Diskusie

Doplnok Diskusie vám vo vašom e-shope umožní pridať k produktom, článkom a alebo stránkam priestor pre komentáre a otázky vašich zákazníkov. Zapojením zákazníkov do diskusie zvýšite ich aktivitu na vašom e-shope a môžete tak predĺžiť čas, ktorý na ňom strávia. Zároveň tým môžete aj zvýšiť predaj produktov, pretože informácie v diskusii môžu zákazníkom pomôcť v rozhodnutí o kúpe.

Diskusia k produktom, článkom a stránkam

Diskusie je možné aktivovať a spravovať samostatne u produktov, článkov a alebo stránok. Rovnako tak je možné pri jednotlivých typoch upravovať samostatne nastavenie diskusií.

Diskusie k produktom nie sú dostupné v šablóne Echo.

Diskusie k článkom a stránkam nie sú dostupné v šablónach s ukončenou podporou (Pop, Rock, Soul a Echo).

Diskusia v detaile produktu na šablóne Classic
Diskusia v detaile produktu na šablóne Classic

Nastavenie diskusií

Nastavenie diskusií je pre jednotlivé typy stránok (produkty, články, stránky) oddelené, všetky typy majú ale rovnaké možnosti nastavenia.

Nastavenie diskusií v administrácii e-shopu nájdete:

  • pre produkty – Produkty → Diskusia, záložka Nastavenie
  • pre články – Vzhľad a obsah → Články, záložka Nastavenie diskusií
  • pre stránky – Vzhľad a obsah → Stránky, záložka Nastavenie diskusií
Nastavenie diskusií k produktom (rovnaké u článkov aj stránok)
Nastavenie diskusií k produktom (rovnaké u článkov aj stránok)

Aktivovaný: Zaškrtnutím tejto voľby aktivujete diskusie pre daný typ obsahu (detail produktu, článok alebo stránku).

Len registrovaní môžu vkladať príspevky: Príspevky do diskusie môžu vkladať iba registrovaní zákazníci. Ostatní návštevníci webu obsah diskusie uvidia, ale nebudú do nej môcť prispieť.

Len administrátor môže odpovedať: Odpovede k príspevkom v diskusii budú môcť pridávať iba správcovia obchodu, a to len tí, ktorí k tomu majú pridelené práva.

Zobraziť príspevky až po schválení: Po zaškrtnutí tejto voľby sa budú v e-shope zobrazovať iba autorizované príspevky (podrobnosti ďalej v sekcii Správa diskusií). Ak nie je táto voľba zaškrtnutá, zobrazia sa v diskusii všetky príspevky.

Počet diskusií na stránku: Určte, koľko príspevkov v diskusii sa má zobraziť na jednej stránke.

Správa diskusií

Diskusie môžete spravovať ľahko z ich prehľadu. Pre každý typ obsahu je v administrácii prehľad diskusií dostupný samostatne:

  • pre produkty – Produkty → Diskusie, záložka Príspevky
  • pre články – Vzhľad a obsah → Články, záložka Diskusie
  • pre stránky – Vzhľad a obsah → Stránky, záložka Diskusie
Prehľad diskusných príspevkov k produktom
Prehľad diskusných príspevkov k produktom

V prehľadovej tabuľke vidíte všetky príspevky pokope. Po prejdení na príslušný riadok sa vám zobrazia možnosti pre zmazanie príspevku alebo rýchlu odpoveď na príspevok. Kliknutím do stĺpca Komentár môžete otvoriť detail príspevku, v ktorom môžete príspevok prípadne aj upraviť (pozri Detail a úprava príspevku).

Príspevky v prehľadovej tabuľke môžete filtrovať, a to podľa mena autora, e-mailu, jazyka alebo podľa toho, či je príspevok autorizovaný.

Dátum: Dátum a čas vytvorenia príspevku.

Komentár: Na prvom riadku je vždy položka (produkt, článok, stránka), ku ktorej bol príspevok pridaný. Na druhom riadku je vždy predmet príspevku. Potom je zobrazený samotný text príspevku.

Autor: Meno autora príspevku. Po prejdení na riadok príspevku tu nájdete aj IP adresu, z ktorej bol príspevok pridaný.

E-mail: E-mail autora príspevku.

Jazyk: Ak máte e-shop vo viacerých jazykoch, uvidíte v tomto stĺpci kód jazyka, v ktorom mal autor e-shop otvorený. Spravidla teda pôjde o jazyk, v ktorom je príspevok vytvorený.

Autorizovať: Ak máte v nastaveniach diskusií aktívne Zobraziť príspevky až po schválení, môžete zaškrtnutím tejto voľby schváliť daný príspevok na zverejnenie. Po zaškrtnutí autorizácie je potrebné na prehľadovej stránke kliknúť na tlačidlo Uložiť. Autorizovať príspevok môžete zároveň aj v jeho detaile.

Detail a úprava príspevku

Do detailu príspevku sa dostanete kliknutím do stĺpca Komentár na riadku daného príspevku. V detaile môžete upraviť predmet a obsah príspevku, a meno a e-mail autora. Zároveň môžete určiť, či je alebo nie je príspevok autorizovaný.

Tlačidlom Zobraziť sa dostanete na detail produktu, článok alebo stránku, kde bol príspevok pridaný.

Detail diskusného príspevku
Detail diskusného príspevku