Funkcia automatického presmerovania pri zmene URL adries je súčasťou doplnku Pokročilé SEO a je možné ju využiť iba, pokiaľ máte doplnok aktívny
Automatické presmerovanie nájdete v administrácii v Marketing → Pokročilé SEO, záložka Automatické presmerovanie. Nastavenie obsahuje dve možnosti nastavení (obrázok 01):
Pokiaľ jednotlivé voľby zaškrtnete, nastaví sa pravidlo, ktoré v prípade zmeny URL adresu presmeruje. Zmenu URL adresy môže vyvolať napríklad zmena názvu produktu alebo jeho predvolenej kategórie.
Ošetrenie neexistujúcich URL v rámci e-shopu je významné predovšetkým pre vyhľadávače. Pokiaľ by sa na vašom e-shope vyskytlo viac chybových stránok 404, mohlo by to viesť k penalizácii.
V prípade, že u produktu s URL adresou http://www.domena-eshopu.sk/vlacik-lokalka-s-vagonikmi/
prebehne zmena na http://www.domena-eshopu.sk/vlacik-lokalka/
, vloží sa záznam s presmerovaním na stránke Presmerovanie adries (URL), ktorú nájdete v sekcii Marketing → Základné SEO. Keď potom zákazník skúsi navštíviť pôvodné URL, produkt sa mu zobrazí pod novou URL.
Pravidlá pre presmerovanie je možné taktiež vkladať ručne. Viac informácií nájdete v článku Presmerovanie adries (URL).