Objednávky je možné z e-shopu exportovať do rôznych formátov a taktiež je možné s nimi ďalej pracovať - napríklad importovať do účtovníckych programov alebo podacích rozhraní dopravcov. Možnosť exportu objednávok nájdete pod záložkou Objednávky → Export (obrázok 01).
Jeden používateľ alebo partner môže mať spustený iba jeden export objednávok, t.j. nie je možné mať viac súbežných prebiehajúcich exportov, ktoré vyvolá jeden partner alebo používateľ administrácie. Na stiahnutie ďalšieho exportu objednávok je potrebné počkať na dokončenie predchádzajúcej požiadavky.
Typ exportu: určuje, v akom formáte a pre akú službu bude výsledný export. Sú tu pripravené systémové exporty pre rôznych dopravcov, ktoré je možné bez ďalších úprav využiť na podanie zásielok. Nadefinovať je možné i vlastný export s požadovanými parametrami. Pokiaľ exportujete väčšie množstvo objednávok (v rade tisícov), je vhodnejšie použiť formát CSV.
Zahrnúť objednávky: tu si môžete zvoliť časové obdobie, z ktorého budú objednávky exportované. Je možné zvoliť Všetky, pevne dané rozmedzie od-do (V rozmedzí) alebo sťahovať do súboru Len nové alebo zmenené objednávky. Poslednú voľbu využijete predovšetkým v exportoch do účtovníckych programov. Dátum sa po nastavení pridáva i do exportu cez URL.
Zabezpečenie exportov: určuje, pre ktorého partnera bude generovaná URL adresa pre stiahnutie exportu. Viac nájdete v pomocníkovi Zabezpečenie exportov.
Permanentný odkaz: táto voľba sa viaže k online exportu napríklad pri synchronizácii s externým systémom s použitím URL. Pre export zvoľte požadovaný typ, z akého obdobia majú byť objednávky sťahované a prípadné obmedzenie sťahovania (či už pre partnera alebo konkrétnu IP adresu). Potom skopírujte vygenerovanú URL a vložte ju do externého systému.
Povoliť len z konkrétnej IP adresy: po zaškrtnutí tejto možnosti bude export možné previesť len z vyplnenej IP adresy.
Po navolení parametrov exportu použite tlačidlo Export v pravom hornom rohu a systém vygeneruje súbor, ktorý môžete uložiť a ďalej spracovávať.
Export cez URL
Exportovať objednávky je možné i zadaním definovanej URL adresy do prehliadača či externého programu. Sťahovanie exportu je možné prípadne zabezpečiť dvoma spôsobmi:
Zabezpečenie exportov: jedná sa o vygenerovanie unikátnej URL adresy vrátane zabezpečovacieho hashu pre každého partnera. Po skončení spolupráce je potom možné prístup jednotlivým partnerom odobrať bez toho, aby to ovplyvnilo ostatných. Viac informácií nájdete v článku Zabezpečenie exportov. Pre vygenerovanie unikátnej URL adresy stačí len vybrať príslušného partnera z ponuky.
Povoliť len konkrétne IP adresy: bude vygenerovaná len jedna URL adresa pre stiahnutie feedu, ale prístup k nemu je možné obmedziť na konkrétnu IP adresu. URL adresa zostáva nezmenená po celú dobu existencie exportu.
Pokiaľ využívate export zahrňujúci len nové alebo zmenené objednávky, môžete v prípade neúspešného stiahnutia objednávok opakovať synchronizáciu od ľubovoľného dátumu pripojením &updateTimeFrom=YYYY-MM-DD alebo prípadne i s presným časom &updateTimeFrom=YYYY-MM-DD%20HH:MM:SS na koniec odkazu exportu (napr. &updateTimeFrom=2019-01-31).
Budete tak mať istotu, že vo feede nebudú chýbať žiadne nové či zmenené objednávky od daného dátumu. Pokiaľ sťahujete objednávky viac než raz za 15 minút, je možné využiť len tento formát stiahnutia objednávok.
Vytvorenie vlastného typu exportu
Pod možnosťou Vytvoriť vlastný typ exportu je možné nadefinovať a upraviť vlastnú šablónu exportu.
Šablónu je možné duplikovať z už existujúcej šablóny vrátane systémových a následne ju upravovať. Pokiaľ používate duplikáciu šablóny, nie je možné zmeniť jej formát. Druhou možnosťou je vytvorenie prázdnej šablóny, pri ktorej zvolíte formát a dodáte ručne obsah podľa vašich potrieb (obrázok 02).
Po uložení novej šablóny máte nasledujúce možnosti úprav (obrázok 03):
Skryť: umožňuje skrytie exportu v detaile objednávky a hromadných operáciách v prehľade objednávky.
Možnosti: možnosť detailného nastavenia súboru v závislosti na formáte - napr. oddeľovacie znaky, či exportovať hlavičku súboru apod.
Kód dopravy: tu je možné zvoliť dopravcov, ktorých chcete do exportu prepisovať. Pokiaľ zvolíte napr. Slovenskú poštu, do exportu budú vyexportované len tie objednávky, ktoré majú Slovenskú poštu priradenú ako dopravu.
Stav objednávky: je možné obmedziť stav, z ktorého budú objednávky exportované.
Obsiahnuté stĺpce: všetky stĺpce, ktoré budú v exportovanom súbore použité. Je možné s nimi ľubovoľne manipulovať, v ľavej časti je vysvetlenie, na čo sa aký stĺpec viaže a v pravej časti potom kód, pod ktorým je stĺpec nazvaný v súbore exportu. Obsah je možné ľubovoľne meniť, mazať, vkladať a presúvať riadky. Ako idú zhora, tak budú začínať v súbore exportu.
Po každom kroku prevedenom v šablóne exportu je potrebné kliknúť na tlačidlo Uložiť v hornej časti. Systém pri viacerých súbežných krokoch uloží len posledný prevedený krok.
Typ exportu
Tu nájdete prehľad všetkých dostupných šablón exportu. Je možné vytvárať nové pomocou tlačidla Pridať. Nepoužívané vlastné šablóny je možné mazať v pravom stĺpci kliknutím na červenú ikonu (obrázok 04).
Prístupový log
Tu nájdete zoznam uskutočnených exportov. Ide ako o exporty cez URL adresu, tak o štandardné exporty z prvej záložky (obrázok 06).
Tipy a triky
Občas môžete mať s exportami drobné problémy. Uvádzame preto niekoľko tipov, ktoré vám všetko uľahčia:
PPL export: môže sa stať, že vám aplikácia PPL súbor nevezme kvôli zlému kódovaniu. V takom prípade prejdite v PPL administrácii v menu do Nastavenia a v Úprava nastavení importu zásielok vyberte možnosť Encoding, kde stačí zvoliť možnosť Central European (Windows) (obrázok 05). Po uložení zmien už pôjde exportný súbor v poriadku nahrať.
Ako hodnotíte užitočnosť informácií v tomto článku?