FAQ Nastavenie

Ako nastavím dopravu zadarmo?

Dopravu zadarmo nastavíte priamo v detaile konkrétnej dopravy cez cenové či váhové intervaly. Pomôže vám s tým príklad v článku Doprava a platby. Dopravu zadarmo pre konkrétny produkt nastavíte v detaile produktu na záložke Cenník, v sekcii Zľavy.

Môžem prepravovať aj atypický produkt?

Áno, môžete. V detaile produktu na záložke Logistika zaškrtnite možnosť Atypický dopravca. Pokiaľ sa takýto produkt objaví v košíku, zákazníkovi sa zobrazia možnosti iba pre atypickú dopravu. Tú nastavíte podľa článku Doprava a platby.

Aké dopravy mám k dispozícii?

Informácie o všetkých dopravách nájdete v článku Prehľad podporovaných dopravcov.

Aké platby môžem využiť?

Zoznam všetkých platieb, ktoré môžete využiť nájdete v článku Doprava a platby.

Čo ak chcem používať inú dopravu, ako podporujete?

Používať inú dopravu nie je možné. Ale nebojte, na napojení ďalších dopravcov stále usilovne pracujeme.

Musím mať uzavretú zmluvu s dopravcami?

Áno, s dopravcami, ktorých chcete využívať, je potrebné mať zmluvu. Jedinú výnimku tvorí Packeta, kde na uzavretie zmluvy stačí pri registrácii schváliť obchodné podmienky. U ostatných dopravcov vyjednáte zmluvu s obchodným zástupcom.

Môže zákazník sledovať vybavovanie objednávky?

Áno, môže. Jednoduchý postup nájdete v článku Informačné emaily.

Môžem na párovanie platieb využiť aj inú banku ako Fio?

Áno, postačí vám na to ABO súbor z vašej banky. Kde ho nájdete a ako ho vložíte do administrácie nájdete v článku Párovanie platieb. Taktiež môžete využiť Prepojenie s bankou od Shoptet Pay. 

Kde vyplním číslo bankového účtu?

Číslo svojho účtu vrátane IBAN a BIC vyplníte v Nastavenia → Základné nastavenie → Meny v detaile každej meny v sekcii Bankový účet.

Ako správne používať Skladové nároky?

Vyriešený skladový nárok nastavte len pri tom stave objednávky, kde skutočne tovar odchádza zo skladu na expedíciu. Viac informácií nájdete v článku Skladové nároky. Praktický príklad ako s objednávkami pracovať, nájdete v článku Stavy objednávok.

Ako vytvoriť viacjazyčný e-shop?

Prvou, odporúčanou, možnosťou je použiť dva alebo viac e-shopov s odlišnou doménou prvého radu (napríklad .cz, .sk) a s rovnakou doménou druhého rádu (napríklad názov vášho e-shopu). Tieto e-shopy prepojíte odkazmi a použijete pre nich viac skladov. Druhou možnosťou, s horšími výsledkami, je použitie služby Google Translate. Viac informácií sa dočítate v článku Jazykové mutácie.

Musím si pre rôzne hmotnosti/cenové rozmedzia nastaviť dve rôzne dopravy?

Určite nie. Takéto riešenie neodporúčame (jedna doprava totiž môže byť označená len jedným kódom, viac informácií v článku Šablóny e-mailov). Cenové rozpätie, či cenu dopravy podľa hmotnosti nastavíte v detaile dopravy v Nastavenia → Doprava a platby → Spôsoby dopravy. Viac informácií nájdete v článku Doprava a platby.