Vkladanie obrázku pre sociálne siete využijete, pokiaľ pridávate články z vášho blogu či kategórie s produktmi na vašej facebookovú stránku. U týchto príspevkov máte možnosť nastaviť vlastný og:image, teda obrázok, ktorý Facebook načíta do odkazu a zobrazí ho v príspevku. Tým vám odpadne starosť s riešením obrázku a príspevok môžete vytvoriť oveľa rýchlejšie.
Zároveň sa obrázok zobrazí vždy, keď niekto váš článok či kategóriu kdekoľvek spomenie a zdieľa (obrázok 01).
Možnosť vložiť vlastný obrázok je dostupná na týchto stránkach:
Pokiaľ nenahráte vlastný obrázok, načíta sa ten, ktorý sa používal doteraz. Podrobnejšie informácie nájdete v tabuľke v kapitole Hierarchia nahraných obrázkov.
Špecifikáciu pre vhodnú veľkosť a pomer strán obrázku og:image nájdete v pomocníkovi Facebooku v článku Images in Link Shares.
Facebook odporúča veľkosť do 8 MB. Na Shoptete je však možné nahrať obrázok iba do veľkosti 1 MB.
V umiestnení Produkty → Kategórie na záložke Kategórie tovaru kliknite na danú kategóriu. Tým otvoríte jej detail. V detaile potom prejdite na záložku Pokročilé (obrázok 02).
V umiestnení Vzhľad a obsah → Stránky kliknite na daný článok. Tým otvoríte jeho detail. V detaile potom kliknite na záložku Pokročilé.
V umiestnení Vzhľad a obsah → Články prejdite na záložku s danou rubrikou. Potom kliknite na daný článok. Tým otvoríte jeho detail. V detaile potom prejdite na záložku Pokročilé.
V umiestnenie Vzhľad a obsah → Články prejdite na záložku s danou rubrikou. Hore kliknite na modré tlačidlo Upraviť rubriku. Prejdite na záložku Pokročilé.
Pre prípad, že sa vám hneď po úprave náhľadového obrázku neprejaví pri zdieľaní na Facebooku zmena, použite nástroj Sharing Debuger. Facebooku chvíľu trvá, kým si zmeny v nastavení vašej stránky uložia. V nástroji zadajte do lišty URL vášho e-shopu v tvare www.domena-eshopu.sk
. V riadku Time Scraped kliknite na tlačidlo Scrape Again. Je možné, že sa zmeny prejavia až po niekoľkonásobnom stlačení tlačidla. Nový obrázok, ktorý ste nastavili v administrácii e-shopu, uvidíte v riadku Link Preview.
V nižšie uvedenej tabuľke nájdete, v akej logickej postupnosti sa zobrazia obrázky nahrané na e-shope vo facebookovom príspevku.
Pokiaľ je nahraný, potom dostane prednosť obrázok og:image. Pokiaľ nahraný nie je, dostanú sa na rad iné obrázky v tomto poradí.
Stránka | Na 1. mieste | Na 2. mieste | Na 3. mieste | Na 4. mieste | Na 5. mieste |
---|---|---|---|---|---|
detail produktu | obrázok produktu | - | náhľadový obrázok pre sociálne siete | obrázok v záhlaví | logo |
kategórie produktov | og:image | originálny obrázok kategórie | náhľadový obrázok pre sociálne siete | obrázok v záhlaví | logo |
rubrikovaný článok | og:image | obrázok článku | náhľadový obrázok pre sociálne siete | obrázok v záhlaví | logo |
rubriky | og:image | - | náhľadový obrázok pre sociálne siete | obrázok v záhlaví | logo |
články | og:image | - | náhľadový obrázok pre sociálne siete | obrázok v záhlaví | logo |
všetko ostatné | - | - | náhľadový obrázok pre sociálne siete | obrázok v záhlaví | logo |
Obrázok v záhlaví a logo nastavíte v Vzhľad a obsah → Editor na záložke Editor vzhľadu.
Náhľadový obrázok pre sociálne siete nastavíte v Vzhľad a obsah → Titulná strana v sekcii Pokročilé.
Obrázok článku nastavíte v detaile článku na záložke Všeobecné informácie v sekcii Obrázok.
Originálny obrázok pre kategórie produktov sa ovplyvňuje v Nastavenia → Produkty → Zobrazenie v sekcii Zobrazenie kategórie. V políčku Náhľadový obrázok pre sociálne siete máte tieto možnosti: