Nastavenie obchodu

Obecné

Pod záložkou Nastavenia → Základné nastavenie → Nastavenie obchodu zadávate základné vlastnosti vášho e-shopu (obrázok 01).

Obrázok 01
Obrázok 01
  • Názov obchodu: názov vášho e-shopu, ktorý sa zobrazuje v hlavičke na stránkach. Ako text odstrániť, pokiaľ ho v hlavičke nechcete, si môžete prečítať v článku Záhlavie e-shopu. Názov webu je tiež dôležitý pre šablóny emailov a informačné emaily, kde ho môžete automaticky prepísať tagom #WEBSITE_NAME#. Zmena názvu obchodu môže mať vplyv na exporty pre rôznych dopravcov a ďalšie napojené služby.
  • Podtitul obchodu: zobrazuje sa v hlavičke na stránkach e-shopu pod názvom obchodu.
  • Jazyk e-shopu: výber jazyka, v ktorom sa bude rozhranie e-shopu zobrazovať klientom. Pokiaľ chcete zákazníkom ponúknuť viac jazykov, je možné na to využiť doplnok Cudzie jazyky.
  • Časové pásmo, formát dátumu a času: pokiaľ ponúkate produkty z e-shopu pre klientov z iného časového pásma, tu máte možnosť upraviť zobrazenie dátumu a času, ktoré sa zobrazujú na klientskej časti e-shopu.
  • Poverenec pre ochranu osobných údajov: pole je určené pre kontaktné údaje poverenca pre ochranu osobných údajov (tzv. DPO), pokiaľ je pre vašu firmu vymenovaný (viď Postavenie Shoptetu v spracovaní osobných údajov vašich zákazníkov).
  • Osoba zodpovedná za spracovanie osobných údajov: kolónka pre kontaktné údaje osoby zodpovednej za spracovanie osobných údajov pre účely komunikácie a otázok ohľadom spracovania osobných údajov, pokiaľ nebol vo vašej organizácii  menovaný poverenec (viď Postavenie Shoptetu v spracovaní osobných údajov vašich zákazníkov).
  • Používať iba pokladňu: zaškrtnutím vypnete celý web e-shopu, ktorý nebude pre nikoho viditeľný. Skryté budú i niektoré možnosti administrácie, budete tak môcť ďalej využívať len pokladňu.

Postavenie Shoptetu v spracovaní osobných údajov vašich zákazníkov

Shoptet je z pohľadu právnych predpisov na ochranu osobných údajov spracovateľom osobných údajov, ktorých ste správcami a ktoré spracovávate v súvislosti s predajom tovaru a služieb vo vašom e-shope, a je preto povinný viesť v súlade s čl. 30 odst. 2 GDPR záznamy o činnostiach spracovania pre každého správcu.

V rámci týchto záznamov musí Shoptet evidovať aj prípadného poverenca pre ochranu osobných údajov (tzv. DPO), pokiaľ ho správca v súlade s čl. 37 GDPR vymenoval, a preto je potrebné túto informáciu Shoptetu poskytnúť.

Pokiaľ nebol pri správcovi vymenovaný tzv. DPO, je potrebné uviesť kontaktné údaje osoby zodpovednej za spracovanie osobných údajov, ktorá bude slúžiť ako kontaktné miesto správcu (vašej organizácie) pre účely komunikácie a otázok ohľadom spracovania osobných údajov.

Kontaktné údaje pre zákazníkov

Kontaktné informácie svojho e-shopu môžete vyplniť pod kartou Nastavenia → Základné nastavenie → Nastavenie obchodu (obrázok 02).

Obrázok 02
Obrázok 02

Kontaktné údaje sa zobrazujú v prvku Kontakt. Jeho umiestnenie si môžete nastaviť v sekcii Vzhľad a obsah → Šablóny, záložka Prvky.

  • Emailová adresa: táto emailová adresa sa automaticky nastaví ako hlavný príjemca všetkých oznámení z e-shopu (informačný email po objednávke, kontaktný formulár a ďalšie). Pokiaľ chcete príjemcu zmeniť, môžete tak učiniť v nastaveniach Informačné emaily. Email taktiež slúži ako odosielateľ newslettrow pre doplnok Hromadné rozosielanie emailov.
  • Facebook URL: pokiaľ si vytvoríte e-shop na facebooku. Link zadávate v podobe www.facebook.com/vas-eshop/ (bez http).
  • Text Facebook linku: text, ktorý sa bude zobrazovať namiesto URL odkazu na Facebooku.
  • X: Názov vášho Twitter profilu uvádzaný v URL adrese za lomkou, napr. vasa-stranka.
  • Instagram: Názov vášho Instagram profilu uvádzaný v URL adrese za lomkou, napr. vasa-stranka.
  • YouTube URL: celá URL adresa vášho YouTube kanála, napr. www.youtube.com/channel/id-kanalu.
  • TikTok: názov vášho TikTok profilu uvádzaný v URL adrese za lomkou vrátane "@", napr. @vasa-stranka.

Pre jednotlivé kontaktné údaje je možné nastaviť, kde sa budú zobrazovať:

  • Kontakt: prvok s kontaktnými údajmi umiestnenými na stránke cez Prvky.
  • Košík: kontaktné údaje sú zobrazené v druhom a treťom kroku objednávky.

Pod tabuľkou s kontaktnými údajmi vidíte bankový účet pre meny používané na e-shope (obrázok 01). Číslo bankového účtu, IBAN a BIC (SWIFT) nastavíte v Nastavenie → Základné nastavenie → Meny. Viac informácií nájdete v článku Meny.

Fakturačné údaje

Fakturačné údaje by mali zodpovedať tomu, ako je vaša firma registrovaná v obchodnom registri. Nezadávajte adresu prevádzky alebo pobočky.

Adresa sa bude prepisovať do faktúr, ktoré vystavujete vašim zákazníkom v prípade, že budete využívať doplnok Fakturácia (obrázok 03). Rovnako tak vám budú na túto fakturačnú adresu vystavované faktúry od Shoptetu.

Emailová schránka uvedená v poliEmail slúži primárne na komunikáciu s firmou Shoptet.

Obrázok 03
Obrázok 03

Na email pre fakturáciu vám budú zasielané faktúry. Odporúčame voliť taký email, ktorý nie je naviazaný s doménou. V niektorých prípadoch, napr. vypršanie domény, vám doklad nedorazí, preto je lepšie zvoliť napr. osobný email.

Taktiež odporúčame pre fakturáciu nepoužívať emailovou adresu, ktorú máte vytvorenú u nás v administrácii. V prípade nepredvídateľného výpadku vás nebude možné kontaktovať.