FAQ Zákazníci

Môžem mať viacero skupín zákazníkov?

Áno, samozrejme. V umiestnení Zákazníci → Skupiny môžete pridať maloobchodných skupín, koľko len chcete. Vďaka doplnku Veľkoobchod môžete pridávať veľkoobchodné skupiny, ktoré majú svoje špecifické nastavenia. Viac informácií sa dozviete v článku Skupiny zákazníkov.

Ako môžem segmentovať zákazníkov?

S vytváraním segmentov zákazníkov vám pomôže doplnok Hodnotenie zákazníkov. Zákazník za svoje počínanie na e-shope získava pozitívne či negatívne hodnotenie. Akcie, za ktoré sa jednotlivé body pridelia a aj ďalšiu frekvenciu, je možné nastaviť.

Ako rozpoznať problémových zákazníkov?

S rozpoznaním rizikových zákazníkov, ktorí často stornujú objednávky, vám pomôže Hodnotenie zákazníkov.

Môžete nastaviť frekvenciu, kedy je možné stornovanie tolerovať. Rizikovým zákazníkom je možné objednávky automaticky stornovať, aby ste sa nemuseli obťažovať ich odbavovaním zo skladu.

Odporúčame používať opatrne.

Ide radenie zákazníkov vykonávať automaticky?

Doplnok Hodnotenie zákazníkov umožňuje na základe nastavených pravidiel radiť zákazníkov do segmentov automaticky.

Čo urobiť, ak chcem zákazníkovi zamedziť v nákupe na e-shope?

Aby ste zabránili zákazníkovi v nákupe, môžete blokovať jeho IP adresu, z ktorej na váš e-shop pristupoval.

Treba si však uvedomiť, že tento zákazník môže použiť iné pripojenie s inou IP adresou.

Navyše jednu IP adresu môže zdieľať viac subjektov. Môže to byť celá firma, škola a u niektorých poskytovateľov internetu aj celá ulica.

Môžem nastaviť limit pre zľavu na jedného zákazníka?

Áno. Maximálnu možnú zľavu môžete určiť v nastavení zákazníckej skupiny.

Môžem nastaviť zákazníkovi povinné údaje pri registrácii?

Áno, určite. Pokiaľ máte doplnok Veľkoobchod, môžete pre registráciu veľkoobchodných zákazníkov vyžadovať vyplnenie všetkých údajov. Viac informácií nájdete v článku Skupiny zákazníkov.

Môžem evidovať dohromady nákupy, ktoré zákazník vykonal ako prihlásený aj neprihlásený?

Áno. Pokiaľ zákazník použil pre svoje nákupy a registráciu rovnaký e-mail, potom je možné všetky nákupy evidovať v jednom profile. Návod, ako na to, nájdete v článku Vernostné zľavy.

Môžem sa prihlásiť na e-shop ako konkrétny zákazník?

Áno, v detaile zákazníka pomocou tlačidla Prihlásiť sa ako zákazník. Návod nájdete v článku Zákazníci.

Viem importovať heslá zákazníckych účtov?

Heslá zákazníckych účtov nemožno importovať. Ale nebojte, v článku Import zákazníkov, máme pre vás krátky návod, ako si zákazník môže vytvoriť nové heslo.