Tu si môžete sami editovať e-mail, ktorý chodí po objednávke na vašom e-shope, otázky na jednotlivé výrobky, šablónu pre automaticky generovaný zľavový kupón, pozri článok Zľavové kupóny a mnoho ďalších šablón.
Šablóny e-mailov nájdete v administrácii Nastavenia → Emaily → Automatické zasielanie (obrázok 01).
Na nasledujúcich riadkoch podrobne popíšeme niekoľko príkladov šablón.
Ide o položku Oznámenia o objednávke zákazníkovi. Stačí na riadok kliknúť a potom kliknúť na možnosť Editovať šablónu (obrázok 02). Dostanete sa do detailu informačného e-mailu. Pod nasledujúcim obrázkom sú pre lepšie pochopenie vysvetlivky jednotlivých tagov (obrázok 03).
Pokiaľ nasledujúce značky kopírujete z tabuľky a vkladáte do editoru e-mailu, odporúčame vloženie vykonať pomocou klávesovej skratky Ctrl+Shift+V (Cmd+Shift+V pro Mac), ktoré zaručia, že sa skopíruje iba čistý text bez akéhokoľvek formátovania.
Správne vloženie značiek môžete taktiež skontrolovať priamo v editore e-mailu na záložke Nástroje → Zdrojový kód.
Môžete si pripraviť časť šablóny, ktorú využijete v šablónach e-mailov systémových akcií či stavov objednávok, prípadne v informačných e-mailoch. Pokiaľ nejakú časť obsahu oznámenie (napr. doručovacie údaje) používate vo viacerých e-mailových šablónach, vytvorte si časť šablóny s týmto obsahom. Do jednotlivých e-mailových šablón potom vložte tag #EMAIL.kod-casti-sablony#, ktorá prepíše obsah uvedenej časti šablóny.
Časti šablón nájdete v umiestení Nastavenia → Emaily → Automatické zasielanie, záložka Časti šablón. V základe sú v systéme tieto časti:
Ako správne nastaviť, ktoré konkrétne údaje môžu tieto značky prepisovať, nájdete nižšie v tomto článku.
Nemusíte však len využívať súčasné prednastavené časti. Môžete pridávať a vytvárať nové pomocou tlačidla Pridať časť šablóny. Názov (teda kód) časti šablóny zadávajte bez diakritiky a bez medzier.
Už uložené časti môžete editovať po kliknutí na názov časti. Časti šablóny môžete taktiež mazať v pravom stĺpci tabuľky kliknutím na červenú ikonu. Zmazať môžete len tie časti šablón, ktoré nie sú aktuálne použité v žiadnom e-maile systémovej akcie, teda nie sú časťou žiadnej šablóny.
Ako používať časti šablón si ukážeme na tagu #EMAIL[BILLING_METHOD=gopay].gopayplatba#. Tag prepisuje šablónu pre GoPay platbu, ktorý si vytvoríte podľa seba v Nastavenia → Emaily → Automatické zasielanie, záložka Časti šablón pomocou tlačidla Pridať časť šablóny.
Tag #EMAIL[SHIPPING_CODE=postSk].slovenskaposta# prepisuje šablónu pre dopravcu DPD, ktorú si vytvoríte v Nastavenia → Emaily → Automatické zasielanie, záložka Časti šablón (v tomto prípade sme ju nazvali dpddopravce).
Pri použití v šablóne e-mailu to potom bude vyzerať podobne ako na obrázku 04.
Platí vtedy, že do tagu za = môžete uviesť niektorý kód platby či dopravy. Za bodku potom udávate kód časti e-mailu, ktorých prehľad máte v Nastavenia → Emaily → Automatické zasielanie, záložka Časti šablón.
BILLING_METHOD sa vždy nastavuje pre platby, SHIPPING_CODE sa vždy nastavuje pre dopravu.
Časti e-mailu je možné prepisovať aj do ďalších tagov. Napr. #EMAIL.signature# prepisuje časť šablóny, kde je uvedený váš podpis. Rovnako tak do e-mailu môžete prepísať ľubovoľnú časť šablóny a ľubovoľným obsahom, ktorý vytvoríte tak, ako bolo uvedené vyššie, teda #EMAIL.kod-casti-sablony#.
Kód platby | Platba |
---|---|
barion | Barion |
cash | Hotovosť |
cashOnDelivery | Dobierka |
comgate | ComGate |
gopay | GoPay |
gopay2 | GoPay+ |
gp-webpay | Global Payments |
homecredit | HomeCredit |
paymentCard | Platobná karta |
payout | Payout |
paypal | PayPal |
payscz | Pays |
quatro | Quatro Splátky |
shoptetpay | Shoptet Pay |
thepay | ThePay |
transfer | Prevod |
trustpay | TrustPay |
Kód dopravy | Doprava |
---|---|
cashDesk | Pokladňa |
ceska-posta | Česká pošta |
deposk | Depo.sk |
dhl-cz | DHL Česká republika |
dhl-express | DHL Express |
digital-delivery | Digitálne produkty |
dpd-cz | DPD Česká republika |
dpdsk-prod | DPD SK (doplněk) |
geis | Geis (Balíková přeprava) |
geis-pallet | Geis Cargo (Paletová přeprava) |
glsCz | GLS |
hupost | Maďarská pošta |
messenger | Messenger |
own-transport | Vlastná preprava |
personal-collection | Osobný odber |
postSk | Slovenská pošta |
ppl-cz | PPL |
sps | Slovak Parcel Service |
sps-prod | Slovak Parcel Service (doplněk) |
toptrans | Toptrans |
ulozenka | Uloženka by WE|DO |
wedo | WE|DO+ |
zasilkovna | Packeta |
Na nasledujúcich obrázkoch (obrázok 05, obrázok 06) vidíte, aké údaje sa ukážu zákazníkovi, pokiaľ do informačného e-mailu zadáte tag #EMAIL.billingAddress#.
Pokiaľ sa zákazníkom nezobrazuje v informačnom e-maile číslo domu, skontrolujte, či máte vedľa tagu #STREET# vyplnený tag #HOUSE_NUMBER#.
Fungujú na podobnom princípe ako fakturačné údaje. Prepisuje ich tag #EMAIL.shippingAddress#.
Pokiaľ sa zákazníkom v informačnom e-mailu nezobrazuje číslo domu u doručovacej adresy, skontrolujte, či máte vedľa tagu #DELIVERY_STREET# vyplnený tag #DELIVERY_HOUSE_NUMBER#.
Ide o časť šablóny s vašim podpisom, prepisuje ho tag #EMAIL.signature# (obrázok 07).
Pokiaľ máte záujem o odstránenie obálky v informačných e-mailoch, pridajte na koniec každej šablóny tag #VAR[disableEnvelope=1]#, ktorý obálku odstráni.