Business Manager slúži k správnej funkcii firemného účtu, reklamného účtu, produktového katalógu, k prepojeniu s Instagramom a mnoho ďalšími funkciami. Business Manager si založíte behom niekoľkých minút tu.
Facebook katalóg
Upozorňujeme, že spoločnosť Meta od 10. augusta 2023 obmedzila funkcie Obchodov (ktorých je Facebook katalóg súčasťou) na ich platforme a tieto funkcie poskytuje iba pre obchody z vybraných zemí. Informácie v tomto článku tak už nemusia byť pre váš obchod relevantné a aktuálne. Detailný prehľad zmien nájdete priamo v správe spoločnosti Meta.
Facebook katalóg obsahuje informácie o všetkých položkách, ktoré chcete prostredníctvom Facebook reklám inzerovať či označovať na facebookovom profile a Instagrame. Čo sa týka reklám, katalóg využijete napríklad pre dynamické reklamy, remarketing a zbierky.
Feed pre Facebook katalóg nájdete v administrácii Prepojenie → XML feedy → Google feed (Facebook katalóg). Obsahuje všetky údaje, ktoré Facebook potrebuje. Aby sa produkty vo feede správne zobrazovali a všetko správne fungovalo, je potrebné mať:
Vyplnenú Google kategóriu v predvolenej kategórii, ktorá je k produktu nastavená (nie je to ale podmienka pre zobrazenie produktu vo feede). Viac nájdete v článku Google Nákupy.
Nastavené dostupnosti v hodinách viď. Dostupnosti.
V detaile dostupnosti mať vyplnené pole Google nákupy podľa reálneho stavu. Viac v článku Google Nákupy.
Vo svojom Business Manageri prejdite na záložku Commerce Manager.
Kliknite na tlačidlo + Pridať katalóg, vyberte voľbu E-commerce a potvrďte.
Nechajte vybranú možnosť Nahrať informácie o produkte.
Vyplňte názov katalógu a kliknite na tlačidlo Vytvoriť
Potom prejdite do nastavenia novo vytvoreného katalógu cez Zobraziť katalóg.
V detaile katalógu na záložke Zdroje dát vyberte voľbu Data feed a v ďalšom okne označte, že máte pripravený súbor a nepotrebujete pre neho šablónu.
Kliknite na možnosť Nahrať súbor
Pre spôsob nahrania súboru zvoľte Použiť URL a zadajte URL svojho Google feedu, ktorý nájdete v administrácii Prepojenie → XML feedy pod názvom Google feed (Facebook katalóg) (obrázok 01). Prihlasovacie údaje nechajte prázdne, feed je dostupný bez nich.
Ako ďalší krok vyberte jednu z možností pre plán aktualizácii. Odporúčame ponechať voľbu Denne alebo Každú hodinu.
Upravte názov zdroja v poli Zdroj dát a ako Predvolené menu vyberte menu zodpovedajúcu mene e-shopu a feedu.
Keď sa vytvorí katalóg, pripojte k nemu Meta pixel. Ku katalógu je potrebné mať pripojený aj reklamný účet. Všetko nájdete v záložke Nastavenia → Firemné položky.
V nastavení katalógu si môžete prispôsobiť fotografie produktov tak, aby vždy sedeli a neboli orezané. Vhodné to je najmä pre dynamický remarketing, kedy sa obrázky častokrát nezmestia do štvorcového rozmeru.
Ako hodnotíte užitočnosť informácií v tomto článku?