E-mailovou schránku je možné vytvoriť iba v prípade, že váš projekt beží na vašej vlastnej doméne (napr. www.domena-eshopu.sk
). K nastaveniu e-mailov sa dostanete cez záložku Nastavenia → Emaily → Emailové schránky.
Pokiaľ chcete využívať e-maily u nás, je potrebné si k nám nasmerovať MX záznamy. Viac sa dozviete na nápovede Spustenie e-shopu na vlastnej doméne.
Pomocou tlačidla Pridať v pravom hornom rohu si vytvoríte novú e-mailovou schránku v tvare uzivatelskemeno@domena-eshopu.sk
(obrázok 01).
Heslo zadávajte bez diakritiky. Z dôvodu bezpečnosti odporúčame zadať dlhšie heslo, ktoré obsahuje kombináciu veľkých a malých písmen, číslic a špeciálnych znakov. Rozhodne by nemalo byť rovnaké ako názov vášho účtu (obrázok 02).
V rámci e-mailových schránok prevádzkovaných v Shoptete, dochádza k systematickému mazaniu e-mailov starších než 1 rok, ktoré sa nachádzajú v zložke Spam a Koš. Odporúčame si prípadne tieto e-maily zálohovať.
V prvom stĺpci vidíte poradie a počet e-mailov. Číslo za lomítkom označuje maximálny počet e-mailových adries, ktoré máte k dispozícii k danej tarife. E-maily môžete takiež mazať kliknutím na červenú ikonku v pravom stĺpčeku tabuľky.
Prístupové heslo môžete neskôr hocikedy zmeniť, stačí prepísať obsah v políčku Heslo u konkrétneho e-mailu.
Pokiaľ do svojho počítača nechcete inštalovať poštového klienta (napr. Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird), môžete sa prihlásiť cez prehliadač. Stačí kliknúť na ikonku modrej šípky v stĺpci Webmail (obrázok 03).
Dôjde k presmerovaniu na adresu webmail.myshoptet.com. Tu zadáte svoje používateľské meno a heslo a prihlásite sa do systému RoundCube (online poštovný klient).
Odporúčame e-mailovú adresu vytvorenú takto v administrácií nepoužívať ako vašu fakturačnú adresu. V prípade nepredvídateľného vás nebude možné kontaktovať. Z rovnakého dôvodu odporúčame nepoužívať pre fakturáciu ani e-mailovú adresu spojenú s vašou doménou.
E-mailovú schránku, ktorú máte u Shoptetu a umiestnenú v Nastavenia → E-maily → E-mailové schránky, môžete jednoducho zmazať kliknutím na ikonku s červeným krížikom v prehľade v poslednom pravom stĺpčeku.
Pokiaľ si u nás e-mailovou schránku zrušíte a chcete, aby sa e-maily presmerovali na inú schránku, potom je potrebné presmerovanie vykonať na strane registrátora vašej domény. Také presmerovanie by malo byť možné priamo v administrácii daného registrátora. E-mailovú schránku s rovnakým názvom si môžete založiť u inej služby či na strane registrátora domény a všetku poštu presmerovať práve do tejto novej schránky.
K zrušeniu e-mailovej schránky u nás dôjde aj v prípade zrušenia e-shopu. Rovnako tak k zrušeniu pôvodných schránok dôjde pri zmene domény e-shopu (vrátane prevodu na pôvodnú číselnú doménu xxx.myshoptet.com).
Zrušená je nielen schránka, ale zmizne aj jej celý obsah. Obsah vašej schránky si môžete zálohovať cez e-mailového klienta (Outlook, Thunderbird).