Glami

Čo je Glami?

Glami je najväčším vyhľadávačom a online katalógom módneho tovaru a doplnkov v Česku a na Slovensku. Glami pôsobí taktiež v Maďarsku, Rumunsku, Francúzsku, Nemecku, Turecku, Rusku, Grécku, Chorvátsku, Slovinsku a Bulharsku. Vďaka doplnku Glami na tomto katalógu môžete inzerovať aj vy.

Inzercia na Glami je spoplatnená a funguje na princípe PPC (Pay per Click), teda platba za kliknutie. Pre prenášanie ponuky Vášho tovaru je potrebné mať XML feed, pre meranie konverzií potom Glami pixel.

Pre tu najlepšiu prezentáciu Vášho tovaru odporúčame používať kvalitné obrázky.

Glami XML feed

XML feed, ktorý zodpovedá špecifikácii Glami, nájdete v administrácii Shoptetu v Prepojenie → Glami. Tento feed nezahrňuje položky, ktoré nie sú na predaj, sú vypredané alebo sú nedostupné (obrázok 01).

Obrázok 01
Obrázok 01

Od 01.08.2019 Glami vyžaduje uvádzať v XML feede informácie o zložení výrobku vrátane jeho percentuálneho zastúpenia v produkte. Toto opatrenie sa týka iba textilného tovaru. Pokiaľ zloženie neuvediete, nebude možné produkt promovať PPC systémom.

S XML feedom od Shoptetu nie je nutné uvádzať percentá samostatne. Všetko ľahko nastavíte v administrácii v detaile produktu na záložke Parametre. Odporúčame využiť parametre pre filtrovanie, pretože popisné parametre nepojmú viac hodnôt jedného parametru (napríklad pokiaľ je viac hodnôt pod parametrom Materiál, systém to vždy prepíše poslednou uloženou hodnotou). Naviac vďaka parametrickým filtrom zákazníkom zjednodušíte výber vašich produktov.

Nevyhnutný je údaj Materiálu alebo Zloženia a jeho hodnota, ktorá musí byť zadaná v tvare názov materiálu a percenta, napr. Bavlna 100 %. Pokiaľ váš tovar obsahuje viac súčiastok (napr. podšívku a vrchnú časť) odporúčame uviesť zloženie čo najpresnejšie, aby mali zákazníci tie najlepšie informácie (obrázok 02).

Obrázok 02
Obrázok 02

Kategórie Glami

Pre správne párovanie vašich kategórií na e-shope s kategóriami na Glami, je potrebné nastaviť, ktoré kategórie sa vám majú ponúkať k dispozícii. Pre jednoduchšiu prácu označte iba tie, ktoré skutočne zodpovedajú vašim produktom na e-shope.

Nastavte hlavné kategórie na vašom e-shope v Prepojení → Glami v sekcii Voľba kategórií (obrázok 03).

Obrázok 03
Obrázok 03

V umiestnení Produkty → Kategórie na záložke Kategórie produktu kliknite na vybranú kategóriu/podkategóriu. Napárovaná kategória pre Glami sa prepíše iba k tým produktom z vybranej kategórie, pre ktoré je nastavená ako východisková.

Po kliknutí sa vám otvorí jej detail a prejdite na záložku Doplnkové nastavenia. Tu doplňte kategóriu podľa Glami. Do kolonky stačí vpísať iba poslednú úroveň stromu kategórií z Glami. Administrácia vám už napovie s výberom kategórie (obrázok 04).

Obrázok 04
Obrázok 04

Ak je kategória ako východisková použitá pre rôznorodé produkty, je možné použiť párovanie na úrovni produktu. V tomto prípade prejdite do detailu konkrétneho produktu na kartu Pokročilé. Pod nadpisom Párovanie kategórií vyberte zo zoznamu zodpovedajúcu kategóriu pre Glami (obrázok 05). Párovanie kategórií na úrovni produktu je nadradené párovaniu na úrovni kategórie.

Obrázok 05
Obrázok 05

Na úrovni kategórie alebo produktu sa k voľbe objaví už iba sekcia tých kategórií, ktoré boli zvolené ako hlavné na úrovni e-shopu.

Môžete taktiež zvoliť kategórie, ktoré sa nebudú exportovať do vyhľadávača tovaru. Urobíte to v Prepojenie → Glami v sekcii Zakázať export z kategórii (obrázok 03). Tu zaškrtnite príslušnú kategóriu alebo podkategóriu. Pokiaľ zaškrtnete nadradenú kategóriu, označia sa spolu s ňou všetky jej podkategórie.

Glami pixel

Glami pixel umožňuje prispôsobovať výpisy produktov na Glami podľa zákazníkových kritérií, napr. podľa ceny, farby, štýlu aj veľkosti. Prednostne sú zobrazené e-shopy, ktoré zákazník navštívil v minulosti. U nich je vyššia pravdepodobnosť, že by mohol nakúpiť. Viac o fungovaní pixelu sa dozviete priamo v nápovede Glami Pixel.

V administrácii Glami nájdite a skopírujte ID predajne. Prejdite do administrácie Shoptetu do Prepojenie → Glami. V sekcii Remarketingový kód vložte do príslušného políčka ID vašej predajne (obrázok 05).

Obrázok 05
Obrázok 05