Každý správca obchodu má v administrácii e-shopu svoj účet. Spravovať svoj vlastný účet môžete v sekcii Môj účet → Nastavenie účtu, kam sa dostanete z rozbaľovacieho menu pod názvom účtu v hornom menu administrácie.
Nastavenie bankového účtu nájdete v článku Meny.
Meno a priezvisko: Ide o názov vášho účtu. Názov účtu sa zobrazuje aj zákazníkom, napríklad na vystavených faktúrach a iných dokladoch. Odporúčame zadať vo formáte meno a priezvisko.
Telefón: Telefónne číslo nie je povinné, ale v niektorých prípadoch môže uľahčiť komunikáciu medzi vami a nami.
E-mail: Slúži na prihlásenie do administrácie a na identifikáciu používateľského účtu. E-mailovú adresu odporúčame vždy overiť kliknutím na tlačidlo Overiť e-mail. Po kliknutí na toto tlačidlo vám na daný e-mail príde správa s odkazom na overenie adresy.
Nové heslo a Potvrdenie hesla: Ak chcete zmeniť heslo k účtu, zadajte nové heslo do oboch týchto políčok. Odporúčame vám vytvoriť si silné heslo, ktoré má minimálne 10 znakov a kombinuje malé a veľké písmená, číslice, špeciálne znaky a symboly.
Súčasné heslo pre potvrdenie zmien: Ak v nastavení účtu meníte nejaké citlivé údaje, ako napr. e-mail alebo heslo, je potrebné pre potvrdenie zmien zadať vaše súčasné heslo do tohto poľa.
Podrobnosti a bezpečnostné odporúčania k vytváraniu a správe hesiel v e-shope nájdete v článku Kontrola hesla.
Dvojfázové overenie (uvádzané aj ako dvojfaktorové alebo 2FA overenie) slúži na väčšie zabezpečenie vášho účtu. Ak máte pri účte aktívne dvojfázové overenie, pri prihlásení budete okrem e-mailu a hesla zadávať aj jednorazový overovací kód.
Na dvojfázové overenie je možné použiť overovacie aplikácie ako Google Authenticator, Microsoft Authenticator, Authy, a pod., alebo prípadne správcov hesiel, ktoré dvojfázové overenie podporujú, ako napríklad 1Password. Overovanie iným spôsobom než cez overovaciu aplikáciu (napríklad zasielaním SMS) nepodporujeme.
Aktiváciu dvojfázového overenia pri vašom účte môžete začať v Nastavenie účtu pri voľbe Dvojfázové overenie tlačidlom Aktivovať. Ďalej postupujte podľa pokynov v administrácii. Jednotlivé kroky sú popísané ďalej v článku.
Pre aktiváciu dvojfázového overenia je potrebné, aby bola e-mailová adresa vášho účtu overená. Ak v nastavení účtu vidíte upozornenie na overenie e-mailu a tlačidlo Overiť e-mail, váš e-mail nie je overený. Kliknite na Overiť e-mail. Následne vám na daný e-mail príde správa s odkazom na overenie adresy. Odkaz otvorte a tým dôjde k overeniu vášho e-mailu.
V Nastavenie účtu kliknite pri voľbe Dvojfázové overenie na tlačidlo Aktivovať. Zobrazí sa vám okno s prvým krokom aktivácie – zadaním hesla k vášmu účtu. Zadajte heslo a pokračujte ďalej.
V druhom kroku sa vám zobrazí QR kód. Ten naskenujte vami vybranou overovacou aplikáciou. Ak by ste mali s naskenovaním QR kódu problémy, môžete do aplikácie vložiť zobrazený kód na nastavenie ručne. Z bezpečnostných dôvodov QR kód nikomu ďalšiemu neukazujte a nezdieľajte.
Po úspešnom dokončení predchádzajúceho kroku sa vám vo vašej overovacej aplikácii zobrazí šesťmiestny overovací kód (token). Tento overovací kód zadajte v treťom kroku aktivácie.
Overovací kód má obmedzenú platnosť. Ak vám systém označí zadaný kód ako neplatný, odporúčame v overovacej aplikácii skontrolovať, či je daný kód stále platný, alebo či už bol vygenerovaný nový.
Ak ste si istí, že zadávate správny a platný kód, a e-shop vám ho napriek tomu neprijíma, odporúčame overiť, či nemáte v overovacej aplikácii zadané dvojfázové overenie pre váš účet a e-shop viackrát.
Ďalšou častou príčinou problémov s overovacím kódom môže byť nesprávne nastavený čas vo vašom zariadení oproti aktuálnemu času v našom systéme. Aktuálny čas si môžete overiť na webe time.is.
