Sklik

Čo je Sklik?

Sklik je český PPC systém, ktorý prevádzkuje spoločnosť Seznam.cz. Systém Sklik vám umožní inzerovať vo vyhľadávaní na Seznam.cz alebo na partnerských a vlastných obsahových weboch vrátane homepage Seznam.cz.

Sklik je platená služba. Môžete si zvoliť platbu za jeden preklik alebo možnosť platiť za 1000 zobrazení.

Meranie konverzií

Aby mohol systém rozpoznať, že používateľ z reklamy Sklik nakúpil, musíte vložiť na stránky e-shopu vygenerovaný konverzný kód pridelený Sklikom. Návštevník prichádzajúci cez reklamu Sklik je potom rozpoznaný vďaka uloženému záznamu v jeho počítači (súboru cookie s platnosťou 30 dní). Pokiaľ sa tak používateľ do 30 dní od návštevy cez reklamu Sklik dostane na konverznú stránku, započíta sa konverzia ku dňu zmerania.

Ako na stránkach Sklik vytvoriť novú konverziu

Novú konverziu vytvoríte pod kartou Nástroje → Sledovanie konverzií → Vytvoriť novú konverziu. Po jej vytvorení vám Sklik automaticky vygeneruje konverzný kód, ktorého fragment budete následne zadávať do administrácie e-shopu. Návod s postupom môžete nájsť aj v pomocníkovi Konverzný kód

Viac o tom, ako fungujú konverzie, nájdete v pomocníkovi Konverzie.

Ako zadať konverzný kód do administrácie

Na strane vášho e-shopu je prepojenie pripravené a postačí iba zadať fragment konverzného kódu, ktorý ste získali v predchádzajúcom kroku.

V administrácii prejdite na Prepojenie → Zoznam → Sklik a na tejto stránke vložte ID konverzného kódu do časti Meranie konverzií – Objednávky (obrázok 01). Jedná sa iba o číselnú časť kódu za reťazcom "checkConversion?c=". Pokiaľ si nie ste istý akú hodnotu vložiť, kliknite na tooltip za poľom pre vloženie kódu. 

Obrázok 01
Obrázok 01

Meranie registrácií do e-shopu

Ďalším typom konverzie, ktorú je možné merať, sú registrácie návštevníkov vášho e-shopu. Ak si ich prajete merať, vo vašom Sklik účte pod záložkou Nástroje → Sledovanie konverzií → Vytvoriť novú konverziu vytvorte konverziu typu registrácie používateľa.

Z jej konverzného kódu opäť skopírujte ID a zadajte ho v administrácii do príslušnej časti Meranie konverzií – Objednávky (obrázok 02). Zadáva sa iba číselná časť kódu za reťazcom "checkConversion?c=". Pokiaľ si nie ste istí akú hodnotu vložiť, kliknite na tooltip za poľom pre vloženie kódu.

Obrázok 02
Obrázok 02

Upozorňujeme, že je povinnosťou prevádzkovateľa e-shopu, aby posúdil, či splnil všetky právne povinnosti súvisiace s aktiváciou a využívaním rozšírených konverzií, najmä, nie však výlučne, informačnú povinnosť a ďalšie povinnosti v oblasti ochrany osobných údajov.

Meranie hodnoty objednávok

V konverzom kóde odosielame do Skliku ako hodnotu konverzie hodnotu objednávky bez DPH (pokiaľ je e-shop nastavený ako platca DPH) a bez ceny dopravy a platby.

ParameterNázovOdosielané dáta
Hodnota konverzieValueCelková cena bez prípadného DPH a bez dopravy a platby

Rozdiel medzi konverziou a transakciou

Ak na vašich stránkach konverzný používateľ do 30 dní od kliknutia reklamy Sklik nakúpi dohromady 3x, započíta sa 1 konverzia (1 zákazník) a 3 transakcie (tri nákupy uskutočnené jedným zákazníkom).

Retargeting

Retargeting v rámci Skliku cieli na používateľov, ktorí už váš obchod niekedy navštívili. Pomocou tejto funkcie tak môžete vaše reklamy cieliť špecificky na týchto používateľov, napríklad aj podľa toho, aký produkt či kategóriu navštívili. Podrobnosti k fungovaniu a aktivácii retargetingu v Skliku nájdete v nápovede Skliku.

Pre aktiváciu stačí do poľa Vaše "Sklik retargeting ID" zadať ID, čo je číslo, ktoré nájdete vo vnútri vášho retargetingového kódu v riadku rtgID: 123456. Do administrácie obchodu zadajte iba číslo, v tomto príklade teda 123456. Ako získať retargetingový kód zistíte v nápovede Skliku

Voliteľne máte možnosť aktivovať voľbu Identifikovať používateľov na základe emailu. Po aktivácii tejto voľby dochádza v rámci retargetingového kódu k prenosu šifrovanej e-mailovej adresy zákazníka do Skliku, čo má vplyv na zlepšenie merania konverzií a môže pomôcť k lepšiemu cieleniu reklamy na používateľov. Upozorňujeme, že aktivácia tejto voľby má aj právne dopady a zasielanie e-mailov do Skliku (tzn. tretej strane) je potrebné uviesť v informáciách pre vašich zákazníkov. Podrobnosti o tejto funkcii, a kde a v akom rozsahu je potrebné zákazníkov informovať, nájdete v nápovede Skliku

Obrázok 03
Obrázok 03

Kde nájdem ďalšiu pomoc s nastavením Skliku?