Informačné emaily zasielajú zákazníkovi informáciu o tom, v akom stave sa nachádza jeho objednávka. Nastavenie informačných emailov nájdete v umiestnení Nastavenia → Emaily → Automatické zasielanie.
V prvej záložke nájdete systémové informačné emaily, ktoré odchádzajú zákazníkovi automaticky (obrázok 01). Pokiaľ budete chcieť editovať priamo tieto emaily, je potrebné sa do daného emailu prekliknúť a potom hore zvoliť Editovať šablónu. Viac informácií o nastavení šablón nájdete v našom článku Šablóny emailov.
K emailom môžete pridávať ďalších príjemcov (obrázok 02).
Automatické emaily, ktoré sú nastavené v rámci Systémových akcií (Nastavenia → Emaily → Automatické zasielanie), sa môžu odosielať nie len zákazníkom, ale i na email e-shopu. Ide prevažne o akcie ako Oznámenie o objednávke e-shopu.
Aby taký email prišiel k vám, je potrebné ako príjemcu nastaviť Hlavnú emailovú adresu e-shopu. Kliknite na detail systémovej akcie a vpravo hore na tlačidlo Pridať príjemcu (obrázok 02).
V dialógovom okne pri políčku príjemca zvoľte patričnú možnosť.
Samotnú hlavnú emailovú adresu e-shopu nastavíte v Nastavenia → Základné nastavenia → Nastavenia obchodu. V sekcii Kontaktné údaje pre vašich zákazníkov sa jedná hneď o druhý riadok.
Po rozkliknutí ktorejkoľvek zo šablón na záložke Systémové akcie nájdete na spodnej časti stránky možnosť priložiť súbory (obrázok 03).
V súvislosti s tzv. tlačidlovou novelou je potrebné zákazníkovi poskytnúť pri potvrdení objednávky obchodné podmienky vo forme, ktorá umožní ich uchovanie a opakované zobrazenie.
Jednou z ciest, ako nariadeniu vyhovieť, je priloženie súboru (napr. PDF) s obchodnými podmienkami do systémového e-mailu Oznámenie o objednávke zákazníkovi.
V druhej záložke sa nachádzajú vypísané všetky stavy objednávok, ktoré v e-shope máte. Jedná sa o systémové stavy a tiež tu nájdete svoje individuálne vytvorené stavy. K týmto stavom následne môžete vytvoriť e-mail, ktorý sa prostredníctvom zmeny automaticky odošle (obrázok 04).
Kliknite na riadok s názvom šablóny. Upravte text emailu a zvoľte Uložiť (obrázok 5). Môžete využiť značky, ktoré prepíšu danú hodnotu. Pomocou týchto emailov môžete odosielať i dokumenty (faktúry, dodacie listy atď.) vytvorené v rámci objednávky, pre správne odoslanie však musia existovať.
V poslednej záložke nájdete prednastavené šablóny niektorých najpoužívanejších emailov, ktoré sú spojené s automatickými e-mailami a sú naviazané na niektoré akcie (platba prevodom, doručovacie a fakturačné adresy atď.) (obrázok 06). Prípadne si ich môžete skopírovať alebo sa nimi inšpirovať. K šablónam emailov je možné, na konci editácie dokumentu, pridávať prílohy.
Viac informácií nájdete v článku Šablóny emailov.
Informačné emaily nájde v administrácii v Nastavenia → Emaily → Informačné emaily (obrázok 07). V tejto sekcii nájdete priestor pre vkladanie svojich individuálne vytvorených emailov. Emaily môžete odoslať vašim zákazníkom ručne z detailu objednávky, faktúry, zálohovej faktúry, daňového dokladu k prijatej platbe, dobropisu či dodacieho listu.
Tieto emaily môžete využiť v prípade zasielania dodatočných informácií zákazníkovi, ktoré nie sú štandardne obsiahnuté v stavových objednávkach a v potvrdení objednávky.
