Facebook reklama a meranie konverzií

Facebook reklama

Vďaka reklame na Facebooku môžete osloviť nových potenciálnych zákazníkov, pripomenúť sa návštevníkom e-shopu a starať sa o aktuálnych zákazníkov.

Facebook ponúka mnoho formátov a možností zacielenia, ktoré je možné testovať. Viac info nájdete v pomocníkovi Facebooku v článku Formáty Facebook reklamy.

Meta pixel

Meta pixel je analytický nástroj priamo z dielne Facebooku. Jedná sa o kus zdrojového kódu, ktorý vložíte do hlavičky vášho e-shopu. Nástroj potom bude analyzovať chovanie vašich zákazníkov na Facebooku a pomôže vám na nich lepšie cieliť reklamu podľa ich preferencií.

Umožňuje vytváranie remarketingových publík, meranie konverzií a optimalizáciu kampaní. Aby ste mohli na Facebooku tieto funkcie využívať, je potrebné vložiť kód Meta pixelu na váš e-shop.

Viac informácií o tejto službe nájdete priamo na webe Meta pixelu a v pomocníkovi Facebooku v článku Ako sa dá Meta pixel používať pre optimalizáciu a sledovanie konverzií.

Vloženie Meta pixelu na e-shop

V Meta Business Suite prejdete do sekcie Všetky nástroje → Správca udalostí.

  • Kliknite na tlačidlo Pripojiť zdroje dát a vyberte voľbu Web.
  • Vložte meno pixelu.
  • Ďalšie možnosti ohľadne ľahkého nastavenia preskočte, pre implementáciu potrebujete iba ID svojho Meta pixelu.
  • Prejdete do záložky Zdroje dát a vyberte novo vytvorený pixel. V karte Nastavenia potom nájdete ID pixelu, ktoré sa vkladá do administrácie e-shopu.

V administrácii e-shopu choďte do umiestnenia Prepojenie → Sociálne siete, záložka Facebook. Skopírované ID vložte v sekcii Facebook Pixel a Conversion API (obrázok 01).

Funkčnosť vloženého pixelu je možné skontrolovať v prehliadači Google Chrome, pomocou doplnku Pixel Helper.

Obrázok 01
Obrázok 01

Conversions API

Facebook Conversions API je alternatíva k Meta pixelu. Jedná sa o priame prepojenie medzi e-shopom a Facebookom, ktoré poskytuje lepšie možnosti pre zber dát a zvyšuje tým výkon vašich reklám. Viac informácií o Conversions API nájdete v pomocníkovi Informácie o Conversions API. Rovnako ako Meta pixel umožňuje vytváranie remarketingových publík, meranie konverzií a optimalizáciu kampaní.

Pre čo najlepší výkon reklám odporúčame kombinovať ako Conversions API, tak Meta pixel. Umožní to lepšie párovanie udalostí a informácií o jednotlivých zákazníkoch. Aby neboli dáta o udalostiach duplicitné, na pozadí prebieha deduplikácia medzi dátami prijatými z pixelu a zo serveru. Viac informácií k odporúčaným postupom potom nájdete v pomocníkovi Facebooku Odporúčané postupy pre Conversions API.

Pomocou Facebook Conversions API dochádza k odosielaniu dát o zákazníkoch ako telefón, e-mail, adresa a meno, ktoré potom umožňujú identifikáciu a priradenie ku konkrétnemu kliknutiu na reklamu. Dáta v prehľadoch sú naďalej súhrnné a anonymné a jednotlivých zákazníkov z nich nie je možné identifikovať.

Upozorňujeme, že je povinnosťou prevádzkovateľa e-shopu, aby posúdil, či splnil všetky právne povinnosti súvisiace s aktiváciou a využívaním rozšírených konverzií, najmä, nie však výlučne, informačnú povinnosť a ďalšie povinnosti v oblasti ochrany osobných údajov.

Kde Conversions API nastaviť?

  • V Meta Business Suite prejdete do sekcie Všetky nástroje → Správca udalostí.
  • Zvoľte Zdroje dát.
  • Vyberte pixel, ku ktorému chcete Conversions API pridružiť.
  • Kliknite na záložku Nastavenia. Pod nadpisom Conversions API vyberte možnosť Ručného nastavenia, kde kliknete na odkaz Vygenerovať prístupový token.

