Doplnok Zľavy X+Y umožňuje vytvárať podmienené predajné akcie (napr. akcie typu "kúpte si 3 knihy a získajte 1 ďalšiu knihu podľa vlastného výberu zadarmo"). S výberom a objednaním doplnku vám radi poradíme na info@shoptet.sk.
Upozorňujeme, že táto funkcia nie je plne dostupná v starších šablónach Pop, Rock, Soul a Echo. Ak používate niektorú z týchto šablón a chcete využiť zľavy X+Y, odporúčame prejsť na novšiu šablónu.
Ak chcete nastaviť zľavu X+Y, musíte určiť produkt (alebo produkty), ktoré zákazník musí zakúpiť (podmienka "X"), a následne musíte určiť produkty, ktoré zákazník pri splnení podmienky dostane zadarmo ("Y"). Aby došlo k uplatneniu zľavy "X+Y", musí zákazník do košíka pridať všetky produkty z "X" aj "Y".
Môžete tak napríklad nastaviť základnú akciu 2+1, ako napríklad "kúpte si ľubovoľné 2 produkty z kategórie a získajte tretí produkt z tejto kategórie zadarmo". V tomto prípade si pre uplatnenie musí zákazník objednať celkovo 3 produkty z tejto kategórie, kedy zaplatí za dva a tretí získa zadarmo.
Zľavy X+Y nie je v predvolenom nastavení možné kombinovať s inými zľavami, s výnimkou zľavových kupónov. Pokiaľ má zákazník nárok na vernostnú, množstevnú, alebo objemovú zľavu, bude na objednávku uplatnená iba zľava X+Y.
Umožniť kombináciu zľavy X+Y s inými typmi zliav je možné a to zaškrtnutím príslušnej voľby v nastavení zliav X+Y.
Zľavy X+Y je vždy možné kombinovať so zľavovými kupónmi a rovnako tak s akčnými cenami.
Ak je pre jeden produkt k dispozícii viacero zliav X+Y (t. j. produkt je uvedený vo viacerých zľavových akciách), ponúknutá pri ňom predvolene bude iba zľava s najvyššou prioritou. Pokiaľ si želáte ponúknuť zákazníkom možnosť využiť v objednávke viac zliav X+Y naraz, postačí si túto možnosť aktivovať v časti Marketing → Zľavy X+Y na karte Nastavenie. Po zaškrtnutí tohto nastavenia sa budú zákazníkom v košíku aplikovať ďalšie X+Y zľavy podľa priority. Prioritu zliav X+Y môžete upraviť ručne v prehľade Marketing → Zľavy X+Y (obrázok 01).
V rámci jednej zľavy X+Y dostane zákazník vždy zadarmo ten produkt (alebo produkty), ktorý má najnižšiu cenu. Ak je napríklad nastavená zľava 5+1 pre obedové menu, ak zákazník objedná 6 obedových menu s rôznymi cenami, dostane zadarmo to najlacnejšie menu a ostatné mu budú účtované.
Pri objednaní nejakého produktu z "X", na ktorý sa vzťahuje zľava X+Y, v košíku sa zobrazí informácia vo forme banneru priamo pri položke. Obsah tohto banneru si môžete prispôsobiť v popise zľavy X+Y.
V prípade, že je vo vytvorenej zľave v „X“ aj v „Y“ rovnaký produkt, zobrazí sa v košíku automaticky motivačná hláška napovedajúca zákazníkovi, koľko kusov produktov má ešte do košíka vložiť, aby dosiahol na zľavu.
Ďalej máte možnosť povoliť zobrazenie informačného bannera na stránke s detailom produktu a zobrazenie príznaku "Zľava X+Y" v náhľadovom obrázku produktu. Podrobnejšie informácie o tejto možnosti sú uvedené v nasledujúcej časti článku.
