Packeta

Čo je Packeta?

Packeta je služba, ktorá vám umožní využiť výhody kamenného obchodu a ponúknuť vašim zákazníkom osobný odber. Výhodou je väčšie množstvo pobočiek nielen na Slovensku, ale aj v Českej republike. Ich úplný zoznam nájdete na stránkach Packety.

Ako Packeta funguje?

V prvom rade je potrebné zaregistrovať sa na stránkach Packety. Ihneď po potvrdení registrácie môžete podávať zásielky cez rozhranie Packety. To je možné jednotlivo alebo hromadne prostredníctvom CSV súboru, ktorý musí mať kódovanie UTF-8. Spôsob podania je úplne na vás a na množstve zásielok, ktoré chcete podať.

Po podaní zásielok si môžete priamo v rozhraní Packety vygenerovať štítky s podacím číslom balíka. Veľkosť štítku si navyše môžete zvoliť tak, aby vyhovovala rozmerom vašej zásielky. Jednoduchým kliknutím v systéme získate dodací list. Ten si môžete nechať potvrdiť pri osobnom podaní a slúži na vašu evidenciu.

Všetky vaše zásielky potom vložíte do jedného balíka a buď osobne alebo kuriérom doručíte na niektoré z podacích miest Packety.

Ako integrovať Packetu do vašej administrácie?

Doprava cez Packetu a pobočky Z-point sa nebudú zobrazovať na e-shope, pokiaľ nevyplníte API kľúč, ktorý nájdete vo svojom účte Packety.

Najskôr je potrebné z administrácie Packety získať API kľúč. Ten nájdete v detaile svojho účtu v hornej lište administrácie (obrázok 01).

Obrázok 01
Obrázok 01

Následne prejdite do administrácie e-shopu a v Prepojenie → Packeta vložte získaný kľúč do príslušného poľa. Stránku uložte. Packeta je teraz prepojená s vašim e-shopom (obrázok 02).

Obrázok 02
Obrázok 02

Ako pridať nový spôsob dopravy Packeta?

V sekcii Nastavenia → Doprava a platby → Spôsoby dopravy pridáte novú dopravu pomocou tlačidla Pridať.

V detaile dopravy je dôležité nastaviť ako kuriérsku spoločnosť Packeta.

  • Pre vyzdvihnutie zásielky na odberných miestach zvoľte ako prepravnú službu Pobočky Z-Point.
  • Pre doručenie zásielky na adresu zákazníka vyberte zodpovedajúcu službu zo zoznamu - napr. Najlacnejšie doručenie na adresu (obrázok 03).
Obrázok 03
Obrázok 03

Vaši zákazníci potom majú možnosť si pri výbere dopráv a platieb v objednávkovom procese zvoliť výdajné miesto Packety alebo doručenie na adresu (obrázok 04).

Obrázok 04
Obrázok 04

Pri vybranej pobočke sa zákazníkovi zobrazia detailné informácie o danom výdajnom mieste (obrázok 05).

V detaile objednávky potom uvidíte, ktoré odberné miesto si zákazník vybral.

Obrázok 05
Obrázok 05

Ako použiť iných dopravcov s Packetou?

Spoločne s Packetou je možné používať aj iné dopravy, než len pobočky Z-point a Najlacnejšie doručenie na adresu. Konkrétne je možné napárovať tieto ďalšie služby:

  • SK Packeta Home HD,
  • DE Home delivery HD,
  • RO Packeta Home HD,
  • HU Packeta Home HD,
  • PL Packeta Home HD,
  • PL Poľská pošta PP,
  • AT Rakúska pošta HD,
  • CZ Zásilkovna večerné doručenie Praha HD,
  • CZ Zásilkovna večerné doručenie Brno HD,
  • CZ Zásilkovna večerné doručenie Ostrava HD,
  • Packeta večerné doručenie Bratislava HD.

Pre export objednávok pre iných dopravcov je možné využiť systémový export objednávok Packeta, ktorý nájdete v sekcii Objednávky → Export.

Pre správnu funkčnosť exportu je potrebné v detaile konkrétnej dopravy (Nastavenie → Doprava a platby → Spôsoby dopravy) zvoliť pre Kuriérsku spoločnosť voľbu Packeta a potom z ponuky Prepravná služba vybrať zodpovedajúcu službu (obrázok 06).

Obrázok 06
Obrázok 06

Ako nastaviť externé výdajné miesta?

Pokiaľ externé výdajné miesta povolíte v rozhraní Packety, automaticky sa budú ponúkať aj vašim zákazníkom v nákupnom procese.

Pri niektorých externých výdajných miestach je pre hromadný import zásielok do rozhrania Packety vyžadovaný rozmer zásielky alebo sa môžu líšiť limity pre váhu zásielok. Shoptet aktuálne nepodporuje systémové zadanie rozmeru zásielok a v týchto prípadoch musia byť rozmery do vyexportovaného súboru doplnené ručne.

Zoznam externých dopravcov vyžadujúcich rozmery zásielok

  • InPost Paczkomaty Box - Poľsko,
  • Omniva Box - Estónsko,
  • Omniva Box - Lotyšsko,
  • Omniva Box - Litva,
  • Sameday Box - Rumunsko,
  • DAO HD - Dánsko,
  • DAO PP - Dánsko.

Čo robiť, keď je pobočka v objednávke označená červeným výkričníkom?

V detaile objednávky vidíte pobočku Packety, ktorú si zákazník vybral na vyzdvihnutie.

Pokiaľ je pobočka Packety v objednávke označená červeným výkričníkom, ide o dočasne neaktívnu pobočku (aj keď v dobe objednávky mohla byť). Je potrebné so zákazníkom dohodnúť dodanie na inú pobočku alebo zmenu prepravy.