Marketing: ako všetko nastaviť pre lepšiu prezentáciu e-shopu

Čas, ktorý ušetríte vďaka správnemu nastaveniu procesov na e-shope, môžete investovať lepšie. Napríklad do propagácie vášho e-shopu.

V dnešnej dobe existuje mnoho spôsobov, ako zákazníkom dať o sebe vedieť. V tomto článku vám ukážeme možnosti, ktoré sa vám otvárajú. Nasmerujeme vás, kde a ako ich ľahko nastaviť. Vieme, že propagácia je bez na dlhú trať. S nami ale budete mať ten najlepší štart.

SEO – optimalizácia pre vyhľadávače

SEO alebo optimalizácia pre vyhľadávače je jednou z najzákladnejších vecí, ktoré môžete urobiť, aby bolo váš e-shop vidieť. Všetky popisy a texty by mali byť hlavne dostatočne vecné a výstižné pre vašich zákazníkov. Pokiaľ to splníte, zaujmete i vyhľadávače. Ako na e-shope nastaviť všetko potrebné sa dočítate v článku Základné SEO, kde okrem návodov nájdete i mnoho inšpirácie. 

SEO je i o dobre radenom obsahu a správnych odkazoch. To všetko uľahčí vyhľadávanie na e-shope nielen vašim zákazníkom, ale aj vyhľadávačom. K tomu sa vám bude hodiť Pokročilé SEO a jeho funkcia parametrické kategórie.

Napojenie na vyhľadávače tovaru

Vyhľadávače alebo porovnávače tovaru nie sú len spôsobom, ako predstaviť svoje produkty väčšiemu okruhu zákazníkov. Tieto vyhľadávače fungujú aj ako miesto, kde môžu zákazníci váš e-shop ohodnotiť. Ten potom s počtom hodnotení získa na dôveryhodnosti. Netreba sa toho nijak obávať.

E-shop prepojíte jednoducho s Heurekou. Viac sa dočítate v článkoch Heureka - certifikát Overené zákazníkmi a meranie konverzií, Heureka Marketplace a Heureka XML feedy. Tým však možnosti nekončia, v Shoptete sa môžete prepojiť aj s Google Nákupy alebo s Facebook katalógom.

PPC – programovateľná reklama

Obe vyššie zmienené služby ponúkajú i možnosť nastavenia PPC reklamy. Jedná sa o reklamu, kedy platíte len za konkrétny preklik. Princíp je všade skoro rovnaký. Nahráte do vášho účtu kredity a potom stanovíte maximálnu cenu, ktorú ste ochotný za preklik zaplatiť. Prečítajte si, ako jednoducho prepojiť svoj e-shop s Heurekou, Sklikom a Google Ads.

Zľavy a zľavové kupóny

Jedným z najjednoduchších a zároveň najúčinnejších spôsobov, ako prilákať nových zákazníkov a udržať si doterajších, sú zľavy a zľavové akcie. V Shoptete ich môžete využiť celú radu.

Máme  pre vás k dispozícii objemové zľavy, množstevné zľavy a vernostné zľavy. Vaši zákazníci ocenia určite najviac vernostné zľavy. Tie môžete používať s rôznymi vašimi zákazníckymi skupinami i s hodnotením zákazníkov, aby ste mali prehľad, komu a akú vysokú vernostnú zľavu poskytnúť.

Obľúbené medzi zákazníkmi sú i zľavové kupóny. So správne nastaveným dátumom platnosti môžu motivovať zákazníkov k ďalšiemu nákupu. Kupóny je najlepšie zasielať svojim zákazníkom emailom. Zľavové kupóny môžete uplatniť nielen pri objednávke, ale taktiež jednoducho priamo na pokladni.

Newslettery a hromadné emaily

O zľavových akciách budete určite chieť svojich zákazníkov informovať. K tomu je ako stvorené naše hromadné rozosielanie emailov. S týmto doplnkom rozošlete až 25 000 newsletterov za mesiac. Hodiť sa bude iste i možnosť vytvárať vlastné záznamy pre zasielanie.

Pokiaľ by ste chceli mať väčšiu kontrolu nad grafickou podobou newsletterov, potom oceníte napojenie na službu Mailchimp. S ním jednoducho vytvoríte rôzne kampane, ktoré môžete zacieliť na rôzne segmenty vašich zákazníkov.

Sociálne siete a komunikácia

Výhodou sociálnych sietí je, že nejde iba o pasívnu jednosmernú komunikáciu s klientmi. Pomocou sociálnych sietí môžete hovoriť s vašimi zákazníkmi priamo a oni môžu zase hovoriť s vami. Takýto kontakt vám umožní budovať okolo vášho e-shopu komunitu.

Facebook ponúka aj svoj vlastný systém reklamy. Vďaka Meta pixelu a Conversions API môžete spolu s výkonnosťou reklamy tiež merať aktivitu zákazníkov na vašom e-shope.

Možnosť chatovať si so zákazníkmi nie je len výsadou Facebooku. So službou Smartsupp nezískate pre svoj e-shop len chat, ale aj silný analytický nástroj, ktorý vám poskytne pohľad do správania vašich zákazníkov.

Analytika

Marketing vyžaduje investície. Vaše výdaje je vždy dobré mať pod kontrolou, nech viete, či sa vám propagácia vyplatí. S Google Analytics získate prehľad o návštevnosti vašich stránok a výkone jednotlivých marketingových kanálov.

Tipy na záver

V predchádzajúcich odstavcoch sme vám ukázali tie najzákladnejšie spôsoby, ktorými môžete dať svetu vedieť o svojom podnikaní. Pre dosiahnutie tých najlepších výsledkov sa vyplatí rôzne metódy propagácie kombinovať. 

S vytvorením vašej marketingovej stratégie vám môžu pomôcť odborníci na marketing spomedzi našich preverených partnerov.

Inšpiráciu, ako na marketing, nájdete na našom blogu alebo na Shoptet.tv.