Máte za sebou už testovanie a nastavenie e-shopu, máte prehľad o jeho propagácii a viete, ako si prácu zjednodušiť a zautomatizovať. Možno sa pýtate, či vás na ceste za skvele fungujúcim e-shopom čakajú nejaké nástrahy. Vy sa ich určite obávať nemusíte.
Pripravili sme zoznam siedmich najčastejších.
Často bývajú nastavené neúplne alebo nesprávne. Odporúčame nastavenie prejsť naozaj starostlivo, či už ide o celkové nastavenie sadzby dane, alebo o daň pri jednotlivých produktoch. Pomocnú ruku vám podá článok Dane, ktorý vás prevedie ich nastavením.
Občas sa stane, že fakturáciu majiteľ e-shopu rieši spätne po prvých predajoch, čo môže vyvolať zmätok v účtovnej uzávierke. Prejdite si náš článok Fakturácia a všetko si nastavte skôr, ako vám začnú chodiť prvé objednávky. Tým ušetríte veľa času.
Keď si v detaile produktu nastavíte nákupnú cenu, bude sa vám v štatistikách správe zobrazovať marža. Budete tak mať svoje výdavky a zisky pod kontrolou. Nezabudnite však nákupnú a predajnú cenu uvádzať v jednotnom formáte, teda buď obe vrátane DPH, alebo bez DPH. Pokiaľ predávate koncovému zákazníkovi s DPH, je potrebné si jeho výšku k nákupnej cene pripočítať.
Doplnok Skladové hospodárstvo pomáha strážiť vaše zásoby na sklade, pomáha aj s vybavovaním objednávok. Políčko Skladový nárok vyriešený je nastavené pri každom stave. Ale malo by byť označené len v prípade, keď je tovar pripravený na expedíciu. S nastavením nielen skladových nárokov vám poradí článok Stavy objednávok, kde nájdete aj konkrétny príklad ich využitia.
Email na Shoptete môžete používať na bežnú komunikáciu so zákazníkmi, na rozosielanie newsletterov, zľavových kupónov alebo informácií o objednávkach. Predpokladom pre vytvorenie vlastnej e-mailovej schránky je, že e-shop beží na vlastnej doméne. Pre nastavenie e-mailov je dôležité správne vyplniť MX záznamy u prevádzkovateľa vašej domény.
Pri vyplňovaní čísla účtu nezabudnite doplniť aj IBAN a BIC kód. Bez toho by vám nefungoval napr. QR kód alebo by sa zákazníkom odoslal e-mail s neúplnými platobnými údajmi.
Adresa uvedená v Nastavenia → Základné nastavenie → Nastavenie obchodu v sekcii Fakturačné údaje, slúži ako hlavný prostriedok na komunikáciu Shoptetu s vami. V prípade nepredvídateľného výpadku by táto adresa mala byť registrovaná inde, než sú vaše e-maily z administrácie Nastavenia → Emaily → Emailové schránky. Z rovnakého dôvodu tiež neodporúčame ako fakturačnú adresu použiť tú, ktorá je spojená s prevádzkovateľom vašej domény.
Najväčším pomocníkom pri nastavení e-shopu je náš Pomocník. Môžete prechádzať články podľa tém. Alebo ak hľadáte konkrétnu informáciu, skúste si zadať kľúčové slovo do vyhľadávacieho okna.