Slovenská pošta

Prepojenie na Slovenskú poštu vám ušetrí čas pri nahrávaní zásielok do podacieho rozhrania a navrhne vašim zákazníkom doručenie balíčku na širokú sieť pobočiek a BalíkoBOXov. V rámci integrácie sú podporované balíkové služby pre zmluvných aj nezmluvných zákazníkov, BalíkoBOXy aj Expres kuriér. Viac informácii o jednotlivých službách nájdete na stránkach Slovenskej pošty

Doplnok Slovenská pošta je predinštalovaný iba na slovenskej verzii e-shopu. Pokiaľ chcete Slovenskú poštu využívať na českej verzii e-shopu, je potrebné ho zdarma nainštalovať cez naše doplnky. 

Podporované typy služieb

V rámci služieb Slovenskej pošty podporujeme:

  • Balík na adresu - zmluvní zákazníci,
  • Balík na poštu - zmluvní zákazníci,
  • Balík do BalíkoBOXu - zmluvní zákazníci,
  • Expres kuriér na adresu,
  • Expres kuriér na poštu,
  • Expres kuriér do BalíkoBOXu,
  • Balík na adresu,
  • Balík na poštu,
  • Balík do BalíkoBOXu,
  • Doporučený list.

Nastavenie dopravy pre Slovenskú poštu

Prvým krokom je nastavenie dopravy v Nastavenia → Doprava a platby → Spôsob dopravy, kde cez tlačidlo Pridať založíte novú dopravu. V detaile dopravy je dôležité nastaviť ako Prepravnú službu príslušnú službu Slovenskej pošty pre danú dopravu (obrázok 01). Rovnakým spôsobom postupujte aj pre ďalšie služby Slovenskej pošty, ktoré zákazníkom budete navrhovať. Pre každú službu je potrebné založiť vlastnú dopravu. 

Obrázok 01
Obrázok 01

U každej z dopráv nezabudnite nastaviť cenové a váhové rozmedzia (obrázok 02) a povoliť kombinácie s možnosťami platieb. Podrobnejší postup nájdete v našej nápovede Dopravy a platby.

Obrázok 02
Obrázok 02

Vyplnenie rozsahu podacích čísel

Pokiaľ máte pridelený rozsah podacích čísel pre vaše zásielky, prejdite do Prepojenia → Slovenská pošta a vyplňte pole Rozsah (obrázok 03). Pridelený rozsah zásielok vyplňte do príslušných polí. Do prvého poľa vyplňte začiatok rozsahu, do druhého poľa potom koniec rozsahu. V administrácií zároveň uvidíte, koľko balíčkov v danom rozsahu ešte zostáva. 

Obrázok 03
Obrázok 03

Predpokladom pre zobrazenie jednotlivých služieb (napr. Balík na adresu, Doporučený list atď.) pre vyplnenie rozsahu je pridanie jednotlivých typov služieb pre dopravu v sekcii Nastavenia – viď. Nastavenia dopravy pre Slovenskú poštu.

V prípade, že vyplníte v našej administrácii rozsah podacích čísel, nemalo by sa kombinovať podanie z našej administrácie a ručné zadávanie zásielok priamo do podacieho systému ePodací hárok. V týchto prípadoch kontaktujte podporu Slovenskej pošty, kde vám navrhnú vhodné riešenie. 

Pokiaľ používate Balíkobot, pridelený rozsah podacích čísel je potrebné vyplniť v rozhraní Balíkobotu a jednotlivé objednávky spracovávať pomocou neho. 

Vygenerovanie podacích čísel pre objednávky

Pre použitie podacieho systému ePodací hárok je potrebné mať v importnom súbore vygenerované čísla zásielok pre jednotlivé objednávky. 

Pri spracovaní zásielok v Prehľade objednávok (Objednávky → Prehľad) vyberte príslušné objednávky a použite voľbu Zásielky → Slovenská pošta - Generovať čísla zásielok pre vytvorenie podacích čísel zásielok k jednotlivým objednávkam (obrázok 04).

Obrázok 04
Obrázok 04

Podanie zásielky do rozhrania Slovenskej pošty

Cez  webové rozhranie Slovenskej pošty je možné zadať podanie zásielok jednotlivo alebo pomocou importu XLSX súboru.

Pod kartou Objednávky → Export objednávok zvoľte systémový typ exportu Slovenská pošta (obrázok 05) a kliknite na tlačidlo Exportovať. Vygeneruje sa súbor, ktorý potom bez ďalších úprav môžete nahrať priamo do administrácie Slovenskej pošty.

Obrázok 05
Obrázok 05