Obsah:
- Ako funguje XML feed a k čomu slúži?
- Ako sa o mojom obchode vyhľadávač tovaru dozvie?
- Aké XML feedy administrácia ponúka?
- Prečo sa vo vyhľadávači zobrazuje dostupnosť neznáma?
- Aké značky môžem v nastavení exportu použiť?
- Pre aké porovnávače máme v administrácii pripravené feedy?
- Zabezpečenie prístupu k XML feedom
- Čo keď predávam na Slovensku? Môžem, inzerovať v českých vyhľadávačoch?
Ako funguje XML feed a k čomu slúži?
XML feedy sú súbory, ktoré obsahujú podrobné informácie o produktoch na vašom e-shope (ich názov, ceny, popis atď.). Pokiaľ sa chcete registrovať do vyhľadávaču tovaru, ako je napríklad Heureka, Zboží.cz, Google Nákupy a mnohé ďalšie, budete tieto súbory potrebovať ako zdroj dát pre dané služby.
Shoptet generuje obecné importy pre vyhľadávače a neposkytuje technickú podporu pre systémy tretích strán. Pokiaľ vám niektorý z vyhľadávačov neindexuje alebo nepáruje niektoré produkty, obráťte sa prosím s dotazom priamo na technickú podporu príslušného vyhľadávača. Väčšina vyhľadávačov potom vo svojej administrácií poskytuje zoznam chýb, prečo vaše produkty nie sú zobrazované (môže sa jednať o chýbajúce EAN kódy, chybne označené kategórie atď.).
|
Zmeny v XML feedoch neprebiehajú okamžite. Potom, čo vykonáte zmeny v XML feede, môže trvať až dve hodiny, než sa zmeny prepíšu do feedu. Ďalší čas potom môže vyžadovať ich stiahnutie a zobrazenie zo strany vyhľadávaču.
Ako sa o mojom obchode vyhľadávač tovaru dozvie?
Do každého vyhľadávača tovaru je potrebné sa ručne zaregistrovať priamo na stránkach daného vyhľadávača. Informácie, ktoré vyhľadávač tovaru vyžaduje, sú obvykle základné údaje o obchode a prevádzkovateľovi a tiež URL adresa XML exportu, z ktorého si bude informácie o tovare sťahovať.
Aké XML feedy administrácia ponúka?
Systémové: sú generované priamo zo systému a nie je možné do nich akokoľvek zasiahnuť. Momentálne sú navrhnuté pre porovnávače Heureka, Zboží.cz, Google nákupy, Glami a Arukereso. Každý z *.xml súborov má svoju sekciu a nájdete ich pod voľbou Prepojenie→ XML feedy (obrázok 01).
obrázok 01
Užívateľské: je možné ich upravovať podľa potreby. Kliknutím na tlačidlo Pridať si môžete vytvoriť nový *.xml súbor. Kliknutím na modrú šípku v stĺpci Nastavenia môžete upraviť aktuálny feed. V detaile je potom možnosť vyplniť štruktúru *.xml súboru, do ktorej môžete použiť aj prepisovacie značky uvedené nižšie (obrázok 02).
obrázok 01
obrázok 02
Na záložke Pokročilé môžete zmeniť menu feedu alebo zakázať prenos tovaru z niektorých kategórii (obrázok 03).
obrázok 03
Prečo sa vo vyhľadávači zobrazuje dostupnosť neznáma?
Aby vyhľadávač vedel, ako dlhá je konkrétna dodacia lehota, je mu to potreba jednoznačne definovať. U každej vami definovanej dodacej lehoty je teda nutné nastaviť hodinovú alternatívu. Viacej o nastavení dodacích lehôt sa dozviete v nápovede Dostupnosti.
Aké značky môžem v nastavení exportu použiť?
Kód | Popis |
---|---|
#CODE# | Kód tovaru. |
#MANUFACTURER# | Značka. |
#NAME# | Názov tovaru vrátane názvu varianty (v prípade, že je vyplnené meno v XML feede, prepíše sa iba meno v XML feede). |
#CLEAR_PRODUCT_NAME# | Názov tovaru. |
#CLEAR_PRODUCT_NAME_VARIANT# | Názov tovaru a prípadné hodnoty variant. |
#SHORT_DESCRIPTION# | Krátky popis tovaru. |
#SHORT_DESCRIPTION__NO_HTML# | Krátky popis tovaru bez HTML značiek. |
#SHORT_DESCRIPTION__NO_SCRIPT# | Krátky popis tovaru bez SCRIPT značky. |
#DESCRIPTION# | Podrobný popisok tovaru (pre pokročilých používateľov: obsahuje aj HTML značky vložené cez WYSIWYG editor a značku CDATA, ktorá zabraňuje ich parsovaniu). Maximálny počet povolených znakov 4810. |
#URL# | URL adresa tovaru. |
#IMG_URL# | URL obrázku. |
#IMG_ALT_URL1# | URL alternatívnych obrázkov (pri viacej obrázkoch ide použiť #IMG_ALT_URL2#, #IMG_ALT_URL3# atď., počet nie je obmedzený). |
#IMG_ORIG_URL# | URL originálneho obrázku bez vodoznaku. |
#PRICE_VAT# | Cena tovaru vrátane DPH. |
#PRICE# | Cena tovaru bez DPH. |
#OLD_PRICE_VAT# | Štandardná cena tovaru vrátane DPH. |
#OLD_PRICE# | Štandardná cena tovaru bez DPH. |
#VAT# | Percentuálna sadzba DPH. |
#CATEGORYTEXT# | Názov predvolenej kategórie tovaru. |
#STOCK_AMOUNT# | Počet kusov skladom. |
#AVAILABILITY# | Dodacia doba. |
