Remarketing v Google Ads

Remarketing v Google Ads

Remarketing v Google Ads je typ PPC reklamy, ktorá spätne oslovuje návštevníkov webu a pripomína im danú ponuku. Reklama môže byť textová, responzívna (kombinácia textu a obrázku) alebo bannerová. Používateľom sa reklamy zobrazia na obsahových weboch, napr. vedľa článku.

Nastavenia remarketingového kódu

Pre spustenie remarketingu je nutné nastaviť kód Google Ads. Nastavenie je rovnaké ako pre meranie konverzií. Kód nájdete v rozhraní Google Ads v časti  Nástroje a Nastavenia → Meranie → Konverzie. Následne stačí vložiť ID konverzií a Konverzný štítok kódu Ads v Shoptet administrácii v Prepojenie→ Google na záložke Ads. Podrobnejší návod je popísaný v článku Google Ads.

Dynamický remarketing

Dynamický remarketing umožňuje zobrazovať návštevníkom webu reklamy prispôsobené tomu, aké produkty si na e-shope prehliadali.

Pre dynamický remarketing je potrebný účet v Google Merchant Center. Pokiaľ ho nemáte, založte si ho tu. Pre správne fungovanie remarketingu v Google Merchant Center musí byť zadaný produktový XML feed. Podrobný postup nastavenia nájdete v našom článku Google Nákupy.

Ako ďalší krok prepojte účty Google Merchant Center a Google Ads. V účte Google Merchant Center kliknite na ikonku Nastavenia a prejdite na Nastavenia → Prepojené účty. U vybraného účtu Google Ads kliknite na Prepojiť a prepojenie ešte potvrďte vo svojom Google Ads účte.  

Nastavenie remarketingu Google Ads krok za krokom

  • V rozhraní Ads prejdite na Nástroje a nastavenia → Zdieľaná knihovňa → Správca publík.
  • Zvoľte typ Nastaviť zdroj publika.
  • Ako zdroj publík zvoľte Značka Google Ads.
  • Vyberte možnosť Zhromažďovať dáta o konkrétnych akciách, ktoré ľudia vykonali na vašom webe, aby sa im zobrazili personalizované reklamy.
  • Zvoľte typ firmyMaloobchod.
  • V poslednom kroku vidíte značku a jej ID.

Pre správnou funkčnosť dynamického remarketingu je predpokladom dokončenie nastavenia Google Ads, popísané v našom článku Google Ads, a zadanie hodnôt Google konverzného ID a štítku do administrácie e-shopu. 

Odosielané parametre pre dynamický remarketing

Parametre, ktoré pre dynamický remarketing odosielame, sú: 

  • ecomm_prodid,
  • ecomm_totalvalue,
  • ecomm_pagetype.