Nastavenie súhlasov

Nastavenie súhlasov

Aby ste splnili nariadenie GDPR, máte možnosť si nadefinovať vlastné povinné aj nepovinné súhlasy na všetky miesta v e-shope, v rámci ktorých vaši zákazníci vkladajú svoje osobné údaje a pri ktorých potrebujete súhlas s podmienkami spracovania ich osobných údajov.

Zoznam všetkých aktívnych súhlasov potom nájdete v Nastavenia → Administrácia → Zabezpečenie obchodu → Nastavenie súhlasov (obrázok 01).

Obrázok 01
Obrázok 01

Obchodné a iné podmienky

Obchodné a iné podmienky môžete vkladať v administrácii Vzhľad a Obsah → Stránky. V princípe sú to naše univerzálne Obchodné podmienky a Podmienky ochrany osobných údajov (tie odporúčame upraviť, neručíme, že presne zodpovedajú vášmu podnikaniu). Do tohto umiestnenia je možné vložiť aj ďalšie texty ako napríklad návod ako nakupovať, reklamačný poriadok atď.

Počas obchodovania môže dôjsť k rôznym kolíziám so zákazníkom. Dopravca poškodí produkt, prípadne produkt nefunguje tak, ako má, alebo zákazník dostane zlú veľkosť, či iný produkt. Ubezpečte sa, že zákazníci vedia, ako v týchto situáciách postupovať. Starostlivo si rozmyslite znenie vašich obchodných podmienok. Pridajte na záver nákupného procesu políčko, vyžadujúce súhlas s obchodnými podmienkami. Pokiaľ by došlo k problémom, máte v ruke cenný argument, zákazníkov súhlas s vašimi pravidlami.

Pridanie nového súhlasu

V prehľade súhlasov (Nastavenia → Administrácia → Zabezpečenie obchodu → Nastavenie súhlasov) kliknite pod ich zoznamom na tlačidlo Pridať súhlas 

V detaile nastavenia súhlasu potom máte nasledujúce voľby (obrázok 02):

  • Varianta súhlasu: forma súhlasu. Je možné voliť z troch typov súhlasu.
    • Textový súhlas: na vybranom mieste sa zobrazí iba textová informácia, nevyžadujúca žiadnu ďalšiu akciu zákazníka.
    • Nepovinné zaškrtávátko: k odoslaniu formulára dôjde i bez zaškrtnutia zaškrtávatka. Odoslanie formulára je považované za udelenie súhlasu i bez zaškrtnutia súhlasu.
    • Povinné zaškrtávátko: bez zaškrtnutia súhlasu nebude možné formulár odoslať.
  • Zobrazenie súhlasu: miesta, kde sa bude konkrétny súhlas zobrazovať.
  • Znenie súhlasu: text súhlasu. Jeho znenie by malo byť vždy konzultované s právnikom, aby bolo na mieru priamo vášmu podnikaniu a súčasnej legislatíve.
Obrázok 02
Obrázok 02

Změny potvrďte tlačítkem Uložit. Obdobným způsobem pak funguje i úprava stávajícího souhlasu. 

Zobrazenie súhlasu

Akonáhle máte súhlas nastavený, zobrazí sa potom na uvedenom mieste vrátane zaškrtávacích polí alebo odkazov, ktoré ste pri nich nastavili (obrázok 03).

Obrázok 03
Obrázok 03

Dbajte na to, že pokiaľ v súhlase nekonkretizujete priamo akciu (tzn. nenapíšete "Vložením e-mailu súhlasíte s ...", ale len formuláciu "Súhlasím s ..."), tak musíte mať pri súhlase aj zaškrtávacie pole.

Rovnako je potrebné, aby ste mali pri súhlase uvedený odkaz. Či už na Všeobecné Obchodné Podmienky  (vzorové VOP), alebo na Podmienky Ochrany Osobných Údajov (vzorové POOÚ).

Výpis udelených súhlasov

Informáciu o tom, aký súhlas a kedy vám zákazník potvrdil, dohľadáte na dvoch miestach.

Prvým je detail objednávky, kde je v záložke História priamo uvedený čas, kedy k udeleniu súhlasu došlo. Pokiaľ máte súhlasov viac, tak je aj vypísané, o aký konkrétny súhlas išlo.

V prípade registrovaných zákazníkov potom máte v detaile zákazníkov v záložke História uvedené, aké všetky súhlasy vám uvedený zákazník udelil, v aký čas a z akej IP adresy to bolo.