Vygenerovaný token si skopírujte do schránky a prejdite do administrácie e-shopu do Prepojenie → Sociálne siete na záložku Facebook. Token vložte v sekcii Facebook Pixel a Conversion API (obrázok 02). 

Obrázok 02
Obrázok 02

Ako Meta pixel a Conversions API funguje?

Pomocou Meta pixelu a Conversions API je možné sledovať tzv. udalosti, teda napr. návštevy na webe, pridanie tovaru do košíku, nákup a ďalšie.

Vďaka týmto informáciám môžu inzerenti vytvárať publiká pre remarketing, sledovať počty konverzií a optimalizovať kampane.

Aby ste s nastavením mali čo najmenej práce, implementovali sme už následujúce udalosti, ktoré sú pre e-shopy štandardné.

UdalosťPopis
View ContentZobrazenie obsahu.
View CategoryZobrazenie kategórie.
Add To CartPridanie do košíku.
Initiate CheckoutPrechod k zaplateniu.
Add Payment InfoPridanie platobných údajov.
PurchaseVykonanie nákupu.
SearchVyhľadávanie.
CompleteRegistrationDokončená registrácia. Platí ako pre košík, tak pre samotnú registráciu.

Produkty s variantami

Pokiaľ používateľ navštívi kartu produktu s viacerými variantami, odošleme pomocou Meta pixelu udalosť ViewContent s ID číslom prvej varianty zo zoznamu. Pre ďalšie udalosti nákupného procesu (AddToCart, Initiate Checkout alebo Purcahse) už odosielame ID (Kód) tej varianty, ktorú si používateľ zvolil.

Dynamický remarketing

Vďaka dynamickému remarketingu je možné osloviť potencionálnych zákazníkov veľmi relevantnou reklamou. Môžete im zobraziť produkty, ktoré si behom návštevy e-shopu prehľadávali. Reklamy sú pripravené dynamicky vďaka XML feedu a informáciám z Meta pixelu.

Nastavenie dynamického remarketingu

Meta pixel/Conversions API: pre spustenie dynamického remarketingu je potrebné nastaviť služby a odosielať jednotlivé udalosti na webe. U štandardných udalostiach odosielame taktiež ID jednotlivých produktov, ich ceny a menu. Tieto informácie sa potom párujú s identifikátormi v XML feede a umožňujú personalizovať obrázky v reklamách na mieru používateľom.

XML feed: druhým krokom je nahranie XML feedu do tzv. katalógu produktov. Tento súbor obsahuje informácie o produktoch, ktoré Facebook využije pre vytvorenie reklám. Facebook akceptuje feed pre Google Merchant Centre, ten nájdete v administrácii v sekcii Prepojenie → XML feedy. Vyberte XML feed s názvom Google Nákupy, ktorý je kompatibilný s požiadavkami Facebooku.

Katalóg produktov: v Business Manageri, ktorý slúži pre správu účtov a stránok, založte katalóg produktov. Do katalógu nahrajte URL adresu XML feedu.

Viac informácií v článku Vytvorenie Facebook katalógu. Ďalšie informácie o katalógu potom nájdete v pomocníkovi Facebooku v článku Nastavenie Business Managera pre katalógy.

Pre kompletné nahranie produktov do Facebook katalógu je podľa špecifikácie potrebné doplniť nasledujúce parametre:

  • dostupnosť,
  • stav,
  • popis (max. 5000 znakov),
  • link obrázku,
  • titulok (max. 100 znakov),
  • cena,
  • kód GTIN / MPN alebo značka zboží.

Meranie konverzií

Meta pixel a Conversions API je na Shoptete už implementovaný vrátane údajov potrebných pre meranie konverzií. Uskutočnenie objednávky končí na tzv. ďakovacej stránke, kde odosielame konverziu pomocou udalosti Purchase.

V parametroch tejto udalosti zasielame taktiež hodnotu objednávky, počet objednaných produktov a ich ID.

Ako hodnotu konverzie odosielame hodnotu objednávky bez DPH (pokiaľ je e-shop nastavený ako platca DPH) a bez ceny dopravy a platby.

ParameterNázovOdosielané dáta
Hodnota konverziePurchase ValueCelková cena bez prípadného DPH a bez dopravy a platby
MenaPurchase CurrencyMena z objednávky