Google Ads je inzertný systém, prostredníctvom ktorého je možné inzerovať vo vyhľadávaní a v obsahovej sieti.
Pokiaľ ešte nemáte Google účet, vytvorte si ho a pomocou účtu Google si založte účet v službe Google Ads. Po založení účtu je potrebné vytvoriť kampaň. Môžete ju len v rýchlosti nastaviť, neskôr zmazať a vytvoriť si lepšiu. Kampaň sa nespustí, pokiaľ nenahráte kredit. Po jej vytvorení vás systém prevedie nastavením účtu a fakturačnými údajmi.
Chcete poskytnúť prístup k účtu kolegom alebo svojmu PPC špecialistovi? V pravom hornom rohu kliknite na Nástroje a nastavenia. Zvoľte Nastavenia→ Prístup a zabezpečenie a kliknite na tlačidlo Plus. Vyplňte e-mailovú adresu používateľa, ktorého chcete pridať. Na ňu príde overovací e-mail, po jeho potvrdení bude vytvorený prístup k účtu.
Celý podrobný postup nájdete v nápovede Google Ads v článku Správa prístupu k účtu Google Ads.
Prihláste sa do účtu Ads a kliknite na Nová kampaň. V prvom kroku tvoríte kampaň samotnú. Určujete, lokalitu pre zobrazenie (napríklad len Slovenská republika, iba Bratislava atď.) a jazyk používateľa, ktorému sa reklama zobrazí (iba slovenčina, slovenčina a angličtina). Ďalšie nastavenie sa týka predvolenej ponuky a maximálnej predvolenej čiastky, ktorú ste ochotný zaplatiť za preklik, denná ponuka (rozpočet na 1 deň) a dátumy ukončenia kampane.
V druhom kroku tvoríte samotnú reklamnú zostavu. Zadáva sa webová stránka, na ktorú bude reklama odkazovať a kľúčová zľava pre zobrazenie reklamy, pokiaľ ich zákazníci zadajú do vyhľadávača Google. V prípade Shoptetu by sa mohlo jednať napríklad o e-shop, prenájom e-shopu, tvorba e-shopu atď.
Tretí krok zahrňuje už samotnú tvorbu reklám. Google odporúča mať v každej reklamnej zostave aspoň dve reklamy, ktoré úzko súvisia so zadanými kľúčovými slovami. Uložením tvorbu kampane dokončíte.
Google Ads fungujú na princípe PPC (pay-per-click, platba za kliknutie). Neplatíte teda za zobrazenie vašej reklamy, ale až za prekliknutie na vaše stránky. Pri vytváraní reklamnej zostavy si nastavíte priemerný denný rozpočet, tj. maximálnu čiastku, ktorú chcete denne do reklamy investovať. Pokiaľ je táto čiastka vyčerpaná, Google vaše reklamy prestane po zbytok dňa zobrazovať. Dôležité je taktiež nastaviť dátum ukončenia, kedy sa má reklama prestať zobrazovať.
Meranie konverzií využijete pre meranie návratnosti investícií kampaní, reklamných zostáv aj kľúčových slov. Na Shoptete je pripravené meranie počtu objednávok a ich hodnota (vrátane DPH).
send_to: AW-123456789/xxx1XXx1xXXX123X1xX
. Časť pred lomítkom je Google ID konverzií a za lomítkom Google konverzný štítok.V konverznom kóde odosielame do Google Ads ako hodnotu konverzie hodnotu objednávky bez DPH (pokiaľ je e-shop nastavený ako platca DPH) a bez ceny dopravy a platby.
Parameter | Názov | Odosielané dáta |
---|---|---|
Hodnota konverzie | google_conversion_value | Celková cena bez prípadného DPH a bez dopravy a platby |
Mena | google_conversion_currency | Mena z objednávky |
Cieľom Rozšírených konverzií v Google Ads je spresnenie merania konverzií, ktoré sú základom automatickej optimalizácie reklám.
Rozšírené konverzie umožňujú odosielanie šifrovaných dát o zákazníkoch ako telefón, e-mail, adresa a meno, ktoré potom umožňujú identifikáciu a priradenie ku konkrétnemu kliknutiu na reklamu. Dáta v prehľadoch sú naďalej súhrnné a anonymné a jednotlivých zákazníkov z nich nejde identifikovať. Viac informácií nájdete priamo v pomocníkovi Google Ads Rozšírené konverzie.
Aktivácia funkcie je možná v administrácii e-shopu na záložke Ads v sekcii Prepojenie → Google. Označte voľbu Aktivovať rozšírené konverzie a stránku uložte.
Pre správnu funkčnosť je potrebné Rozšírené konverzie povoliť aj v rozhraní Google Ads.
Návod pre povolenie Rozšírených konverzií v rozhraní Google Ads:
Upozorňujeme, že je povinnosťou prevádzkovateľa e-shopu, aby posúdil, či splnil všetky právne povinnosti súvisiace s aktiváciou a využívaním rozšírených konverzií, najmä, nie však výlučne, informačnú povinnosť a ďalšie povinnosti v oblasti ochrany osobných údajov.
Ak sa pri použití rozšírených konverzií objaví vo vašom účte upozornenie Nedostatok zhôd pre vaše konverzie, dôvodom je, že poskytované údaje o konverziách nedosahujú očakávanú mieru zhody s údajmi o prihlásených používateľoch Google. Medzi hlavné dôvody môže patriť napríklad použitie inej zákazníckej e-mailovej adresy ako tá, ktorá je priradená pre Google účet alebo úplná absencia Google účtu.
Pomocník pre efektívne nastavenie Ads je veľmi rozsiahly, uvádzame iba stručný prehľad. Odporúčame preto pre dosiahnutie najlepších výsledkov prečítať pomocníka Google Ads.
Pripravili sme taktiež zoznam odkazov priamo na články pomocníka, ktoré by ste si v prípade, že sa pre Ads rozhodnete, mali prečítať: