Zákaznícke recenzie od Google sú efektívnym nástrojom na získanie spätnej väzby priamo od zákazníkov, ktorí na Vašom e-shope nakúpili. V rámci nich je možné hodnotiť ako predajcu, tak aj zakúpené produkty.
Hlavnou z výhod Google recenzií je zobrazenie hviezdičiek hodnotenia priamo v textových inzerátoch, inzerátoch pre Google Nákupy a neplatených záznamoch. To zvyšuje dôveryhodnosť vášho e-shopu a môže pomôcť zákazníkom s výberom produktov.
Funkciu recenzií od Google nemusí Google podporovať na všetkých trhoch. Túto funkciu je možné využiť iba v prípade, že krajinou Vášho podnikania je Česká republika. U e-shopov s krajinou podnikania Slovensko, funkcia recenzií podporovaná Googlom nie je.
Predpokladom pre aktiváciu Google recenzií je registrovaný účet v Google Merchant Center a v ňom nahrané produkty z Vášho e-shopu. Návod s postupom, ako produkty pridať, nájdete v článku Google Nákupy.
Pre nastavenie zberu recenzií sa prihláste do Google Merchant Center.
Po aktivácii programu prejdite do administrácie svojho e-shopu na záložku Propojenie → Google → Recenzie.
Aby zber zákazníckych recenzií fungoval správne, je potrebné mať pre jednotlivé dostupnosti pri produktoch nastavenú zodpovedajúcu hodnotu v stĺpci Doručenie v hodinách. To je možné upraviť v sekcii Nastavenia → Produkty → Dostupnosť.
Doručenie v hodinách je nutné vyplniť u všetkých dostupností, ktoré na e-shope máte založené. Google z nich berie informáciu, po akej dobe by malo dôjsť k odoslaniu dotazníka. Viac informácií nájdete v článku Dostupnosti.
V poli Umiestnenie dotazníka môžete zvoliť pozíciu, v ktorej sa po dokončení objednávky objaví okno na udelenie súhlasu s dotazníkom.
Na riadku Konfigurácia vykonaná môžete skontrolovať, či sú Recenzie s e-shopom správne prepojené. Pokiaľ sa objaví hodnota Áno, všetko je v poriadku. V prípade, že na riadku je zobrazené Nie, skontrolujte prosím nasledujúce:
Recenzie, ktoré od zákazníkov obdržíte, si môžete skontrolovať na adrese:
https://www.google.com/shopping/ratings/account/lookup?q=
.
Za zátvorku je potrebné doplniť URL adresu Vášho e-shopu bez www., napríklad https://www.google.com/shopping/ratings/account/lookup?q=DOMENA-ESHOPU.CZ
.
V prípade, že používate služby CSS porovnávača (viď Čo je to CSS program a ako vám pomôže v Google Nákupoch), neuvidíte vo svojom účte ponuku Zákazníckych recenzií. Na ich spustenie je potrebné založiť nový Google Merchant účet, kde službu nastavíte. Kampane môžu ďalej bežať cez pôvodný CSS účet.
Po dokončení objednávky sa zákazníkovi na stránke s jej súhrnom objaví možnosť povoliť zaslanie dotazníka (obrázok 01).
Niekoľko dní po doručení objednávky bude zákazníkovi na e-mail z objednávky zaslaný krátky dotazník. Viac informácií o zhromažďovaných údajoch nájdete v Google Pomocníkovi Informácie o programe Zákaznícke recenzie Google. Textáciu dotazníku môžete nájsť na príklade v Google pomocníkovi.
Ďalšie informácie o Google recenziách a ich výhodách nájdete v Google Pomocníkovi: