DNS záznamy slúžia na prevádzku vášho e-shopu na vlastnej doméne, na správne fungovanie e-mailových schránok a e-mailov odosielaných z e-shopu, a tiež na zabezpečenie e-shopu. V tomto článku popisujeme, k čomu DNS a jednotlivé DNS záznamy slúžia a ako ich nastaviť pre správne fungovanie vášho e-shopu.
DNS záznamy sú zásadné pre fungovanie vášho e-shopu. V prípade ich nesprávneho nastavenia bude dochádzať k problémom s dostupnosťou vášho e-shopu. Venujte teda prosím informáciám v tomto článku zvýšenú pozornosť.
Ak máte s nastavením DNS skúsenosti a hľadáte iba aké hodnoty máte v nastavení DNS vašej domény nastaviť, môžete preskočiť na prehľadovú tabuľku.
V prípade, že už máte DNS záznamy nasmerované na naše nameservery a hľadáte návod, ako upraviť DNS záznamy v administrácii e-shopu, prejdite na článok Správa DNS záznamov v administrácii e-shopu.
Skratka DNS vychádza z anglického spojenia Domain Name System a do slovenčiny sa spravidla neprekladá. DNS je jedným zo základných prvkov fungovania internetu. Zjednodušene si môžete DNS predstaviť ako akýsi telefónny zoznam pre internet.
V momente, keď zadáte do prehliadača webovú adresu (napr. domena-eshopu.sk
), tak pomocou DNS dochádza k jej prevedeniu na správnu IP adresu, na ktorej sa daný web nachádza. DNS záznamy môžu mať (a majú) aj ďalšie funkcie.
Je teda zásadné, aby boli DNS záznamy domény vášho e-shopu nastavené správne a základné DNS záznamy boli nasmerované na adresy našich serverov. Inak by sa váš e-shop nemusel na vašej doméne správne – alebo dokonca vôbec – zobraziť.
DNS nameservery sú špeciálne servery, ktoré uchovávajú a spravujú DNS záznamy vašej domény. Po registrácii domény bude vaša doména umiestnená na nameserveroch vášho registrátora. Doménu môžete na týchto externých nameserveroch registrátora ponechať, alebo ju nasmerovať na nameservery Shoptetu. Každá z variant má svoje výhody a nevýhody.
Nastavenie nameserverov sa rieši iba na úrovni základnej domény (tzn. domena-eshopu.sk
). Ak budete chcieť váš e-shop prevádzkovať na nejakej subdoméne (tzn. subdomena.domena-eshopu.sk
), môžete rovno preskočiť na sekciu Nastavenie DNS záznamov subdomény.
Ak už na vašej doméne prevádzkujete nejaký e-shop alebo web (či už u nás, alebo k nám ešte len prechádzate), odporúčame skôr využiť externé nameservery. Rovnako tak, ak napríklad máte na doméne niekoľko rôznych webov na subdoménach, alebo potrebujete využívať u DNS domény zabezpečenie DNSSEC, alebo mať veľmi špecifické nastavenia DNS.
Ak sa rozhodnete u domény používať externé nameservery (napr. u vášho registrátora), potom bude potrebné všetky zmeny v DNS záznamoch vykonávať v administrácii daného správcu. V takom prípade postupujte podľa pokynov v sekcii Základné nastavenie DNS záznamov.
Ak máte novozaloženú doménu pre váš novospúšťaný e-shop a nechcete sa venovať dlhému štúdiu a nastavovaniu DNS záznamov, odporúčame nasmerovať vašu doménu na naše nameservery.
V prípade, že začnete u vašej domény používať Shoptet nameservery, potom budete môcť DNS záznamy spravovať priamo z administrácie e-shopu. Zmeniť nameservery vašej domény môžete zmenou hodnôt nameserverov, alebo u .cz domén pomocou zmeny tzv. NSSET v nastavení DNS vašej domény.
Upozorňujeme, že zápis zmeny nameserverov môže trvať až 48 hodín. Do doby zápisu zmeny môže dochádzať k problémom so zobrazením vašej domény. Ak už na danej doméne nejaký e-shop prevádzkujete (či už u nás, alebo k nám ešte len prechádzate), neodporúčame nameservery meniť.
Ak máte pri doméne aktívne zabezpečenie pomocou DNSSEC, je potrebné ho pred zmenou nameserverov vypnúť. Naše nameservery DNSSEC zabezpečenie nepodporujú a presun domény by nebolo možné správne dokončiť.
Zmeniť DNS nameservery vašej domény môžete pomocou zmeny NS záznamov domény. V administrácii správcu vašej domény prejdite do nastavenia DNS záznamov a nastavte dva NS záznamy s nasledujúcimi hodnotami:
Doména (hostname) | Typ záznamu | Hodnota |
---|---|---|
domena-eshopu.sk | NS | ns1.myshoptet.com |
domena-eshopu.sk | NS | ns2.myshoptet.com |
V nastavení DNS musia byť uvedené iba tieto dva NS záznamy. Za domena-eshopu
si vždy dosaďte konkrétny názov vašej domény.
Akonáhle sa vaša doména prevedie na naše nameservery, nastavíme u nej automaticky všetky záznamy potrebné pre hladkú prevádzku vášho e-shopu. Po dokončení prevodu budete môcť DNS záznamy domény spravovať priamo z administrácie e-shopu.
Upozorňujeme, že prepísanie zmeny nameserverov môže trvať až 48 hodín. Do doby prepísania zmeny môže dochádzať k problémom so zobrazením vašej domény.
Ak si nie ste istí, ako zmeniť NS záznamy, môžete nahliadnuť do návodov vybraných českých a slovenských registrátorov a správcov domén, alebo kontaktujte priamo podporu vášho správcu domény.
Zmena nameserverov pomocou NSSET (sady nameserverov) je podporovaná iba pre domény s .cz koncovkou. U ostatných domén je potrebné vykonať manuálnu zmenu v nastavení DNS vašej domény.
Ak máte pri doméne aktívne zabezpečenie pomocou DNSSEC, je potrebné ho pred zmenou nameserverov vypnúť. Naše nameservery DNSSEC zabezpečenie nepodporujú a presun domény by nebolo možné správne dokončiť.
Zmeniť DNS nameservery vašej domény môžete u .cz domén jednoducho pomocou tzv. NSSET (sady nameserverov). V administrácii správcu vašej domény stačí zmeniť v nastavení DNS záznam NSSET na hodnotu SHOPTET
.
Akonáhle sa vaša doména presunie na naše nameservery, nastavíme u nej automaticky všetky záznamy potrebné pre hladký chod vášho e-shopu. Po dokončení presunu budete môcť DNS záznamy domény spravovať priamo z administrácie e-shopu.
Upozorňujeme, že prepísanie zmeny nameserverov pomocou NSSET môže trvať až 48 hodín. Do doby prepísania zmeny môže dochádzať k problémom so zobrazením vašej domény.
Ak si nie ste istí, ako NSSET zmeniť, môžete nahliadnuť do návodov vybraných českých a slovenských registrátorov a správcov domén, alebo kontaktujte priamo podporu vášho správcu domény.
Táto sekcia sa týka nastavenia DNS záznamov, ak prevádzkujete (alebo plánujete prevádzkovať) váš e-shop na základnej doméne, tzn. na domena-eshopu.sk
, a zároveň využívate externé nameservery, teda spravujete DNS záznamy domény u vášho registrátora domény.
V prípade, že prevádzkujete (alebo plánujete prevádzkovať) e-shop na subdoméne, tzn. na subdomena.domena-eshopu.sk
, prejdite prosím na sekciu Nastavenie DNS záznamov subdomény.
Ak je vaša doména e-shopu nasmerovaná na Shoptet nameservery, prejdite prosím na článok Správa DNS záznamov v administrácii e-shopu.
V tejto sekcii popisujeme a vysvetľujeme, na čo jednotlivé záznamy slúžia. Ak máte s nastavením DNS skúsenosti a hľadáte iba aké hodnoty máte v nastavení DNS vašej domény nastaviť, môžete preskočiť na prehľadovú tabuľku povinných a odporúčaných nastavení.
Nastavenie DNS vašej domény sa skladá z jednotlivých záznamov. Jednotlivé typy záznamov popisujeme v nasledujúcich sekciách. Všetky záznamy majú nastavenú nejakú hodnotu.
Jednotlivé záznamy sa nastavujú buď pre základnú doménu domena-eshopu.sk
, alebo pre nejaké jej subdomény subdomena.domena-eshopu.sk
. Za domena-eshopu
si vždy dosaďte konkrétny názov vašej domény.
Na označenie domény v nastavení DNS používajú niektorí správcovia domén slovo hostname.
IP adresa je číselná adresa servera. IP adresy môžu byť buď vo formáte IPv4 (napr. 185.184.254.10
), alebo vo formáte IPv6 (napr. 2001:1488:0:3::2
). Na našej platforme podporujeme iba formát IPv4.
V nastavení DNS sa tiež stretnete so skratkou TTL. Údaj TTL (Time to Live) určuje, ako dlho si ostatné servery pamätajú DNS záznamy, než si ich znova overia. Kratšie TTL znamená rýchlejšie aktualizácie zmien, dlhšie TTL zase menej zaťažuje servery. TTL sa zvyčajne uvádza v sekundách. Napríklad TTL 3600
znamená, že DNS záznam sa bude ukladať do vyrovnávacej pamäte po 1 hodinu (3600 sekúnd), než sa znova overí.
Ak meníte DNS záznamy domény a chcete urýchliť zápis zmien, odporúčame u záznamov v predstihu zmeniť TTL na kratší čas (napr. pár minút). Chvíľu potom, čo sa zmeny v poriadku zapíšu, odporúčame nastaviť TTL späť na bežné predvolené časy (zvyčajne 1800-3600 sekúnd, podľa typu záznamu).
Základným DNS záznamom sú A záznamy. Práve pomocou nich sa nasmerováva doména na IP adresu (alebo adresy) príslušného servera.
A záznamy sa nastavujú vždy pre základnú doménu domena-eshopu.sk
. Za domena-eshopu
si vždy dosaďte konkrétny názov vašej domény.
IP adresa sa do hodnoty A záznamu uvádza vo formáte IPv4 (napr. 185.184.254.10). Všeobecne je možné IP adresy uvádzať aj vo formáte IPv6 a to do tzv. AAAA záznamov. Formát IPv6 naša platforma nepodporuje, prípadne AAAA záznamy z DNS nastavenia vašej domény odstráňte.
Pre nasmerovanie vašej domény na váš e-shop u nás nastavte nasledujúce dva A záznamy:
Doména (hostname) | Typ záznamu | Hodnota |
---|---|---|
domena-eshopu.sk | A | 185.184.254.10 |
domena-eshopu.sk | A | 185.184.254.11 |
V nastavení vašej domény nesmú byť uvedené žiadne iné A záznamy.
Naša platforma podporuje iba formát IPv4. Ak máte pri doméne nejaké AAAA záznamy vo formáte IPv6, odstráňte ich.
Druhým základným typom DNS záznamu je CNAME záznam, ktorý je tzv. alias záznam. Tento záznam presmerováva danú doménu na inú doménu.
Spravidla sa CNAME záznam nastavuje pre subdomény vašej základnej domény domena-eshopu.sk
, napríklad pre www.domena-eshopu.sk
alebo subdomena.domena-eshopu.sk
. Za domena-eshopu
si vždy dosaďte konkrétny názov vašej domény.
Pre správne fungovanie vášho e-shopu nastavte pre www
subdoménu nasledujúci CNAME záznam:
Doména (hostname) | Typ záznamu | Hodnota |
---|---|---|
www.domena-eshopu.sk | CNAME | www.myshoptet.com |
Záznamy typu SPF a DKIM všeobecne pomáhajú chrániť odosielané e-maily proti podvrhom a podvodom. Na našej platforme slúžia tieto záznamy na správne odosielanie e-mailov z vášho e-shopu. Bez správne nastavených SPF a DKIM záznamov sa napríklad informačné e-maily s potvrdením objednávky nemusia zákazníkom vôbec doručiť.