Nový informačný email môžete vložiť tlačidlom Pridať. Nastavíte názov, predmet a text emailu, rovnako ako doklady, v ich detaile má byť možnosť odoslania viditeľná. Kliknutím na názov emailu daný email upravíte.
Poradie informačných emailov môžete meniť ťahaním pomocou modrej ikony v poslednom pravom stĺpci. Ako emaily zoradíte v tomto prehľade, v takom poradí sa zobrazia priamo v detaile objednávky po prejdení na tlačidlo Email v hornej nástrojovej lište objednávky.
Šípky v jednotlivých stĺpcoch výpisu neslúžia k výslednému zoradeniu emailov, ale len ako náhľad pre administrátora e-shopu.
Ikona s červeným krížikom email vymaže (obrázok 07).
Záznam o odoslaní informačného emailu sa objaví priamo v detaile danej objednávky v záložke História.
Nasledujúce značky sa automaticky nahradia u danej objednávky príslušnou hodnotou. Pokiaľ teda napríklad do emailu zadáte Vaša objednávka č. #ORDER_CODE# bola vybavená, zákazníkovi sa v emaily miesto značky zobrazí číslo danej objednávky Vaša objednávka č. 2011000050 bola vybavená.
Pokiaľ nasledujúce značky kopírujete z tabuľky a vkladáte do editoru emailu, odporúčame vloženie previesť pomocou klávesovej skratky Ctrl+Shift+V (Cmd+Shift+V pre Mac), ktorá zaručí, že sa skopíruje len čistý text bez akéhokoľvek formátovania.
Správne vloženie značiek môžete skontrolovať i priamo v editore emailu na záložke Nástroje → Zdrojový kód.
Tabuľka platných značiek:
Kód | Popis |
---|---|
#DOCUMENT_TYPE# | Názov dokumentu, napr. Faktúra, Dobropis, Objednávka atď. |
#DOCUMENT_NUMBER# | Číslo dokumentu |
#WEBSITE_NAME# | Názov vášho e-shopu (je potrebné ho mať vyplnený v Nastavenia obchodu) |
#PROJECT_PHONE# | Značka prepisuje telefón nastavený pod kartou Nastavenia → Základné nastavenia → Údaje predajcu → Kontaktné informácie pre vašich zákazníkov |
#BANK_ACCOUNT# | Číslo bankového účtu, je potrebné ho vyplniť v detaile každej meny |
#QR_CODE# | QR kód generovaný pre platbu objednávky. Pre použitie je potrebné mať vyplnené všetky tri údaje k bankovému účtu v Nastavenia → Základné nastavenia → Meny (teda bankový účet, IBAN a BIC). Číslo bankového účtu nesmie obsahovať medzery. |
#IBAN# | Číslo bankového účtu v IBAN formáte, je potrebné ho vyplniť v detaile každej meny |
#BIC# | SWIFT kód banky, je potrebné ho vyplniť v detaile každej meny |
Kód | Popis |
---|---|
#ORDER_DATE# | Dátum objednávky |
#ORDER_DATETIME# | Dátum a čas vytvorenia objednávky |
#ORDER_CODE# | Kód objednávky |
#ORDER_WEIGHT# | Celková hmotnosť objednávky |
#ORDER_STATUS# | Stav objednávky |
#ORDER_STATUS_ID# | Identifikačné číslo stavu objednávky (možno použiť na podmienené vkladanie, napr. #TEMPLATE[ORDER_STATUS_ID=4].orderContent) |
#PRICE_WITH_VAT# | Celková cena objednávky vrátane DPH. Odporúčame používať spolu so značkou #CURRENCY#. |
