FAQ Nastavenie

Ako nastavím dopravu zadarmo?

Dopravu zadarmo nastavíte priamo v detaile konkrétnej dopravy. Môžete nastaviť dopravu zadarmo bez obmedzenia, alebo ponúknuť dopravu zadarmo iba za určitých podmienok (na základe sumy alebo hmotnosti objednávky). Pomôže vám príklad v článku Dopravy.

Dopravu zadarmo pre konkrétny produkt môžete nastaviť v detaili produktu na záložke Cenník pod nadpisom Zľavy alebo hromadne v sekcii Produkty → Zľavy.

Môžem prepravovať aj atypický produkt?

Áno, môžete. V detaile produktu na záložke Logistika zaškrtnite možnosť Atypický dopravca. Pokiaľ sa takýto produkt objaví v košíku, zákazníkovi sa zobrazia možnosti iba pre atypickú dopravu. Tú nastavíte podľa článku Doprava a platby.

Aké dopravy mám k dispozícii?

Napojenie na jednotlivých prepravcov je možné uskutočniť rôznymi spôsobmi – exportom dát z e-shopu a ich importom do systému prepravcu, priamym napojením na konkrétneho prepravcu z administrácie e-shopu pomocou doplnku, alebo napojením na viacerých prepravcov naraz z administrácie e-shopu pomocou nejakej napojovacej služby. Pre jednotlivé typy napojenia sa potom líšia aj ponuky dostupných prepravcov a ich služieb. Základný prehľad podporovaných prepravcov nájdete v prehľade doplnkov na webe Shoptet Doplnky.

Čo ak chcem používať inú dopravu, ako podporujete?

Používať inú dopravu nie je možné. Ale nebojte, na napojení ďalších dopravcov stále usilovne pracujeme.

Musím mať uzavretú zmluvu s prepravcami?

Nutne nemusíte, ale vo vetšine prípadov je zmluvu s prepravcami potrebné uzavrieť. Zmluvu vyjednáte s obchodným zástupcom.

Môže zákazník sledovať vybavovanie objednávky?

Áno, môže. Jednoduchý postup nájdete v článku Informačné emaily.

Môžem nejako spárovať prichádzajúcu platbu na bankový účet s objednávkou v e-shope?

Áno, môžete. Odporúčame využiť funkciu Prepojenie s bankou v rámci Shoptet Pay. Táto funkcia vám automaticky spáruje prichádzajúce platby s príslušnými objednávkami a môže pri objednávkach zmeniť ich stav na základe prijatej sumy.

Alternatívne môžete využiť Manuálne párovanie platieb. To prebieha pomocou ABO súboru, ktorý si môžete exportovať z vášho internetového bankovníctva a následne nahrať do administrácie e-shopu.

Kde vyplním číslo bankového účtu?

Číslo svojho účtu vrátane IBAN a BIC vyplníte v Nastavenia → Základné nastavenie → Meny v detaile každej meny v sekcii Bankový účet.

Ako správne používať Skladové nároky?

Vyriešený skladový nárok nastavte len pri tom stave objednávky, kde skutočne tovar odchádza zo skladu na expedíciu. Viac informácií nájdete v článku Skladové nároky. Praktický príklad ako s objednávkami pracovať, nájdete v článku Stavy objednávok.

Ako vytvoriť viacjazyčný e-shop?

Prvou, odporúčanou, možnosťou je použiť dva alebo viac e-shopov s odlišnou doménou prvého radu (napríklad .cz, .sk) a s rovnakou doménou druhého rádu (napríklad názov vášho e-shopu). Tieto e-shopy prepojíte odkazmi a použijete pre nich viac skladov. Druhou možnosťou, s horšími výsledkami, je použitie služby Google Translate. Viac informácií sa dočítate v článku Jazykové mutácie.

Musím si pre rôzne hmotnostné alebo cenové rozmedzie nastaviť dve rôzne dopravy?

Cenové rozmedzie alebo cenu dopravy podľa hmotnosti nastavíte v detaile dopravy v Nastavenie → Doprava a platby → Spôsoby dopravy. Viac informácií nájdete v článku Dopravy. Nastavenie rôznych dopráv kvôli rozlíšeniu cien alebo váhových rozmedzí neodporúčame – jedna doprava totiž môže byť označená len jedným kódom dopravcu, viac informácií nájdete v článku Šablóny e-mailov.