Balíkovňa a Česká pošta
Doručujete vaše produkty do Českej republiky? Ponúknite vašim zákazníkom širokú sieť výdajných miest Balíkovne, pobočiek Českej pošty a ich doručenie na adresu.
V tomto článku nájdete informácie k základnému napojeniu na Balíkovňu a Českú poštu pomocou funkcie Export pre Českú poštu, ktorá je súčasťou všetkých e-shopov od tarifu Basic.
Napojenie vášho e-shopu na Balíkovňu a Českú poštu je možné aj pomocou:
- Služby Shoptet Balíky – podanie zásielok, tlač štítkov alebo objednanie zvozu jednoducho na pár klikov priamo z administrácie e-shopu.
Nastavenie služieb Balíkovne a Českej pošty
V administrácii e-shopu v Nastavenie → Doprava a platby → Spôsoby dopravy kliknite na tlačidlo Pridať. Zadajte meno dopravy. Ďalej v nastavení zvoľte ako Prepravná spoločnosť možnosť Česká Pošta (obrázok 01), a vyberte príslušnú Prepravnú službu. Ak chcete zákazníkom ponúknuť viac typov prepravných služieb, nastavte pre každú z ponúkaných služieb samostatný spôsob dopravy.
Podrobnosti k možnostiam nastavenia dopravy nájdete v článku Dopravy.

Veľkosť balíka
Pri prepravnej službe Balíkovna plus (DR) máte možnosť nastaviť Predvolená veľkosť balíka. V prípade, keď s Českou poštou nemáte uzavretú individuálnu zmluvu o preprave, je treba v exporte pre Českú poštu uviesť predvolenú veľkosť balíka.
Možnosť je v základnom nastavení deaktivovaná. V rozbaľovacom políčku Predvolená veľkosť máte na výber tieto možnosti (obrázok 02):
- S – max. 35 cm,
- M – max. 50 cm,
- L – max. 100 cm,
- XL – max. 240 cm.
Nastavená hodnota sa automaticky prenáša do každého exportu objednávky pre Českú poštu aj do zásielky sprostredkovanej cez Balíkobot. Ak chcete hodnotu zmeniť u individuálnej zásielky posielanej iba cez Balíkobot, postupujte podľa návodu v článku Balíkobot.
Ak chcete zmeniť hodnotu pri individuálnej zásielke posielanej iba cez Českú poštu, je potrebné ju prepísať priamo v exportovanom súbore.

Export objednávok pre Českú poštu
Z vášho e-shopu môžete jednoducho exportovať dáta o objednávkach pre podanie zásielok v aplikácii Českej pošty Podání Online. V administrácii e-shopu v Objednávky → Export vyberte systémový export pre Českú poštu (obrázok 03) a kliknite na Exportovať.

V prípade, že si budete chcieť šablónu exportu upraviť, môžete si vytvoriť vlastnú šablónu pomocou voľby Vytvoriť vlastný typ exportu (obrázok 03). Viac informácií ohľadom vytvárania vlastných exportov nájdete v článku Export objednávok.
Prehľad stĺpcov exportu
Do súboru sa zo systému exportujú tieto dáta:
- Názov firmy / Priezvisko.
- Meno.
- Ulica + číslo popisné.
- PSČ.
- Mesto.
- IČO.
- Váha zásielky.
- Celková cena.
- Cena dobierky.
- Doplnkové služby (U balíkových zásielok je povinná služba 7. V prípade použitia bezdokladovej dobierky sa uvádza 7+41.
- Číslo objednávky.
- Telefónne číslo pre automatické SMS avízo adresátovi (nutno používať výhradne číslo mobilného telefónu).
- E-mail pre automatické avízo adresátovi (nepovinné).
- Druh zásielky (označenie Českej pošty pre Balík do ruky, na poštu atď.).
- Subjekt (F – fyzická, P – právnická osoba, ak sa do poľa priezvisko exportuje názov firmy).
- Poznámka na adresný štítok (obsahuje celé meno, ak sa do poľa priezvisko exportuje názov firmy).