V poslednom kroku sa vám zobrazí záložný kód pre prípadnú obnovu účtu. Tento kód si, prosím, uložte na nejaké bezpečné a dostupné miesto (napríklad do vášho správcu hesiel). Z bezpečnostných dôvodov záložný kód nikomu ďalšiemu neukazujte a nezdieľajte.
Po uložení záložného kódu kliknite na tlačidlo Aktivovať. Potom bude dvojfázové overenie pri vašom účte aktívne.
Pre prihlásenie do administrácie e-shopu po aktivácii dvojfázového overenia budete aj naďalej používať váš e-mail a heslo k účtu. Po zadaní e-mailu a hesla budete vyzvaní na zadanie kódu pre dvojfázové overenie. Tento šesťmiestny jednorazový overovací kód nájdete vo vašej overovacej aplikácii.
Kód nemusíte vždy prepisovať z aplikácie ručne. Väčšina overovacích aplikácií umožňuje prepojiť váš účet v aplikácii s vaším prehliadačom, a jednorazové overovacie kódy sa tak pri prihlásení automaticky doplnia.
Overovací kód má obmedzenú platnosť. Ak vám systém označí zadaný kód ako neplatný, odporúčame v overovacej aplikácii skontrolovať, či je daný kód stále platný, alebo či už bol vygenerovaný nový.
Ak ste si istí, že zadávate správny a platný kód, a e-shop vám ho napriek tomu neprijíma, odporúčame overiť, či nemáte v overovacej aplikácii zadané dvojfázové overenie pre váš účet a e-shop viackrát.
Ďalšou častou príčinou problémov s overovacím kódom môže byť nesprávne nastavený čas vo vašom zariadení oproti aktuálnemu času v našom systéme. Aktuálny čas si môžete overiť na webe time.is.
Ak by nastala situácia, že by ste sa z nejakého závažného dôvodu nemohli do administrácie e-shopu cez aktívne dvojfázové overenie prihlásiť, môžete obnoviť prístup k účtu. Obnovu vykonávajte naozaj iba v závažných situáciách (napríklad z dôvodu straty telefónu, kde ste mali overovaciu aplikáciu).
Prvou možnosťou je pri prihlásení namiesto kódu pre dvojfázové overenie zadať záložný kód pre obnovu, ktorý ste obdržali vo štvrtom kroku aktivácie dvojfázového overenia.
Ak by ste záložný kód nemali práve k dispozícii, môžete na stránke pre zadanie kódu pre dvojfázové overenie kliknúť v popise na odkaz v časti „Nemám záložný kód.“ Po kliknutí na tento odkaz vám zašleme na váš overený e-mail účtu iný odkaz, ktorým si dvojfázové overenie pri účte vypnete.
V oboch prípadoch obnovy (či už pri zadaní záložného kódu, alebo pri odoslaní odkazu na e-mail) dôjde k vypnutiu dvojfázového overenia. Odporúčame dvojfázové overenie v takom prípade opäť zapnúť, teda vykonať jeho opätovnú aktiváciu.
Vypnutie aktívneho dvojfázového overenia neodporúčame, pretože by to zhoršilo zabezpečenie vášho správcovského účtu a tým pádom aj vášho e-shopu. Ak napriek tomu chcete dvojfázové overenie vypnúť, môžete v sekcii Nastavenie účtu kliknúť na tlačidlo Deaktivovať. Ďalej postupujte podľa pokynov v administrácii.
Jazyk administrácie: Zvoľte si jazyk, v ktorom sa vám bude administrácia zobrazovať. Na výber je slovenčina, čeština, maďarčina a angličtina.
Formát dátumu a Formát času: Slúžia na výber toho, ako sa vám bude v administrácii zobrazovať dátum a čas.
Voľbou Farba záhlavia môžete upraviť, akú farbu bude mať horné menu administrácie. Farba sa zmení iba pre váš účet. To sa vám môže hodiť napríklad v situácii, keď používate Shoptet pre viaceré e-shopy, a chcete sa jednoduchšie orientovať medzi administráciami jednotlivých obchodov.
Na výber farby môžete využiť paletu predvolených farieb, alebo farbu vložiť v hexadecimálnom kóde. Tlačidlom Použiť predvolenú farbu môžete vlastnú farbu vymazať a vrátiť sa k prednastavenej farbe. Odporúčame zvoliť farbu dostatočne kontrastnú k farbe písma v menu.
Tu si môžete nastaviť, aké upozornenia chcete zobrazovať v administrácii e-shopu. Môžete dostávať upozornenia na:
Notifikácie sa budú zobrazovať v hornom menu administrácie vášho e-shopu pod ikonou zvončeka.