E-maily sa z vášho e-shopu odosielajú pod hlavným kontaktným e-mailom. SPF a DKIM záznamy je tak nutné nastaviť pri doméne tohto kontaktného e-mailu.
Ak je váš kontaktný e-mail napríklad info@domena-eshopu.sk
, nastavte SPF a DKIM v DNS nastavení domény domena-eshopu.sk
.
Ak by ste ako kontaktný e-mail použili e-mailovú adresu od Google, a pod. (napríklad mojobchod@google.com
), tak nebudete môcť SPF a DKIM záznamy nastaviť, a dochádzalo by tak k problémom s doručením e-mailov z vášho e-shopu.
SPF (Sender Policy Framework) záznam pomáha zabrániť podvodným e-mailom tým, že určuje, ktoré servery môžu posielať e-maily z vašej domény. Vďaka tomu sú vaše e-maily dôveryhodnejšie a menej často končia v spame.
DKIM (DomainKeys Identified Mail) záznam pridáva k vašim e-mailom digitálny podpis, ktorý overuje, že e-mail skutočne pochádza z vašej domény a nebol cestou zmenený. Pomáha tak chrániť proti podvodným správam a phishingu.
Oba typy záznamov sa v DNS nastavení zadávajú pomocou iných typov DNS záznamov – SPF záznam sa zadáva ako TXT záznam a DKIM záznam ako CNAME záznam.
Pre správne odosielanie e-mailov z vášho e-shopu nastavte pri doméne vášho kontaktného e-mailu nasledujúce záznamy:
Doména (hostname) | Typ záznamu | Hodnota | Popis záznamu |
---|---|---|---|
domena-emailu-eshopu.sk | TXT | v=spf1 include:_spf.myshoptet.com include:servers.mcsv.net -all | SPF |
shoptet._domainkey.domena-emailu-eshopu.sk | CNAME | dkim.myshoptet.com | DKIM |
U domény je potrebné mať iba jeden TXT záznam s SPF nastavením. Ak už máte pri doméne založený nejaký SPF záznam (začínajúci v=spf1
), tak ho ponechajte a iba do neho pridajte hodnoty include:_spf.myshoptet.com include:servers.mcsv.net
.
MX (Mail Exchange) záznam určuje, kam majú byť doručované e-maily založené na vašej doméne. Ak máte napríklad založený e-mail info@domena-eshopu.sk
, a niekto vám na túto adresu pošle správu, tak práve MX záznam zaručí, že sa správa pošle na správny e-mailový (poštový) server.
MX záznam musí vždy smerovať na e-mailový server poskytovateľa, u ktorého máte e-mailové schránky založené. Ak máte e-maily na vašej doméne založené napríklad u Google, musia MX záznamy smerovať na servery Google. V prípade, že chcete mať e-mailové schránky založené v Shoptete, nastavte MX záznamy na naše servery.
Ak máte (alebo chcete mať) e-mailové schránky založené u nás, nastavte nasledujúce dva MX záznamy:
Doména (hostname) | Typ záznamu | Hodnota | Priorita |
---|---|---|---|
domena-eshopu.sk | MX | mx1.myshoptet.com | 10 |
domena-eshopu.sk | MX | mx2.myshoptet.com | 20 |
Vo všeobecnosti sa v rámci nastavenia DNS môžete stretnúť s ďalšími typmi záznamov alebo možnými nastaveniami.
TXT (Textový záznam) umožňuje uložiť ľubovoľný text do DNS. Používa sa napríklad pre overovanie domény, bezpečnostné záznamy (SPF, DKIM, DMARC) alebo konfiguráciu rôznych služieb.