#PRICE_VAT# | Celková DPH objednávky |
#PRICE_ROUNDING# | Výška zaokrúhlenia ceny |
#PAID# | Informácia, koľko zákazník z objednávky uhradil. Skratka bude funkčná iba v prípade aktívnych doplnkov Automatické párovanie platieb nebo Shoptet Pay. Podmienkou pre funkčnosť je informácia o konkrétnej čiastke prijatej platby v histórii objednávky. |
#SHOP_REMARK# | Poznámka obchodníka k objednávke |
#EXCHANGE_RATE# | Menový kurz, ktorý bol nastavený v dobe uskutočnenia objednávky |
#CURRENCY# | Mena, v ktorej bola objednávka uskutočnená. Odporúčame uvádzať za značkou prepisujúcou finančnú čiastku (#PRICE_WITH_VAT#, #ADDITIONAL_PAYMENT# atp.) |
#ONLINE_PAYMENT_BUTTON# | Odkaz na možnosť online zaplatenia |
#PACKAGE_URL# | URL zásielky (pre správnosť zobrazenia musí byť vyplnené číslo balíka) |
#ADDITIONAL_INFO_TABLE# | Tabuľka všetkých doplňujúcich informácií vrátane názvov riadkov |
#ADDITIONAL_INFO_1,2,..-6# | Obsahy jednotlivých doplňujúcich informácií - riadok 1-6 |
#REMARK# | Poznámka zákazníka k objednávke |
#EMAIL# | Email zákazníka |
#PHONE# | Telefón zákazníka |
#FULL_NAME# | Celé meno zákazníka |
#IDENTIFICATION_NUMBER# | Identifikačné číslo zákazníka |
#COMPANY# | Fakturačná adresa firmy zákazníka |
#STREET# | Ulica zákazníka |
#HOUSE_NUMBER# | Číslo domu |
#ADDITIONAL# | Doplnková informácia k platbe |
#CITY# | Mesto zákazníka |
#DISTRICT# | Okres |
#ZIP# | PSČ zákazníka |
#COUNTRY# | Názov krajiny zákazníka |
#COMPANY_ID# | IČO |
#VAT_ID# | DIČ |
#DELIVERY_FULL_NAME# | Celé meno zákazníka pre doručenie |
#DELIVERY_COMPANY# | Doručovacia adresa firmy |
#DELIVERY_STREET# | Dodacia ulica |
#DELIVERY_HOUSE_NUMBER# | Dodacie číslo domu |
#DELIVERY_CITY# | Dodacie mesto |
#DELIVERY_DISTRICT# | Dodací okres |
#DELIVERY_ZIP# | Dodacie PSČ |
#DELIVERY_COUNTRY# | Dodací názov krajiny |
#YEAR_SHORT# | Súčasný rok, napr. na copyright |
#PACKAGE_NUMBER# | Číslo balíka |
#TEMPLATE.orderContent# | Obsah objednávky (čo zákazník nakúpil, spôsob dopravy a platby) v tabuľkovom výpise. Obsah tabuľky je možné ovplyvniť pomocou riadiacich premenných:
Vzhľad tabuľky je možné ovplyvniť cez CSS blok vložený na začiatok emailu. |
#ADDITIONAL_PAYMENT# | Dodatočná platba. Systém ju vypočíta ako rozdiel medzi prijatou platbou a cenou objednávky. Prepisuje len túto čiastku. Odporúčame používať spolu so značkou #CURRENCY# (napr. Čiastka k doplateniu: #ADDITIONAL_PAYMENT# #CURRENCY#). Vzťahuje sa ku Kontrole prijatých platieb. |
Kód | Popis |
---|---|
#INVOICE_CODE# | Číslo faktúry (len faktúra a dobropis) |
#INVOICE_PROFORMA_CODE# | Číslo zálohovej faktúry (len faktúra a zálohová faktúra) |
#PROOF_OF_PAYMENT_CODE# | Číslo daňového dokladu k prijatej platbe (len doklad k prijatej platbe) |
