Povinné polia umožňujú nastaviť polia, ktoré sa zákazníkovi zobrazia v druhom kroku objednávkového procesu pre fakturačnú a doručovaciu adresu. Nastavenia nájdete pod kartou Nastavenia → Zákazníci → Povinné polia.
Tieto polia sa tiež zobrazia pri registrácii, pokiaľ sa jedná o zákaznícku skupinu, ktorá vyžaduje vyplnenie kompletného profilu. Viac informácií o nastavení skupín zákazníkov v článku Skupiny zákazníkov
Pokiaľ chcete využívať export pre Českú poštu odporúčame zobrazovať číslo popisné a ulicu zvlášť. Viac informácií nájdete v článku Česká pošta - podanie online.
V objednávkovom procese sú povinné polia označené červenou hviezdičkou. Doručovacia adresa sa zákazníkovi zobrazí až po zaškrtnutí políčka Doručiť na inú adresu (obrázok 02).
Pokiaľ sa zákazník zaregistruje ako používateľ s minimom informácií (e-mail a heslo), pri prvej objednávke sa doplní fakturačná adresa vrátane prípadného názvu spoločnosti, IČ a DIČ, pokiaľ sú tieto políčka označené ako povinné.
V prípade, že je informácia už vyplnená v detaile klienta v administrácii, neprepíše sa. Akonáhle sú políčka nepovinné, nedoplní sa nič.
Pokiaľ sa zákazník v minulosti registroval a vykonal objednávku, môže sa mu objaviť roletka s výberom doručovacích adries, ktoré u minulých objednávok zadával.
Pokiaľ chcete, aby sa doručovacia adresa ukladala k registrovanému zákazníkovi, je potrebné nastaviť políčka v doručovacej adrese ako povinné. Pokiaľ zákazník nebude chcieť doručovaciu adresu využiť, systém nebude jeho výber pre dokončenie objednávky vyžadovať.
1) Pokiaľ zákazník vyberie z rozbaľovacieho poľa existujúcu adresu a zmení niektorú z jej údajov(obrázok 03):
2) Pokiaľ zákazník nevyberie z rozbaľovacieho políčka žiadnu adresu a zadá novú ručne: