Heureka Marketplace je rozšírenou službou portálu Heureka.sk, kde zákazníci môžu nakupovať priamo z Heureky, bez nutnosti navštíviť e-shop. Nastavenia Heureka Marketplace nájdete v administrácii v Prepojenie → Heureka na záložke Marketplace.
Pre využitie Heureka Marketplace je nevyhnutné, aby e-shop splňoval niekoľko podmienok.
https://www.domena-eshopu.cz/heureka/export/products.xml
. Viac informácií o rozšírenom feede nájdete v pomocníkovi Heureka XML feedy.Najskôr je potrebné vložiť do administrácie Heureky dostupný feed. Ten nájdete v Shoptet administrácii v Prepojenie → Heureka → XML feedy. Potom ho vložíte v administrácii vo vašom Heureka účte.
V administrácii Heureky v ľavom menu kliknete na možnosť Prehľad. V Prehľade vašich obchodov vyberte ten, ktorý chcete prepojiť. Kliknete na tlačidlo Nastavenia.
Otvoríte záložku Dostupný XML súbor a do príslušného poľa vložte URL dostupného feedu. Pokiaľ už váš obchod pôsobí na Heureke, ostatné nastavenia by mali byť vyplnené.
Viac informácií nájdete v článku Heureka XML feedy.
Teraz je treba vykonať registráciu do služby Heureka Marketplace. Návod, ako na to, nájdete priamo v nápovede Heureky v článku Registrácie a aktivácie Heureka Marketplace.
Po registrácii do Heureka Marketplace bude potrebné vaše spojenie otestovať zo strany Heureky. V administrácii Shoptetu v Prepojenie → Heureka na záložke Marketplace prejdete do sekcie Nastavenia. Tu v poli Vaše "API ID" doplňte do prázdneho políčka slovo test
(obrázok 01).
Kontaktujte Heureku (kosik@heureka.cz), že je váš e-shop pripravený pre testovanie. Slovo test
tu ponechajte, pokiaľ vás Heureka nevyrozumie o tom, že testovanie skončilo.
Zatiaľ pokračujte v ďalšom nastavení API, stavov objednávok, dopráv a platieb.
Z Prepojene → Heureka → Marketplace je potrebné skopírovať API URL pre nastavenie v Heureke a Rozsah vašich IP adries.
V Heureke prejdete v Prehľade do umiestnenia Marketplace → Nastavenia. Na záložke Nastavenie API vložte údaje zo Shoptetu do príslušných polí.
Ako ďalší krok je potrebné prepojiť stavy objednávok z e-shopu so stavmi, ktoré sa zasielajú do Heureky. Každý e-shop môže mať individuálne stavy objednávok. Je preto potrebné vždy vybrať stav, ktorý najviac odpovedá tomu vášmu.
Vľavo vidíte vami nastavené stavy, vpravo v rozbaľovacej ponuke stavy z Heureka Marketplace (obrázok 02).
Nastavte viditeľnosti jednotlivých dopráv a platieb (obrázok 03). Táto možnosť sa vám zobrazí až potom, čo vyplníte pole Vaše "API ID".
Pokiaľ máte spôsob dopravy Osobný odber, je potrebné ho spárovať s pobočkou vytvorenou v administrácii Heureky.
V administrácii Shoptetu v Prepojenie → Heureka na záložke Marketplace prejdete do sekcie Nastavenia. Tu API ID od Heureky vpíšte do políčka Vaše "API ID" (obrázok 04).
Je možné, že vás systém po implementácii upozorní ešte na niekoľko vecí, ktoré je potrebné upraviť pred samotným spustením.
Pokiaľ sa chyba týka Depot ID, to nájdete a vyberiete v administrácii v záložke XML Feedy v sekcii Dostupný XML feed.
Pokiaľ vás systém upozorní na nastavenie zaokrúhlenia, v nastavení Mien (Nastavenia → Základné nastavenia → Meny) vyberte zaokrúhlenie na 0 desatinných miest.
Pokiaľ je v informačnom e-maile po objednávke priamo vpísané číslo bankového účtu, malo by byť v zvláštnej šablóne. Platobné údaje je potrebné vybrať a vložiť ich do časti šablóny Informácie pre platbu prevodom. Tú nájdete v Nastavenia → Emaily → Automatické zasielanie v záložke Časti šablón. Na miesto platobných údajov potom do e-mailu po objednávke vložíte odkaz na časť šablóny s platobnými údajmi, čo je hodnota: #EMAIL[BILLING_METHOD=transfer].billingInfo#. Viac informácii o častiach šablón v článku Šablóny e-mailov.
Odporúčame tiež skontrolovať všetky dopravy a platby vo vašom obchode (Nastavenie → Doprava a Platby). U všetkých dopráv a platieb je potrebné mať správne nastavený typ dopravy alebo platby, ktorý vyberáte z rozbaľovacej ponuky.
Ako napr. na obrázku 05 je pre platbu Prevodom vybraný Spôsob fakturácie Prevodom. Toto pole by nemalo byť prázdne alebo zle vyplnené. Dopravy a platby sa potom zle párujú.
V prípade, že si niektoré produkty neprajete na Marketplace ponúkať, prejdite v detaile konkrétneho produktu (Produkty → Prehľad) na záložku Pokročilé. Pod nadpisom Heureka nastavenia potom nájdete voľbu Nezobrazovať v Heureka Marketplace, ktorú aktivujte.
Pokiaľ potrebujete nezasielať viac produktov, je možné úpravu vykonať hromadne pomocou exportu a importu dát. Viac informácii nájdete v článku Import produktov.