objednávky exportovať a odoslať dopravcom. Vďaka našim systémovým exportom sa ľahko napojíte na dopravcov ako sú:

Lepšia práca s produktami

Práca s produktmi ponúka aj oveľa zaujímavejšie veci než len obsluhu skladu. Pokiaľ skvele ovládnete prácu s produktmi, spríjemníte svojim zákazníkom nákup a sebe ušetríte veľa času.

Doslova denne sa stretnete s importom produktov. Zakaždým, keď pridávate na e-shop nové produkty, najjednoduchším spôsobom je importovať ich hromadne.

Pomocou exportu a následného importu ľahko aktualizujete informácie či ceny u mnohých vašich produktov naraz. Postup je veľmi jednoduchý a ušetrí vám veľa práce s klikaním. Nikdy nie je neskoro si ho osvojiť.

Vašim zákazníkom môžete prinášať informácie o dostupnosti tovaru. Stačí si na e-shope aktivovať strážneho psa.

Máte na e-shope produkt, ktorý nejako súvisí s iným produktom? Potom môžete spojiť viac takých produktov do jednej sady. Pokiaľ chcete zákazníkom uľahčiť výber tovaru, potom ku každému produktu môžete nastaviť súvisiace a podobné produkty. To oceníte obzvlášť v prípade, keď máte veľkú ponuku produktov a chcete zákazníkovi poradiť ďalšie, ktoré by sa mu mohli páčiť viac.

Blog a reklamy

Súčasťou riešenia od Shoptetu je aj možnosť pridávať na váš e-shop články a ďalšie texty. Pomocou rubrík a ich nastavenia môžete na e-shope vytvoriť plnohodnotný blog.

Na dopravu zadarmo alebo na darčeky k objednávke ľahko upozorníte zákazníkov pomocou bannerov. Môžete ich upozorniť na nové produkty, akcie a zľavy.

Na rovnaký účel vám poslúži aj upozornenie pre nových návštevníkov. Pomocou neho môžete pozvať zákazníkov na odber noviniek z vášho newsletteru.

Zľavovými akciami a newslettermi oslovíte zákazníkov, ktorí už si cestu na váš e-shop našli. Možnosti propagácie e-shopu sú však ešte oveľa širšie. S nami môžete expandovať aj mimo virtuálneho priestoru svojho e-shopu. Viac o tom, ako môžete o sebe dať vedieť novým zákazníkom, sa dozviete v článku Marketing: ako všetko nastaviť pre lepšiu prezentáciu e-shopu.