Podľa všeobecných obchodných podmienok vzniká povinnosť zaplatiť cenu za naše služby na základe vystavenej výzvy k platbe. Faktúru, teda daňový doklad, vystavíme v súlade s českým zákonom č. 235/2004 Zb., o dani z pridanej hodnoty, v znení neskorších predpisov, a zašleme ho elektronicky na vašu e-mailovú adresu, ktorú vedieme k vášmu projektu (e-shopu) ako e-mail pre fakturáciu.
Pred vykonaním objednávky ostrej verzie e-shopu vám odporúčame prečítať si naše Obchodné podmienky a zoznámiť sa s ceníkmi taríf a doplnkov:
Všetky výzvy k platbe za paušálne platené služby sa vystavujú vždy 15 dní pred začiatkom fakturačného obdobia. Napr. ak má váš projekt fakturačný deň 25., budeme vám 10. 5. vystavovať výzvu k platbe na obdobie 25. 5. - 24. 6. Výnimkou je prvá výzva k platbe po objednaní ostrej verzie, tá pokrýva obdobie od prvého dňa ostrej verzie a má splatnosť 7 dní. Všetky ďalšie výzvy k platbe majú splatnosť 14 dní.
Projekt môže mať fakturačný deň aj 1., v takom prípade sa mu budú služby fakturovať vždy od prvého do posledného dňa v mesiaci. To je prípad aj všetkých klientov Shoptetu, ktorí si zaobstarali e-shop pred dátumom 26. 10. 2012. Novším projektom sa fakturačný deň automaticky nastaví podľa dátumu spustenia e-shopu.
Výzva k platbe za jednorazovo platené služby sa vystavuje vždy nasledujúci deň dopoludnia.
Jednou z možností je opakovaná platba z uloženej platobnej karty. Jedná sa o najjednoduchší spôsob platby. Keď zadáte číslo vašej platobnej karty, opakovaná platba sa sama aktivuje. V prípade, že platíte kartou a opakovanú platbu ešte aktívnu nemáte, je potrebné si ju aktivovať. Viac informácií nájdete v článku Opakovaná platba z uloženej karty.
Výzvy k platbe môžete tiež zaplatiť on-line priamo z administrácie (Obrázok 01).
Ďalšou možnosťou platby je štandardná platba prevodom na účet. Platby prevodom prosím uhrádzajte vždy v mene, ktorá je uvedená na vystavenej výzve k platbe, a podľa meny zašlite na príslušný účet (viď prehľad nižšie).
Každá výzva k platbe má svoj unikátní variabilný symbol a pri platbe převodom je nevyhnutné ho uviesť.
Ak nebude výzva k platbe zaplatená v riadnom termíne, poukážeme na túto skutočnosť upozornením v administrácii vášho e-shopu, budeme platbu upomínať e-mailom na vami zadaný fakturačný e-mail, a ďalej tiež zaslaním SMS správy na vami zadané kontaktné telefónne číslo. Odporúčame neuvádzať číslo na pevnú linku, aby vám mohli byť SMS správy v poriadku doručené.
Upomienky a prípadné zmluvné pokuty zasielame v nasledujúcich časových intervaloch:
Výzva k platbe za zmluvnú pokutu sa vám automaticky vystaví deň po odoslaní elektronickej upomienky.
Ak ste si istí, že ste výzvu k platbe zaplatili, a napriek tomu ste obdržali upozornenie, že je výzva k platbe nezaplatená a po splatnosti, kontaktujte nás na info@shoptet.sk. Mohlo napríklad dôjsť k neočakávanej chybe pri automatickom spracovaní, alebo k preklepu vo variabilnom symbole. Platbu v takom prípade spoločne s vami dohľadáme.
Shoptet spracováva vaše platby a doklady pre české, slovenské a maďarské projekty každý deň v tomto poradí:
Párovanie prijatých platieb je automatické a prebieha okamžite po ich obdržaní. Výnimkou sú platby, kde je uvedený chybný variabilný symbol, alebo nie je uvedený žiadny. V týchto prípadoch je spracovanie vykonávané manuálne a môže trvať aj niekoľko dní. Daňové doklady pre shoptet.cz, shoptet.sk a shoptet.hu vystavujeme ihneď po spracovaní platieb.
E-mail, na ktorý vám budeme zasielať doklady, nastavíte v administrácii v Nastavenie → Základné nastavenie → Nastavenie obchodu, v sekcii Fakturačné údaje (viď Obrázok 02).
Fakturačný e-mail by nemal byť vytvorený u nás v administrácii a nemal by byť zviazaný ani s vašou doménou. Viac informácií nájdete v článku Nastavenie obchodu.
Ak odovzdávate svoje doklady na spracovanie tretím osobám (napríklad účtovníkom), nemusíte ich preposielať ručne. Môžete pre nich vytvoriť samostatný prístup do vašej administrácie v Nastavenie → Administrácia → Správcovia obchodu.
Tu stačí vytvoriť profil pre nového používateľa a následne v nastavení tohto profilu v sekcii Práva používateľa môžete danému používateľovi obmedziť prístup iba k faktúram, zaškrtnutím voľby Môj Shoptet → Tarif, platba a faktúry, viď Obrázok 03.
Dvojitá fakturácia môže byť riešením napr. pre osoby identifikované k dani alebo klientov, ktorí sú registrovaní podľa §7a zákona o DPH. Toto nastavenie umožňuje používať dve odlišné fakturačné adresy. Jednu fakturačnú adresu pre daňové doklady, ktoré vystavujete vašim zákazníkom a druhú pre daňové doklady, ktoré vystavuje Shoptet vám. Ak by ste mali záujem nastaviť u vášho projektu dvojitú fakturáciu, napíšte nám na info@shoptet.sk.
V administrácii obchodu v sekcii Tarif, platba a faktúry (Obrázok 04) môžete napr. spravovať platby za prevádzku e-shopu, nastaviť opakované platby z uloženej platobnej karty, zmeniť tarifu či frekvenciu platieb. Zároveň tu nájdete prehľad všetkých nami vystavených dokladov. Jednotlivé úkony sú detailnejšie popísané nižšie.
V sekcii Tarif, platba a faktúry, na východzej záložke Platba za prevádzku, si môžete v sekcii Tarifa jednoducho zvoliť alebo zmeniť tarifu vášho e-shopu, a to kliknutím na tlačidlo Zmeniť tarifu alebo frekvenciu platieb (Obrázok 05). Vybrať si môžete aj frekvenciu platieb za e-shop: mesačne, raz za rok (zľava 4 %), alebo raz za dva roky (zľava 10 %).
Ak chcete vykonať úpravu a na dané obdobie je už vystavená výzva k platbe, napíšte nám na info@shoptet.sk.
Zmena tarify sa prejaví okamžite. Hneď ako zmenu spracujeme aj po fakturačnej stránke, zašleme vám potvrdenie.
V sekcii Tarif, platba a faktúry, na záložkách Výzvy k platbe, Daňové doklady a Opravné daňové doklady, máte možnosť vidieť prehľad všetkých nami vystavených dokladov vrátane údajov o cene, dátume vystavenia a splatnosti. Všetky výzvy k platbe a daňové doklady si môžete stiahnuť vo formáte PDF (Obrázok 06).
V sekcii Tarif, platby a doklady, na záložke Ukončiť e-shop máte možnosť požiadať o pozastavenie e-shopu alebo jeho úplné ukončenie. Všetky podrobnosti nájdete v článku Pozastavenie alebo ukončenie e-shopu.