CAA (Certificate Authority Authorization) určuje, ktoré certifikačné autority (CA) smú vydávať SSL certifikáty pre vašu doménu. Pomáha tak zabrániť neoprávnenému získaniu certifikátu a zvyšuje bezpečnosť vášho webu.
Na našej platforme nie je CAA záznam vyžadovaný, ale ak máte pri doméne nejaký CAA záznam nastavený, dôrazne odporúčame skontrolovať jeho nastavenie, inak môže dôjsť k problémom s generovaním SSL certifikátu pre váš e-shop.
DMARC je ďalšou úrovňou zabezpečenia odosielaných e-mailov vedľa základných SPF a DKIM záznamov. Pre správne odosielanie e-mailov z e-shopu nie je DMARC nevyhnutný. Ale ak z vašej domény odosielate veľké množstvo e-mailov (či už z e-shopu, alebo pomocou newsletterov), odporúčame mať DMARC nastavený. Podrobnosti nájdete v článku Čo je DMARC a ako ho nastaviť.
SRV a AAAA záznamy na našej platforme nepodporujeme. Ak máte pri doméne tieto záznamy, tak ich pre správne fungovanie vášho e-shopu odstráňte.
Táto sekcia vás prevedie nastavením DNS záznamov, ak prevádzkujete (alebo plánujete prevádzkovať) váš e-shop na subdoméne, tzn. na subdomena.domena-eshopu.sk
. Za domena-eshopu
si dosaďte konkrétny názov vašej domény a za subdomena
názov vašej subdomény.
V prípade, že budete prevádzkovať e-shop na subdoméne, nie je možné používať nameservery Shoptetu. Úpravy DNS záznamov tak budete vždy vykonávať u registrátora (alebo správcu) vašej základnej domény.
Pre nasmerovanie vašej subdomény na e-shop na našej platforme stačí správne nastaviť CNAME záznam. CNAME záznam (niekedy tiež tzv. alias záznam) presmerováva určitú doménu na inú doménu.
Pre spustenie vášho e-shopu na subdoméne založte v nastavení DNS vašej základnej domény domena-eshopu.sk
pre vašu subdoménu nasledujúci CNAME záznam:
Doména (hostname) | Typ záznamu | Hodnota |
---|---|---|
subdomena.domena-eshopu.sk | CNAME | www.myshoptet.com |
Pre správne fungovanie vášho e-shopu na subdoméne je potrebné nastaviť tiež SPF a DKIM záznamy. Záznamy typu SPF a DKIM všeobecne pomáhajú chrániť odosielané e-maily proti podvrhom a podvodom. Na našej platforme slúžia tieto záznamy na správne odosielanie e-mailov z vášho e-shopu. Bez správne nastavených SPF a DKIM záznamov sa napríklad informačné e-maily s potvrdením objednávky zákazníkom nemusia vôbec doručiť.
E-maily sa z vášho e-shopu odosielajú pod hlavným kontaktným e-mailom. SPF a DKIM záznamy je tak nutné nastaviť u domény tohto kontaktného e-mailu.
Ak je váš kontaktný e-mail napríklad info@domena-eshopu.sk
, nastavte SPF a DKIM v DNS nastavení domény domena-eshopu.sk
.
Ak by ste ako kontaktný e-mail použili e-mailovú adresu od Google, a pod. (napríklad mojobchod@google.com
), tak nebudete môcť SPF a DKIM záznamy nastaviť, a dochádzalo by tak k problémom s doručovaním e-mailov z vášho e-shopu.
Pre nastavenie SPF a DKIM záznamov u domény vášho kontaktného e-mailu postupujte podľa sekcie SPF a DKIM záznamy
Táto sekcia je určená pokročilým používateľom, ktorí majú s nastavením DNS skúsenosti.
Neodborným zásahom do nastavenia DNS vašej domény môže dôjsť až k znefunkčneniu danej domény. Ak nemáte s nastavením DNS skúsenosti, dôrazne odporúčame postupovať podľa podrobných pokynov v sekcii Základné nastavenie DNS záznamov domény.