#AVAILABILITY_HOURS# | Dodacia doba vyjadrená v hodinách. |
#AVAILABILITY_DAYS# | Dodacia doba vyjadrená v dňoch. |
#AVAILABILITY_GOOGLE# | Dodacia doba pre Google nákupy. |
#COMPLETE_PATH# | Cesta k tovaru ("kategória - podkategória - ..."). |
#COMPLETE_PATH_GT# | Cesta k tovaru ("kategória > podkategória > ..."). |
#COMPLETE_PATH_SLASH# | Cesta k tovaru ("kategória/podkategória/..."). |
#COMPLETE_PATH_PIPE# | Cesta k tovaru ("kategória | podkategória | ..."). |
#TOLLFREE# | Zobrazuje hodnotu 0 alebo 1 podľa toho, či je táto voľba zaškrtnutá v detaile konkrétneho tovaru. |
#FIRMY_CZ# | Zobrazuje hodnotu 0 alebo 1 podľa toho, či je táto voľba zaškrtnutá v detaile konkrétneho tovaru. |
#PRODUCT_NAME# | Rozšírený názov tovaru, prepisuje sa z detaile produktu z karty Pokročilé (Meno v XML feede). Pokiaľ chcete značku použiť, je potrebné vyplniť u všetkých produktov alebo nenechávať značku samostatne, inak bude tag prázdny. |
#ITEM_TYPE# #ITEM_TYPE_HEUREKA# #ITEM_TYPE_GOOGLE# |
Typ tovaru (new nebo bazaar), možnosť vybrať optimalizáciu podľa vyhľadávača. |
#PRODUCT_NUMBER# | Číslo produktu / ISBN. |
#PART_NUMBER# | Part number. |
#PLU# | PLU produktu. |
#EAN# | EAN produktu. |
#TAG_G_IDENTIFIER_EXISTS_FALSE__IF_NO_EAN# | Pokiaľ EAN nie je vyplnený, vloží sa <g:identifier_exists>FALSE</g:identifier_exists>. |
#PRODUCT_NAME_EXT# | Prepisuje hodnotu varianty. |
#MIN_ORDER_AMOUNT_PRICE_VAT# | Obsahuje PRICE_VAT * minimálne objednateľné množstvo, pokiaľ je doplnok aktívny a minimálne objednateľné množstvo nastavené. |
#CODE_HEUREKA# | Prenáša kód produktu totožný s tým, ktorý je v systémovom feede pre Heureku. Teda lomítka sú nahradené krátkymi pomlčkami apod. |
Pre aké porovnávače máme v administrácii pripravené feedy?
Zboží.cz
Zboží.cz je asi najznámejší český porovnávač tovaru. Zákazníci majú možnosť objednať si platenú reklamu (PPC), sledovať konverzie, umožniť zákazníkom hodnotiť e-shop a ďalšie služby.
Heureka.cz
Heureka.cz je momentálne českou jednotkou v porovnávaní tovaru naprieč jednotlivými e-shopmi, umožňuje platenú reklamu (PPC), meranie konverzií a získanie certifikátu Overené zákazníkmi.
Google nákupy
Jedná sa o porovnávač, ktorý je priamo súčasťou vyhľadávača Google. Keďže je všetko previazané, umožňuje Google prepojenie jednotlivých služieb, teda napr. Ads (meranie konverzií reklamy).
Glami
Glami je prvá virtuálna obchodná galéria, zameraná na módu a bývanie. Zákazníci majú možnosť sledovať, hodnotiť a vyberať tovar dostupne v kamenných a internetových obchodoch.
Zabezpečenie prístupu k XML feedom
Prístup k XML feedom vášho e-shopu môžete zabezpečiť. V administrácii v Prepojení→ XML feedy zvoľte záložku Nastavenia. K dispozícii sú dve možnosti ochrany (obrázok 04):
- Zakázať prístup z IP adries, ktoré nie sú uvedené na globálnom whiteliste (ďalej ako aktiváciu whitelistu): k feedu bude možný prístup iba z IP adries najpoužívanejších služieb, ktoré sú na našom globálnom whiteliste. Nejedná sa o úplné zabezpečenie feedu, pretože existujú možnosti, ako by sa útočník cez povolené služby k obsahu feedu mohol dostať.
- Zakázať prístup z IP adries, ktoré nepoužijú bezpečnostný hash: nami odporučená možnosť pre úplné zabezpečenie feedu. Obsah feedu nebude možné zobraziť, pokiaľ nebude použiitý bezpečnostný hash.
obrázok 04
Pokiaľ používate službu, ktorá sťahuje vaše feedy, ale na whiteliste uvedená nie je, musíte tejto službe v prípade aktivácie whitelistu umožniť prístup pomocou hash parametru.
Pokiaľ aktivujete obe možnosti, bude povolené stiahnutie feedov z IP adries uvedených v globálnom whiteliste a zároveň pre všetky IP adresy, ktoré budú k feedu pristupovať cez URL adresu obsahujúcu hash.
Vo whiteliste v administrácii sme zhromaždili zoznam dôveryhodných služieb, nezaručujeme však, že je kompletný.
Čo keď predávam na Slovensku? Môžem inzerovať v českých vyhľadávačoch?
Pro slovenských zákazníkov ponúkame možnosť registrovať sa v českých vyhľadávačoch Srovname.cz, Zboží.cz a Hledejceny.cz. E-shop musí následne splňovať tieto podmienky:
- E-shop musí mať pridelené identifikačné číslo platné v rámci EU.
- Na e-shope musí byť kontakt na českú pobočku e-shopu.
- V kontaktoch je nutné mať české telefónne číslo.
- E-shop musí umožňovať nákup v českých korunách.