V tomto článku sa dozviete, kde a ako nastaviť rôzne typy bannerov. Viac o rozmeroch jednotlivých prvkov v šablónach sa dozviete v článku Rozmery bannerov, loga a hlavičky na šablónach.
Pod kartou Vzhľad a obsah → Bannery môžete ovplyvniť vzhľad vášho e-shopu (obrázok 01). Môžete pridať banner priamo na titulnú stránku (jedná sa o rotujúci banner, tzv. carousel), alebo do ľavého a pravého stĺpca šablóny. Prípadne aj využiť doplnkové bannery, ktoré sa svojim umiestnením líšia podľa šablóny.
Všetky bannery majú podobný detail nastavenia, líšia sa len v drobnostiach. Pri obrázkovom type sa nahraná fotografia vymaže jednoducho cez červený krížik, stačí myšou nabehnúť do sekcie s obrázkom.
Banner je možné vložiť do ľavého alebo pravého stĺpca a pätičky, záleží na nastavení Rozvrhnutie stránky. Môžete nastaviť tieto vlastnosti (obrázok 02):
Líšia sa podľa konkrétnej šablóny a sú najčastejšie len na úvodnej stránke.
Poradie doplnkových bannerov určuje ich názov. Radí sa podľa abecedy, od najnižšieho čísla k najvyššiemu. Zmenou názvu banneru môžete zmeniť jeho poradie.
Kliknite do stĺpca pomenovaného Názov. Otvorí sa detail doplnkového banneru. Vyplňte pole Názov. Ten slúži na identifikáciu banneru v systéme alebo pre Google Analytics.
Zákazníci na e-shope však po nabehnutí myšou na banner uvidia text, ktorý nastavíte v poli Popis obrázku. Pre prehľadnosť odporúčame dať pred samotný názov číslo (napr.: 01, 02, atď.).
Môžete nastaviť tieto vlastnosti (obrázok 03):
V prípade doplnkových bannerov na pozícii Kategória je potrebné pre ich zobrazenie v prípade listového výpisu mať v kategórii minimálne 6 produktov a v prípade stĺpcového výpisu aspoň tri rady produktov.
Ide o veľký obrázok na titulnej strane, ktorý sa v prípade viacerých obrázkov mení v čase. Môžete nastaviť tieto vlastnosti (obrázok 04):
Čas, počas ktorého sa zobrazí každá jedna snímka, nastavíte v umiestnení Vzhľad a obsah → Bannery na záložke Ďalšie nastavenia , sekcia Carousel. Viac informácií nájdete v článku Ostatné nastavenia vzhľadu.
Pre úvodnú stránku, kategóriu a detail produktu je možné pridať bannery s tzv. konkurenčnou výhodou. Umožňujú zákazníkov jednoducho informovať, aké výhody má nákup na vašom e-shope (napr. doprava zadarmo, darček zadarmo alebo predĺžená záruka).
Pre úvodnú stránku sa banner zobrazí pod carouselom alebo bannermi. Jedinou výnimkou je šablóna Tango, ktorá bannery zobrazuje v spodnej časti stránky. V kategóriách je zobrazený nad pätičkou stránky. V detaile produktu je umiestnený medzi fotografiou a popisom produktu.
Doporučený rozmer banneru Konkurenčné výhody je 150 x 150 px a pre optimálnu ostrosť treba dodržať pomer strán 1:1.
Po založení banneru môžete nastaviť nasledujúce informácie (obrázok 05):
Pre bannery, doplnkové bannery, carousel a konkurenčné výhody podporujeme možnosť mobilného zobrazenia. Toto nastavenie je k dispozícii v detaile každého z bannerov.
Jeden banner teda môžete zobrazovať na desktope, na mobile alebo na oboch zariadeniach. Odpadá nutnosť použiť pre každé zariadenie iný banner. Samozrejme je aj tak možné používať inú sadu bannerov na mobilné zariadenia a inú na desktop.
Na zobrazenie na mobilných zariadeniach odporúčame voliť pomer strán blízky štvorcu. Takýto obrázok bude vyzerať na zvislej mobilnej obrazovke lepšie ako široký obrázok. Pomôcť vám môže sprievodca veľkosťou bannerov v pomocníkovi Google. Odporúčame voliť rozlíšenie 800 x 665 px kvôli lepšej viditeľnosti na mobiloch s vyšším rozlíšením displeja. V prípade carouselu je dobré mať pre plynulé striedanie obrázkov každý z nich rovnako veľký s rovnakým pomerom strán.
Pokiaľ si chcete na počítači otestovať, ako budú vaše bannery či carousel na mobile vyzerať, odporúčame použiť napr. v prehliadači Edge Ďalšie nástroje → Vývojárske nástroje (klávesová skratka Fn + F12) funkciu Emulácia (v záložkách hore), ktorá nasimuluje zobrazenie na mobilných telefónoch.
Alebo môžete využiť aj Nástroje pre vývojárov v prehliadači Chrome. Tam môžete v hornej nástrojovej lište použiť nástroj Toggle Device Toolbar (skratka Ctrl+Shift+I).