Základné údaje pre nasmerovanie domény na Shoptet, v prípade že bude e-shop na základnej doméne (doméne 2. rádu):
Doména (hostname) | Typ záznamu | Hodnota |
---|---|---|
domena-eshopu.sk | A | 185.184.254.10 |
domena-eshopu.sk | A | 185.184.254.11 |
www.domena-eshopu.sk | CNAME | www.myshoptet.com |
Upozorňujeme, že Shoptet v rámci DNS nepodporuje AAAA a SRV záznamy. Ak tieto záznamy pri doméne máte, je potrebné ich odstrániť.
Pri doméne e-shopu môžu byť nastavené iba dva vyššie uvedené A záznamy. V prípade, že by pri doméne boli uvedené ďalšie A záznamy, môže dochádzať k problémom so zobrazením e-shopu, alebo generovaním SSL certifikátu.
E-maily zasielané z e-shopu na Shoptete (napr. potvrdenie objednávky a pod.) sa odosielajú pod hlavným kontaktným e-mailom uvedenom v základnom nastavení obchodu. Pri doméne tohto kontaktného e-mailu je tak nutné nastaviť SPF a DKIM záznamy.
Doména (hostname) | Typ záznamu | Hodnota |
---|---|---|
domena-emailu-eshopu.sk | TXT (SPF) | v=spf1 include:_spf.myshoptet.com include:servers.mcsv.net -all |
shoptet._domainkey.domena-emailu-eshopu.sk | CNAME (DKIM) | dkim.myshoptet.com |
V prípade, že budete chcieť využívať e-mailové schránky založené z administrácie e-shopu, nastavte pri doméne e-shopu MX záznamy:
Doména (hostname) | Typ záznamu | Hodnota | Priorita |
---|---|---|---|
domena-eshopu.sk | MX | mx1.myshoptet.com | 10 |
domena-eshopu.sk | MX | mx2.myshoptet.com | 20 |
CAA záznam nie je povinný údaj – pri vašej doméne nie je nutné mať CAA záznam založený. Ak ale CAA z nejakého dôvodu pri vašej doméne potrebujete (alebo chcete) mať, uveďte doň aj našu certifikačnú autoritu ZeroSSL (sectigo.com), inak nebude možné k e-shopu vygenerovať SSL certifikát. Podrobnosti nájdete v článku HTTPS zabezpečenie.
Doména (hostname) | Typ záznamu | Hodnota |
---|---|---|
domena-eshopu.sk | CAA | 0 issue "sectigo.com" |
Základný údaj pre nasmerovanie domény na Shoptet, v prípade že bude e-shop na subdoméne (doméne 3. rádu):
Doména (hostname) | Typ záznamu | Hodnota |
---|---|---|
subdomena.domena-eshopu.sk | CNAME | www.myshoptet.com |
E-maily zasielané z e-shopu na Shoptete (napr. potvrdenie objednávky a pod.) sa odosielajú pod hlavným kontaktným e-mailom uvedeným v základnom nastavení obchodu. Pri doméne tohto kontaktného e-mailu je tak nutné nastaviť SPF a DKIM záznamy.
Doména (hostname) | Typ záznamu | Hodnota |
---|---|---|
domena-emailu-eshopu.sk | TXT (SPF) | v=spf1 include:_spf.myshoptet.com include:servers.mcsv.net -all |
shoptet._domainkey.domena-emailu-eshopu.sk | CNAME (DKIM) | dkim.myshoptet.com |
V e-shopoch na subdoméne nie je možné využívať e-mailové schránky založené z administrácie e-shopu. MX záznamy sa teda u základnej domény e-shopu (ani subdomény) nenastavujú.
Ak u vašej základnej domény domena-eshopu.sk
máte založený nejaký CAA záznam, uveďte doň aj našu certifikačnú autoritu ZeroSSL (sectigo.com), inak nebude možné k e-shopu na subdoméne vygenerovať SSL certifikát. Podrobnosti nájdete v článku HTTPS zabezpečenie.
