Spustenie e-shopu na vlastnej doméne – Websupport

Pokiaľ začínate s prevádzkovaním e-shopu a hľadáte spôsob, ako jednoducho spustiť e-shop na doméne bez starostí so zmenou záznamov a technickým nastavením, v tomto článku sa dozviete viac. S doménou u registrátora Websupport skrátite čas pre prevod e-shopu na doménu na minimum.

Aké sú výhody domény od Websupportu?

  • Nie je potrebné ručne meniť záznamy domény.
  • Všetko nastavíte u Websupportu behom niekoľkých sekúnd.
  • V Shoptete stačí uviesť len názov vašej domény.
  • Zrýchlenie a zjednodušenie celého procesu.
  • Dostupné riešenia pre CZ a SK projekty.
  • Za toto prepojenie nič neplatíte naviac, stačí mať doménu registrovanú cez Websupport.

Aké sú predpoklady pre spustenie?

Než začnete so spustením e-shopu na vlastnej doméne od Websupportu, je potrebné splniť nasledujúce predpoklady:

  • Máte zvolenú a zaregistrovanú doménu u Websupportu.
  • Doména môže obsahovať maximálne 63 znakov a musí byť bez diakritiky, napr. www.domena-eshopu.sk.
  • Máte u nás funkčný e-shop v ostrej verzii, tzn. vykonali ste už objednávku služby Shoptet. E-shop v súčasnej dobe beží na adrese http://nejakecislo.myshoptet.com/.

Ako prenesiem e-shop na doménu?

Začnite s presunom priamo v administrácii Websupportu. Otvoríte si záložku Služby a vyhľadajte doménu, na ktorej chcete prevádzkovať svoj e-shop. V menu vyberte možnosť DNS. Ocitnete sa v ponuke pre Rýchle nastavenie. Nájdite pole Shoptet a kliknete na Nastaviť (obrázok 01).

Akciu potvrďte tlačidlom Potvrdiť. Počkajte 5-15 minút, aby sa mohla zmena prejaviť na serveroch Websupportu. Tým je na strane Websupportu všetko hotové.

Obrázok 01
Obrázok 01

Presuňte sa do administrácie Shoptetu, kde celý proces dokončíte. Vstúpte do umiestnenia Nastavenia → Hosting → Presun na doménu. Tu vyplňte názov svojej domény a kliknite na tlačidlo Pokračovať (obrázok 02). Následne vás systém presunie rovno na krok číslo 3. Tu kliknite na tlačidlo Potvrdiť.

Zobrazí sa vám hláška, ktorá vás informuje o tom, že vám príde na e-mail správa o úspešnom presune na doménu. Počkajte cca 5 minút než sa zmeny prejavia. Tým je proces hotový.

Ak sa vám e-shop zobrazuje stále na starej doméne, skúste vyprázdniť medzipamäť prehliadača tlačidlami Ctrl + Shift + Delete alebo Ctrl + F5 (pre Windows), nebo Shift + Cmd + Delete (pre MacOS).

Obrázok 02
Obrázok 02

Čo robiť, keď chcem využívať e-mailové schránky Shoptetu?

Pokiaľ chcete využívať e-mailové schránky Shoptetu, potom stačí zmeniť MX záznamy na strane Websupportu na hodnoty mx1.myshoptet.com (priorita 10) a mx2.myshoptet.com (priorita 20).

Viac informácii o nastavení MX záznamov sa dozviete priamo v nápovede Websupportu v článku Nastavenie MX záznamov u iného poskytovateľa.