V rámci Shoptetu je pripravený systémový feed, ktorý zodpovedá aktuálnym požiadavkám služby Heureka.sk. Tento feed e-shop generuje automaticky a nie je možné ho editovať. Nájdete ho na adrese www.domena-eshopu.sk/heureka/export/products.xml
, kedy za domena-eshopu.sk
dosaďte názov vašej domény.
URL adresu feedu nájdete aj v administrácii vášho e-shopu v sekcii Prepojenie → Heureka → XML feedy (pod názvom Váš "Základný XML feed") alebo na záložke Prepojenie → XML feedy (pod názvom Heureka - Rozšírený feed).
Cost-per-click (taktiež označovaný ako pay-per-click alebo skratkou PPC, CPC) je obecne jedným z dôležitých nástrojov internetového marketingu. Medzi najznámejšie PPC systémy patrí napríklad Google Ads a v Čechách aj Sklik od Seznam.cz. PPC reklamy je možné využiť aj na Facebooku.
Princíp tejto reklamy spočíva v tom, že neplatíte za každé zobrazenie reklamy, ale iba za uskutočnené prekliky. Zaplatíte teda až vo chvíli, kedy zákazník na vašu reklamu skutočne klikne. Veľkou výhodou týchto reklám je ich merateľnosť a možnosť plánovania.
Samotná registrácia na Heureku je zadarmo, ale je možné využiť tento platený program (PPC) a osloviť tak viac zákazníkov. Platený program prináša obchodom výrazne väčšiu návratnosť investícií. V neplatenom programe sa budú vaše produkty zobrazovať iba vo fulltexte a až za produktami z katalógu.
Viac informácií nájdete priamo v nápovede Heureky v článku Ako funguje riadenie e-shopov a PPC systém?.
Stačí dobiť kredit pre Heureku. Na tomto účte je potrebné mať peniaze pred začatím služby, aby následne mohla byť za každý klik odčítaná príslušná čiastka.
Cenu za jeden preklik nastavuje Heureka podľa počtu vašich konkurentov v danej sekcii.
Pokiaľ máte aktívny certifikát Overené zákazníkmi, je možné nastaviť pre jednotlivé produkty maximálnu cenu za preklik. Vami stanovená cena za preklik musí byť rovnaká alebo vyššia než stanovená minimálna cena na danú sekciu. Heureka potom z kreditu strhne cenu, ktorú je potreba, aby ste sa umiestnili na danej (lepšej) pozícii vo vyhľadávaní Heureky, nie čiastku, ktorú za preklik ponúkate ako maximálnu.
Maximálnu cenu za preklik je možné nastaviť priamo v administrácii vášho e-shopu. Otvorte detail príslušného produktu a pod kartou Pokročilé zaškrtnite a vyplňte pole Heureka CPC a vyplňte hodnotu (obrázok 01).
Aby sa maximálna cena za preklik aplikovala, je nutné mať aktívny certifikát Overené zákazníkmi.
Kompletných sprievodcov pre majiteľov e-shopov nájdete v Príručke Heureky.
O ďalších vyhľadávačoch tovarov, ktoré môžete na vašom e-shope nastaviť, si môžete prečítať na stránkach Môj prvý e-shop v časti Porovnávače tovarov.