Ako správne nastaviť DNS záznamy

A záznam smeruje na ukončovanú IP adresu

Ak sa vám v administrácii e-shopu v sekcii Nastavenie → Hosting → DNS zobrazuje upozornenie, že vaša základná doména používa A záznam smerujúci na IP adresu 185.64.219.37, ktorá bude v blízkej budúcnosti ukončená, odporúčame upraviť nastavenie DNS záznamov vašej domény. A to tak, aby pre základnú doménu (tzn. pre domena-eshopu.sk) existovali dva A záznamy, smerujúce na IP adresy 185.184.254.10 a 185.184.254.11.

Zmenu nastavenia je potrebné vykonať na strane správcu vašej domény, najčastejšie teda priamo tam, kde ste doménu registrovali. V prípade, že máte DNS záznamy domény spravované u nás (DNS sú nasmerované na naše nameservery), uvedené upozornenie v administrácii neuvidíte a nemusíte vykonávať žiadnu akciu, DNS záznamy upravíme za vás.

Presný termín ukončenia pôvodnej IP adresy 185.64.219.37 v tejto chvíli ešte nie je stanovený, o presnom dátume vás budeme včas a dostatočne informovať. Upraviť A záznamy na nové IP adresy si ale môžete už teraz.

A záznam nesmeruje na našu IP adresu

A záznam nesmeruje na našu IP adresu. Pokiaľ je e-shop dostupný, tak je pravdepodobne spracovaný cez transparentné proxy. Takéto projekty prestanú fungovať v prípade, keď zmeníme IP adresy. Pre proxované projekty Shoptet neponúka technickú podporu.

Je potrebné vykonať zmenu A záznamu na hodnoty 185.184.254.10 a 185.184.254.11, tzn. že budete mať pre vašu základnú doménu domena-eshopu.sk dva A záznamy.

A záznam smeruje na našu IP adresu, ale nesmerujú na nás NS servery

A záznam smeruje na IP adresu našich serverov, ale projekt používa externé NS servery. V okamihu, keď dôjde k zmene našich IP adries, bude nutné tieto adresy zmeniť. Je možné tento problém vyriešiť okamžite využitím našich nameserverov. Nameservery Shoptetu nepodporujú DNSSEC a SRV záznamy.

Hodnoty pre nastavení nameserverov (menných serverov) nájdete v tabuľkách v kapitole Potrebné údaje.

Subdoména je nastavená iba cez A záznam

V prípade, že váš e-shop beží na subdoméne, ale na naše servery odkazuje pomocou A záznamu. Pokiaľ A záznam zmeníte na CNAME ukazujúci na www.myshoptet.com, tak v okamihu zmeny našich IP adries nebudete musieť nič meniť. Odporúčame vykonať túto zmenu pre správne fungovanie e-shopu.

MX záznam smeruje na nesprávnu IP adresu

MXzáznam smeruje na neplatnú IP adresu a emaily v takom prípade nie je možné doručiť. Pokiaľ chcete pre príjem a odosielanie správ využívať Shoptet, nastavte si MX záznamy s hodnotou mx1.myshoptet.com s prioritou 10a mx2.myshoptet.com s prioritou 20.

Doporučený prechod na naše nameservery

Váš e-shop beží na www doméne a používa naše MX servery. Prechodom na naše odporúčané nameservery nám umožnia zmenu IP adresy bez nutnosti vášho zásahu.

Hodnoty pre nastavenie nameserverov (menných serverov) nájdete v tabuľkách v kapitole Potrebné údaje.

Nezhoda v nastavení nameserverov

Pre vašu doménu je u správcu top level domény (napríklad .CZ, .SK) uvedená iná informácia o vašich nameserveroch, než informácia, ktorú tieto nameservery poskytujú.

Pre správne fungovanie je nutné, aby nadradené nameservery obsahovali rovnaké hodnoty ako samostatne vyplnené nameservery.

Napríklad pre nameservery ns1.myshoptet.com a ns2.myshoptet.com je nutné, aby nadradené nameservery ukazovali rovnakú informáciu, tzn. ns1.myshoptet.com a ns2.myshoptet.com

Najjednoduchšie je upraviť tzv. NSSET (sadu nameserverů) na hodnotu SHOPTET. Možnosť úpravy NSSET je možná iba pro .CZ domény. Viac informácií nájdete v článku Zmena sady nameserverov (NSSET).

Nesprávne nastavená antispam ochrana SPF

Pre ochranu proti spamu sa využíva SPF (Sender Policy Framework). Jej nastavenie je zaznamenané v TXT záznamoch. Váš TXT záznam neautorizuje naše servery na odosielanie e-mailov z domény vášho e-shopu, chýba v ňom reťazec: include:_spf.myshoptet.com. Nastavenie SPF nie je reštriktívne, emaily možno budú doručené, ale pravdepodobne do spam zložky.

Kontrolujeme ibaSPF1 záznamy, to sú tie, ktoré začínajú na v=spf1. Najjednoduchší záznam pre SPF je tento:

  • v=spf1 a mx include:_spf.myshoptet.com ?all

Pre sprísnenie kontroly (aby nemohol niekto posielať spam vašim emailom) môžete zmeniť ?all na -all.

V prípade, že používate externé emaily u iného poskytovateľa, tak bude nutné TXT záznam rozšíriť o jeho SPF reťazec.

Rozšírenie SPF záznamu bude nutné aj v prípade rôznych mailingových služieb, ktoré môžu odosielať emailové správy v mene vašej domény.

Nižšie uvádzame ukážku niektorých častých prípadov:

Websupport.sk

Websupport.sk vkladá pre všetky domény u nich registrované tieto TXT záznamy:

  • v=spf1 a mx include:_spf.websupport.sk ?all
  • spf2.0/pra a mx include:_sid.websupport.sk ?all

Prosím upravte záznam v=spf1 na:

  • v=spf1 a mx include:_spf.myshoptet.com include:_spf.websupport.sk ?all

Záznam spf2.0/pra považujeme za zastaralý a nie je potrebné ho upravovať.

Mailchimp

Pre Mailchimp by mal záznam vyzerať takto:

  • v=spf1 a mx include:_spf.myshoptet.com include:servers.mcsv.net ?all

Office 365

Pre Outlook zo služby Office 365 by mal záznam vyzerať takto:

  • v=spf1 a mx include:_spf.myshoptet.com include:spf.protection.outlook.com ?all

Nesprávne nastavená restriktívna antispam ochrana SPF

Pre ochranu proti spamu sa využíva SPF a jej nastavenie je zaznamenané v TXT záznamoch.

Váš TXT záznam neautorizuje naše servery na odosielanie emailov z domény vášho e-shopu. Vaše nastavenie SPF je reštriktívne (obsahuje -all), buď emaily nebudú možno doručené vôbec, alebo skončia v spame. Záleží na prijímajúcom mail serveri.

Je nutné opraviť TXT záznam podľa návodu pre nerestriktívny SPF záznam. Zvážte iba použitie -all namiesto ?all, ak si prajete uchovať reštriktívny režim.