Doména (hostname) | Typ záznamu | Hodnota |
---|---|---|
domena-eshopu.sk | CAA | 0 issue "sectigo.com" |
Skontrolovať si, či sa DNS záznamy vašej domény správne propisujú, môžete napríklad nástrojom Google Dig.
Niektoré obvyklé problémy s nastavením DNS náš systém detekuje automaticky a upozornenia na ne vám zobrazí v administrácii e-shopu. Tieto upozornenia môžete nájsť v Nastavenie → Hosting → DNS, a niektoré z nich aj pri prevode e-shopu na doménu v Nastavenie → Hosting → Presun na doménu. Čo jednotlivé upozornenia znamenajú, a ako ich môžete vyriešiť, nájdete v zozname nižšie.
Ak pri nastavení DNS záznamov narazíte na nejaké nečakané problémy, alebo budete potrebovať pri ich riešení pomoc, obráťte sa prosím na našu technickú podporu. V prípade, že by ste sa nemohli dostať do administrácie e-shopu, nás môžete kontaktovať na e-maily info@shoptet.sk.
Toto upozornenie znamená, že váš e-shop je pravdepodobne spracovaný cez transparentný proxy. Teda že A záznam vašej domény nesmeruje priamo na IP adresy Shoptetu. Takéto nastavenie z technických dôvodov neodporúčame. Pre e-shopy nasmerované cez proxy navyše neponúkame technickú podporu, s výnimkou Cloudflare.
Nasmerujte vašu doménu e-shopu priamo na naše IP adresy 185.184.254.10
a 185.184.254.11
pomocou dvoch A záznamov. Podrobnosti nájdete v prehľadovej tabuľke, alebo v sekcii A záznamy.
Ak sa vám v administrácii e-shopu v Nastavenie → Hosting → DNS zobrazuje nasledujúce upozornenie:
„Vaša základná doména používa A záznam, smerujúci na IP adresu 185.64.219.37
, ktorá bude v blízkej budúcnosti ukončená. Odporúčame zmeniť nastavenie domény, aby obsahovala dva A záznamy, ktoré budú smerovať na IP adresy 185.184.254.10
a 185.184.254.11
.“
Potom dôrazne odporúčame zmeniť DNS nastavenie domény e-shopu, aby obsahovalo iba dva A záznamy smerujúce na naše IP adresy 185.184.254.10
a 185.184.254.11
. Podrobnosti k nastaveniu A záznamov nájdete v prehľadovej tabuľke, alebo v sekcii A záznamy.
V prípade chýbajúceho alebo zle nastaveného CNAME záznamu môže dochádzať k problémom so zobrazením vášho e-shopu, prípadne až k jeho nedostupnosti.
V DNS nastavení domény e-shopu pridajte CNAME záznam pre subdoménu www
(tzn. pre www.domena-eshopu.sk
) smerujúci na www.myshoptet.com
. Podrobnosti nájdete v prehľadovej tabuľke, alebo v sekcii CNAME záznamy.
MX záznam (alebo záznamy) u domény e-shopu smeruje na nesprávnu alebo neplatnú doménu. Správy zaslané do vašich založených e-mailových schránok nie je možné doručiť.
Pre správne fungovanie e-mailových schránok si nastavte dva MX záznamy s hodnotou mx1.myshoptet.com
s prioritou 10
a mx2.myshoptet.com
s prioritou 20
. Podrobnosti nájdete v prehľadovej tabuľke, alebo v sekcii MX záznamy.
Ak u domény vášho hlavného kontaktného e-mailu e-shopu chýba, alebo je nesprávne nastavený, SPF záznam, bude dochádzať k problémom s doručením e-mailov odosielaných z e-shopu. Ide napríklad o informačné e-maily s potvrdením objednávky, ktoré by sa tak nemuseli vašim zákazníkom vôbec doručiť.
Podrobnosti k nastaveniu SPF záznamu nájdete v sekcii SPF a DKIM záznamy. Odporúčame rovno u domény kontaktného e-mailu nastaviť aj DKIM záznam.