#INVOICE_CREDITNOTE_CODE# | Číslo dobropisu (len dobropis) |
#INVOICE_BANK_ACCOUNT# | Účet uvedený v dokumente |
#INVOICE_IBAN# | IBAN uvedený v dokumente |
#INVOICE_BIC# | BIC uvedený v dokumente |
#INVOICE_BILLING_METHOD_NAME# | Názov spôsobu platby |
#INVOICE_REMARK# | Poznámka k dokumentu |
#PRICE_WITH_VAT# | Čiastka s DPH |
#PRICE_VAT# | DPH |
#PRICE_ROUNDING# | Zaokrúhlenie (okrem dokladu k prijatej platbe) |
#PRICE_WITHOUT_ROUNDING# | Čiastka bez zaokrúhlenia (okrem dokladu k prijatej platbe |
#VARIABLE_SYMBOL# | Variabilný symbol |
#CONSTANT_SYMBOL# | Konštantný symbol |
#SPECIFIC_SYMBOL# | Špecifický symbol |
#DUE_DATE# | Dátum splatnosti (okrem dokladu k prijatej platbe |
#TAX_DATE# | Dátum zdaniteľného plnenia (len faktúra, doklad k prijatej platbe a dobropis) |
#EXCHANGE_RATE# | Koeficient prepočtu meny (len faktúra a dobropis) |
Dodací list:
Kód | Popis |
---|---|
#DELIVERYNOTE_CODE# | Číslo dodacieho listu |
#DELIVERYNOTE_DATE# | Dátum vydania |
#DELIVERYNOTE_REMARK# | Poznámka k dokumentu |
#EMAIL# | Email zákazníka |
#PHONE# | Telefón zákazníka |
#FULL_NAME# | Celé meno zákazníka |
#IDENTIFICATION_NUMBER# | Identifikačné číslo zákazníka |
#COMPANY# | Firma zákazníka |
#STREET# | Ulica zákazníka |
#HOUSE_NUMBER# | Číslo domu |
#ADDITIONAL# | Doplnková informácia k platbe |
#CITY# | Mesto zákazníka |
#DISTRICT# | Okres |
#ZIP# | PSČ zákazníka |
#COUNTRY# | Názov krajiny zákazníka |
#COMPANY_ID# | IČO |
#VAT_ID# | DIČ |
#DELIVERY_FULL_NAME# | Celé meno zákazníka pre doručenie |
#DELIVERY_COMPANY# | Dodacia firma |
#DELIVERY_STREET# | Dodacia ulica |
#DELIVERY_HOUSE_NUMBER# | Dodacie číslo domu |
#DELIVERY_ADDITIONAL# | Doplnková informácia k doprave (napr. pobočka Heuréka Pointu) |
#DELIVERY_CITY# | Dodacie mesto |
#DELIVERY_DISTRICT# | Dodací okres |
#DELIVERY_ZIP# | Dodacie PSČ |
#DELIVERY_COUNTRY# | Dodací názov krajiny |
#SHIPPING_NAME# | Názov vybranej dopravy |
V prípade, že je vyplnené číslo zásielky (úplne dole v detaile objednávky) a príslušná doprava má nastavenú prepravnú spoločnosť (napríklad Slovenská pošta), potom je možné odoslať email so značkami #PACKAGE_URL# a #PACKAGE_NUMBER# . Zákazníkovi príde číslo zásielky a odkaz k jej sledovaniu.
Základná šablóna informačného emailu štandardne obsahuje:
Číslo účtu: #BANK_ACCOUNT#
Variabilný symbol platby: #ORDER_CODE#
Pri využití Heuréka Marketplace však informácie o platbe nesmú byť obsiahnuté v prípade, že nie je zvolená platba prevodom. Pokiaľ chcete túto službu od Heuréky využívať, zmažte vyššie uvedené informácie a nahraďte ich značkou #EMAIL[BILLING_METHOD=transfer].billingInfo# . Tá prepisuje platobné informácie len v prípade, že zákazník zvolí platbu prevodom. V nastavení danej platby je potrebné mať systémové označenie prevodom u typu platby.