Svoj e-shop môžete prepojiť s detailnými štatistikami Google Analytics a pohodlne sledovať chovanie vašich návštevníkov priamo z administrácie e-shopu. Môžete tak napríklad zistiť, odkiaľ k Vášmu e-shopu pristupujú najčastejšie zákazníkov, cez aké kľúčové slová najčastejšie prichádzajú, aké kategórie alebo články sú na vašom e-shope najnavštevovanejšie a ďalšie užitočné informácie.
Upozorňujeme, že pri využívaní nástroja Google Analytics dochádza k odovzdávaniu osobných údajov do USA, čo je podľa výkladovej praxe dozorných orgánov v EÚ problematické a v rozpore s únijnými predpismi na ochranu osobných údajov. Odporúčame pred aktiváciou tohto nástroja preveriť aktuálnu právnu situáciu a posúdiť riziká prenosu osobných údajov mimo EÚ, prípadne zvážiť zavedenie dodatočných opatrení.
Najskôr je treba zaregistrovať sa na Google Marketing Platform. V prípade, že už používate napríklad Gmail alebo inú službu od Google, môžete využiť existujúci účet. Kliknite na Get started today.
Potom kliknite na tlačidlo Vytvoriť, potvrďte obchodné podmienky a účet bude vytvorený.
Po vytvorení streamu sa objaví potvrdzovacia obrazovka. Okno zavrite a prejdite do administrácie e-shopu, kde bude dokončené prepojenie.
V administrácii e-shopu prejdite na Prepojenie → Google → Analytics. Je potrebné, aby ste stále boli v prehliadači prihlásený v Google účte, pod ktorým ste Google Analytics zakladali. Kliknite na tlačidlo Napojiť Google Analytics účet.
Otvorí sa vám stránka, kde potvrdíte, že Google Analytics môže Shoptetu poskytnúť údaje o meraní. Zobrazia sa riadky s ponukou prepojenia. Prejdite na výber pod nadpisom Google Analytics 4, kde po rozkliknutí vyberiete názov príslušného dátového streamu a kliknete na tlačidlo Uložiť (obrázok 01).
Vaša administrácia je teraz prepojená s Google Analytics 4. Návštevy môžete ihneď pozorovať v rámci prehľadu v reálnom čase.
Hodnotu objednávky pri odosielaní do Google Analytics rozdelujeme na hodnotu samotného tovaru, cenu za dopravné a platby za transakcii. Pri obchodoch, ktoré majú nastavené, že sú platci DPH, odosielame hodnoty bez DPH. Prehľad zasielaných údajov nájdete v Tabuľke 01.
Dáta objednávky | Názov | Odosielané dáta |
---|---|---|
Hodnota objednávky | Revenue | Objednávka bez DPH, dopravy a platby |
Doprava | Shipping | Celková cena dopravy a platby – vrátane DPH |
Daň | Tax | Daň z celkové ceny objednávky (vr. dopravy a platby) |
Mena | Currency | Mena objednávky |
Cena | Price | Jednotková cena bez DPH |
Štatistiky e-shopu (Štatistiky → Objednávky a obraty, Štatistiky → Celkové štatistiky) sa generujú z objednávok, ktoré máte v administrácii skutočne prijaté a môžete ich nájsť v sekcii Objednávky → Prehľad.
V prípade Google Analytics sú informácie o tržbách závislé na trackingovom kóde, ktorý sa načíta na stránkách e-shopu.
Dôvodov, prečo sa realita objednávok s dátami v Google Analytics líši, môže byť niekoľko:
Pred nasadením novej cookie lišty (od 1.1.2022), sa dáta spravidla rozchádzali maximálne o 10 %. Po nasadení novej cookies lišty, môže byť rozdiel ešte vyšší, pretože pre zákazníkov je ľahšie zber analytických a marketingových dát odmietnuť.
Po ukončení podpory Universal Analytics zo strany Google a prechode na Google Analytics 4 v roku 2023 sme zaregistrovali zvýšený počet hlásení o tom, že sa do Google Analytics neprenášajú niektoré sledované udalosti (ako napr. addToCart, purchase, apod.). Ukázalo sa, že tento problém sa objavuje pri účtoch, ktoré boli z Universal Analytics na novší Google Analytics 4 zmigrované kliknutím na voľbu „Prejsť na GA4“ ponúkanú v administrácii Google Analytics. Týmto spôsobom došlo k prepojeniu starého kódu používaného v rámci Universal Analytics, a nového spôsobu merania v rámci Google Analytics 4, a práve tento spôsob prepojenia môže v niektorých prípadoch viesť k problémom s prepisováním udalostí.
Pokiaľ sa vám do Google Analytics neprepisujú niektoré udalosti, odporúčame teda najprv overiť, či váš účet nepoužíva dané prepojenie starého kódu s Google Analytics 4. To môžete overiť v Google Analytics tak, že v dolnom rohu kliknete na ozubené koliesko (menu Nastavenia) a zvolíte možnosť „Asistent nastavenia“. Pokiaľ sa vám na tejto stránke v jej hornej časti zobrazí modrý box, ktorý je vidieť na Obrázku 02, potom práve používate prepojenie starých Universal Analytics a nových Google Analytics 4.
V takomto prípade je toto prepojenie nutné zrušiť. Najprv kliknite na modré tlačidlo Otvoriť prepojenú položku v modrom boxe, a na ďalšej stránke kliknite na tlačidlo Odpojiť (viď Obrázok 03).
Pokiaľ sa vám udalosti neprenášajú ani desiatky hodín po zrušení prepojenia starého merania, alebo na uvedenej stránke s nastavením modrý box s informáciami o prepojení nevidíte a zároveň sa vám niektoré udalosti neprenášajú, napíšte nám prosím na info@shoptet.sk, aby sme mohli vašu situáciu bližšie preveriť.