Remarketing v Google Ads je typ PPC reklamy, ktorá spätne oslovuje návštevníkov webu a pripomína im danú ponuku. Reklama môže byť textová, responzívna (kombinácia textu a obrázku) alebo bannerová. Používateľom sa reklamy zobrazia na obsahových weboch, napr. vedľa článku.
Pre spustenie remarketingu je nutné nastaviť kód Google Ads. Nastavenie je rovnaké ako pre meranie konverzií. Kód nájdete v rozhraní Google Ads v časti Nástroje a Nastavenia → Meranie → Konverzie. Následne stačí vložiť ID konverzií a Konverzný štítok kódu Ads v Shoptet administrácii v Prepojenie→ Google na záložke Ads. Podrobnejší návod je popísaný v článku Google Ads.
Dynamický remarketing umožňuje zobrazovať návštevníkom webu reklamy prispôsobené tomu, aké produkty si na e-shope prehliadali.
Pre dynamický remarketing je potrebný účet v Google Merchant Center. Pokiaľ ho nemáte, založte si ho tu. Pre správne fungovanie remarketingu v Google Merchant Center musí byť zadaný produktový XML feed. Podrobný postup nastavenia nájdete v našom článku Google Nákupy.
Ako ďalší krok prepojte účty Google Merchant Center a Google Ads. V účte Google Merchant Center kliknite na ikonku Nastavenia a prejdite na Nastavenia → Prepojené účty. U vybraného účtu Google Ads kliknite na Prepojiť a prepojenie ešte potvrďte vo svojom Google Ads účte.
Pre správnou funkčnosť dynamického remarketingu je predpokladom dokončenie nastavenia Google Ads, popísané v našom článku Google Ads, a zadanie hodnôt Google konverzného ID a štítku do administrácie e-shopu.
Parametre, ktoré pre dynamický remarketing odosielame, sú: