Google Ads
Google Ads je inzertný systém, prostredníctvom ktorého je možné inzerovať vo vyhľadávaní a v obsahovej sieti.
Vytvorenie účtu na Google Ads
Pokiaľ ešte nemáte Google účet, vytvorte si ho a pomocou účtu Google si založte účet v službe Google Ads. Po založení účtu je potrebné vytvoriť kampaň. Môžete ju len v rýchlosti nastaviť, neskôr zmazať a vytvoriť si lepšiu. Kampaň sa nespustí, pokiaľ nenahráte kredit. Po jej vytvorení vás systém prevedie nastavením účtu a fakturačnými údajmi.
Prepojte váš e-shop s Google Ads jednoducho a rýchlo priamo z administrácie obchodu pomocou služby Shoptet Kampane! Vďaka službe Shoptet Kampane nebudete musieť tráviť hodiny štúdiom reklamných formátov, vymýšľaním textov a prípravou grafiky na mieru. Inzerovať môžete už za pár minút a ušetrený čas venovať podnikaniu.
Delegovanie prístupu k účtu
Chcete poskytnúť prístup k účtu kolegom alebo svojmu PPC špecialistovi? V pravom hornom rohu kliknite na Nástroje a nastavenia. Zvoľte Nastavenia→ Prístup a zabezpečenie a kliknite na tlačidlo Plus. Vyplňte e-mailovú adresu používateľa, ktorého chcete pridať. Na ňu príde overovací e-mail, po jeho potvrdení bude vytvorený prístup k účtu.
Celý podrobný postup nájdete v nápovede Google Ads v článku Správa prístupu k účtu Google Ads.
Vytvorenie prvej kampane
Prihláste sa do účtu Ads a kliknite na Nová kampaň. V prvom kroku tvoríte kampaň samotnú. Určujete, lokalitu pre zobrazenie (napríklad len Slovenská republika, iba Bratislava atď.) a jazyk používateľa, ktorému sa reklama zobrazí (iba slovenčina, slovenčina a angličtina). Ďalšie nastavenie sa týka predvolenej ponuky a maximálnej predvolenej čiastky, ktorú ste ochotný zaplatiť za preklik, denná ponuka (rozpočet na 1 deň) a dátumy ukončenia kampane.
V druhom kroku tvoríte samotnú reklamnú zostavu. Zadáva sa webová stránka, na ktorú bude reklama odkazovať a kľúčová zľava pre zobrazenie reklamy, pokiaľ ich zákazníci zadajú do vyhľadávača Google. V prípade Shoptetu by sa mohlo jednať napríklad o e-shop, prenájom e-shopu, tvorba e-shopu atď.
Tretí krok zahrňuje už samotnú tvorbu reklám. Google odporúča mať v každej reklamnej zostave aspoň dve reklamy, ktoré úzko súvisia so zadanými kľúčovými slovami. Uložením tvorbu kampane dokončíte.
Ako Google Ads fungujú?
Google Ads fungujú na princípe PPC (pay-per-click, platba za kliknutie). Neplatíte teda za zobrazenie vašej reklamy, ale až za prekliknutie na vaše stránky. Pri vytváraní reklamnej zostavy si nastavíte priemerný denný rozpočet, tj. maximálnu čiastku, ktorú chcete denne do reklamy investovať. Pokiaľ je táto čiastka vyčerpaná, Google vaše reklamy prestane po zbytok dňa zobrazovať. Dôležité je taktiež nastaviť dátum ukončenia, kedy sa má reklama prestať zobrazovať.
Meranie a nastavenie konverzií
Meranie konverzií využijete pre meranie návratnosti investícií kampaní, reklamných zostáv aj kľúčových slov. Na Shoptete je pripravené meranie počtu objednávok a ich hodnota (vrátane DPH).
Pre správne nastavenie merania konverzií na strane Google Ads odporúčame postupovať podľa návodu pre Google Ads.
Na prepojenie merania Google Ads s vaším e-shopom je potrebné v administrácii e-shopu v Prepojenie → Google na záložke Ads zadať kódy AW-CONVERSION_ID a AW-CONVERSION_LABEL (Obrázok 01). Tie je možné získať nasledovne:
- V rozhraní Google Ads prejdite na Nástroje a nastavenia a vyberte Konverzie.
- Vytvorte novú konverznú akciu pre web.
- V časti Nastavenie značky vyberte možnosť Pridať značku na web sami.
- V zobrazenom kóde nájdite parameter
send_to, ktorý obsahuje hodnoty vo formáteAW-123456789/xxx1XXx1xXXX123X1xX, kde časť pred lomítkom je AW-CONVERSION_ID a časť za lomítkom AW-CONVERSION_LABEL.

Meranie hodnoty transakcií
V konverznom kóde odosielame do Google Ads ako hodnotu konverzie hodnotu objednávky bez DPH (pokiaľ je e-shop nastavený ako platca DPH) a bez ceny dopravy a platby.
| Parameter | Názov | Odosielané dáta |
|---|---|---|
| Hodnota konverzie | google_conversion_value | Celková cena bez prípadného DPH a bez dopravy a platby |
| Mena | google_conversion_currency | Mena z objednávky |
Rozšírené konverzie
Cieľom Rozšírených konverzií v Google Ads je spresnenie merania konverzií, ktoré sú základom automatickej optimalizácie reklám.
Rozšírené konverzie umožňujú odosielanie šifrovaných dát o zákazníkoch ako telefón, e-mail, adresa a meno, ktoré potom umožňujú identifikáciu a priradenie ku konkrétnemu kliknutiu na reklamu. Dáta v prehľadoch sú naďalej súhrnné a anonymné a jednotlivých zákazníkov z nich nejde identifikovať. Viac informácií nájdete priamo v pomocníkovi Google Ads Rozšírené konverzie.
Aktivácia funkcie je možná v administrácii e-shopu na záložke Ads v sekcii Prepojenie → Google. Označte voľbu Aktivovať rozšírené konverzie a stránku uložte.
Pre správnu funkčnosť je potrebné Rozšírené konverzie povoliť aj v rozhraní Google Ads.
Návod pre povolenie Rozšírených konverzií v rozhraní Google Ads:
- V rozhraní Ads prejdite na Nástroje a Nastavenia → Meranie → Konverzie.
- Tu vyberte konverziu Nákup a otvorte jej detail.
- Na spodnom konci stránky je potrebné kliknúť na riadok Vylepšené konverzie a zaškrtnúť voľbu Zapnúť rozšírené konverzie.
- Z ponúknutých možností zvoľte Globálna značka webu alebo Správca značiek Google a vložte doménu e-shopu.
- Vyberte vašu globálnu značku začínajúci na AW-.
- V poslednom kroku vyberte možnosť Úprava kódu (obrázok 02) a zmeny uložte.

Upozorňujeme, že je povinnosťou prevádzkovateľa e-shopu, aby posúdil, či splnil všetky právne povinnosti súvisiace s aktiváciou a využívaním rozšírených konverzií, najmä, nie však výlučne, informačnú povinnosť a ďalšie povinnosti v oblasti ochrany osobných údajov.
Upozornenie nedostatok zhôd pre vaše konverzie
Ak sa pri použití rozšírených konverzií objaví vo vašom účte upozornenie Nedostatok zhôd pre vaše konverzie, dôvodom je, že poskytované údaje o konverziách nedosahujú očakávanú mieru zhody s údajmi o prihlásených používateľoch Google. Medzi hlavné dôvody môže patriť napríklad použitie inej zákazníckej e-mailovej adresy ako tá, ktorá je priradená pre Google účet alebo úplná absencia Google účtu.
Kde nájdem ďalšiu pomoc s nastavením Google Ads?
Pomocník pre efektívne nastavenie Ads je veľmi rozsiahly, uvádzame iba stručný prehľad. Odporúčame preto pre dosiahnutie najlepších výsledkov prečítať pomocníka Google Ads.
Pripravili sme taktiež zoznam odkazov priamo na články pomocníka, ktoré by ste si v prípade, že sa pre Ads rozhodnete, mali prečítať:
- Import konverzií z Google Analytics do účtu Google Ads,
- Zobrazenie reklám nad výsledkami vyhľadávania Google,
- Správa útraty v službe Google Ads,
- Priemerný denný rozpočet: Definícia,
- Nastavenie priemerného denného rozpočtu kampane,
- Automatické nastavenie dát začiatok a ukončenie kampane,
- Pozastavenie, obnovenie alebo odstránenie kampane,
- Ako vybrať vhodný typ kampane,
- Písanie úspešných textových reklám,
- Rôzne spôsoby merania konverzií.