Sklik

Sklik je český reklamný systém, ktorý vám umožní inzerovať vo vyhľadávaní na Seznam.cz, Zboží.cz a na ďalších partnerských a obsahových weboch Seznamu.

Vďaka kampaniam Seznam Nákupy môžete osloviť viac než 50 % aktívne nakupujúcich používateľov na českom internete.

Sklik a Seznam Nákupy sú platené služby. Podľa typu reklamy a vašich preferencií môžete platiť buď za preklik, alebo za 1 000 zobrazení.

Všetky podrobnosti k fungovaniu a registrácii do Skliku nájdete v Nápovede Sklik.cz. V tomto článku nájdete informácie k nastaveniu prepojenia so Sklikom na strane vášho Shoptet e-shopu.

Meranie konverzií

Aby mohol systém rozpoznať, že používatelia z reklamy Sklik nakúpili, musíte vložiť na stránky e-shopu vygenerovaný konverzný kód pridelený Sklikom. Návštevníci prichádzajúci cez reklamu Sklik sú potom rozpoznaní vďaka uloženému záznamu (súboru cookie s platnosťou 30 dní) v ich zariadení. Ak sa tak používatelia do 30 dní cez reklamu Skliku dostanú na konverznú stránku vášho e-shopu, započíta sa konverzia k dátumu zmerania.

Používatelia musia udeliť súhlas s používaním marketingových cookies, aby u nich bolo možné konverzie merať.

Ako na stránkach Sklik vytvoriť novú konverziu

Novú konverziu vytvoríte v administrácii Skliku v Nástroje → Sledovanie konverzií → Vytvoriť konverziu. Po jej vytvorení vám Sklik automaticky vygeneruje konverzný kód, ktorého časť budete následne zadávať do administrácie e-shopu. Podrobný návod s postupom na vygenerovanie kódu nájdete v nápovede Skliku Konverzný kód. Všeobecné podrobnosti k fungovaniu konverzií nájdete v nápovede Skliku v článku Konverzie.

Ako zadať konverzný kód do administrácie e-shopu

Na strane Shoptetu je prepojenie so Sklikom pripravené, na jeho aktiváciu vám stačí zadať časť konverzného kódu do administrácie e-shopu. Prejdite na Prepojenia → Seznam na záložku Sklik. V sekcii Meranie konverzií – Objednávky vložte ID konverzného kódu do políčka Vaše "ID pre meranie objednávok".

ID konverzného kódu je iba číselné. Kde presne ho v konverznom kóde nájdete, zistíte po kliknutí na odkaz Kde kód nájdem?.

Meranie registrácií do e-shopu

Ďalším typom konverzie, ktorú možno merať, sú registrácie návštevníkov vášho e-shopu. Ak ich chcete merať, vytvorte vo vašom Sklik účte novú konverziu typu Registrácia používateľa.

Z konverzného kódu skopírujte ID a zadajte ho v administrácii e-shopu v Prepojenia → Seznam na záložke Sklik do políčka Vaše "ID pre meranie registrácií".

ID konverzného kódu je iba číselné. Kde presne ho v konverznom kóde nájdete, zistíte po kliknutí na odkaz Kde kód nájdem?.

Pri využívaní konverzného merania je potrebné spĺňať určité právne povinnosti v oblasti ochrany osobných údajov, okrem iného napríklad dostatočné informovanie používateľov. Ako konkrétne vo vašom e-shope podmienky splniť, odporúčame vždy konzultovať s právnymi odborníkmi.

Meranie hodnoty objednávok

V konverzom kóde odosielame do Skliku ako hodnotu konverzie hodnotu objednávky bez DPH (pokiaľ je e-shop nastavený ako platca DPH) a bez ceny dopravy a platby.

ParameterNázovOdosielané dáta
Hodnota konverzieValueCelková cena bez prípadného DPH a bez dopravy a platby

Rozdiel medzi konverziou a transakciou

Ak na vašich stránkach konverzný používateľ do 30 dní od kliknutia reklamy Sklik nakúpi dohromady 3x, započíta sa 1 konverzia (1 zákazník) a 3 transakcie (tri nákupy uskutočnené jedným zákazníkom).

Retargeting

Retargeting v rámci Skliku cieli na používateľov, ktorí už váš obchod niekedy navštívili. Pomocou tejto funkcie tak môžete vaše reklamy cieliť špecificky na týchto používateľov, napríklad aj podľa toho, aký produkt či kategóriu navštívili. Podrobnosti k fungovaniu a aktivácii retargetingu v Skliku nájdete v nápovede Skliku.

Pre aktiváciu stačí do poľa Vaše "Sklik retargeting ID" zadať ID, čo je číslo, ktoré nájdete vo vnútri vášho retargetingového kódu v riadku rtgID: 123456. Do administrácie obchodu zadajte iba číslo, v tomto príklade teda 123456. Ako získať retargetingový kód zistíte v nápovede Skliku

Voliteľne máte možnosť aktivovať voľbu Identifikovať používateľov na základe emailu. Po aktivácii tejto voľby dochádza v rámci retargetingového kódu k prenosu šifrovanej e-mailovej adresy zákazníka do Skliku, čo má vplyv na zlepšenie merania konverzií a môže pomôcť k lepšiemu cieleniu reklamy na používateľov. Upozorňujeme, že aktivácia tejto voľby má aj právne dopady a zasielanie e-mailov do Skliku (tzn. tretej strane) je potrebné uviesť v informáciách pre vašich zákazníkov. Podrobnosti o tejto funkcii, a kde a v akom rozsahu je potrebné zákazníkov informovať, nájdete v nápovede Skliku