Dôrazne odporúčame vytvoriť podrobné podmienky pre každú zľavu X+Y v "právnom" znení. Pretože táto funkcia umožňuje vytvárať akcie s pomerne zložitými podmienkami, uvedenie týchto podmienok v právnej forme vám môže pomôcť vyhnúť sa akýmkoľvek nejasnostiam alebo nedorozumeniam s vašimi zákazníkmi.
V nastaveniach zľavy môžete pridať adresu URL vedúcu na podmienky akcie. Tento odkaz môže viesť buď na dokument PDF, alebo na na samostatnú stránku, kde sú podmienky podrobne opísané.
Pripravili sme aj vzorové právne podmienky pre zľavovú akciu X+Y. Tento vzor nájdete v Shoptet Univerzite, do ktorej sa dostanete z administrácie vášho e-shopu, v sekcii "Nastavenie a základy e-shopu".
Pre vytvorenie zľavy X+Y je nutné zadať aspoň Názov a Množstvo produktov, ktoré musí zákazník zakúpiť ("X"), a taktiež Množstvo produktov, ktoré zákazník dostane zadarmo ("Y"). Všetky ostatné polia sú nepovinné, ale vždy odporúčame niektoré z nich vyplniť. Teraz sa na dostupné polia v nastaveniach zľavy X+Y pozrieme podrobnejšie.
Názov: Toto je váš interný názov zľavy (akcie), pre zákazníkov nie je verejne viditeľný.
Dátum od a Dátum do: Dátum začiatku a dátum ukončenia zľavy. Oba dátumy sú uvedené vrátane, čo znamená, že zľava začína na začiatku dňa v dátume Od a končí na konci dňa v dátume Do. Pokiaľ necháte obe polia sú prázdne, zľava bude aktívna po neobmedzenú dobu.
Zákaznícka skupina: Určuje, pre ktoré zákaznícke skupiny bude zľava platiť. Ak necháte tieto polia prázdne, nebude zľava dostupná pre žiadnych registrovaných zákazníkov.
Nastaviť maximálny počet použití na objednávku: Môžete určiť, koľkokrát možno zľavu uplatniť v rámci jednej objednávky. Ak máte napríklad zľavu 2+1 na pizzu (t. j. ak si objednáte 3 pizze, zaplatíte za 2 a 1 dostanete zadarmo) a nastavíte toto pole na hodnotu 3, umožníte zákazníkovi objednať si až 9 pízz, pričom 3 z nich budú zadarmo. Pokiaľ by si v tejto situácii zákazník objednal 10 a viac pízz, zadarmo obdrží vždy iba 3 pizze.
Zobraziť príznak a Farba príznaku: Tieto nastavenia umožňujú zobraziť príznak v náhľadovom obrázku všetkých produktov X aj Y a výber farby tohto príznaku.
Zobraziť banner na detaile produktu a Farba banneru na detaile produktu: Tieto nastavenia umožňujú zobraziť banner s popisom akcie v detaile produktu X aj Y a výber hlavnej farby tohto banneru.
Táto časť určuje podmienku pre zľavu ("X"). Podmienka je splnená, ak si zákazník objedná zadané množstvo ľubovoľného produktu (či produktov).
Množstvo: Koľko kusov celkovo je potrebné objednať, aby sa zľava uplatnila. Na uplatnenie môže zákazník buď objednať uvedené Množstvo kusov z jedného produktu, alebo môže byť Množstvo súčtom kusov rôznych produktov.
Príklad: Ak nastavíte Množstvo napríklad na 6, zaškrtnete hypotetickú kategóriu „Hračky pre deti“, tak bude podmienka splnená, keď zákazník objedná 6 kusov z jednej ľubovolnej hračky, ale rovnako tak pokiaľ objedná napríklad 3 kusy jednej hračky, 2 kusy inej hračky a 1 kus dalšej hračky.
Tovar: Môžete zadať buď jeden konkrétny produkt, ktorý musí byť objednaný, alebo vybrať viacero produktov, z ktorých aspoň jeden musí byť pre splnenie podmienky objednaný.
Výrobca (značka): Označením nejakého výrobcu (alebo viacerých výrobcov), sa bude zľava X+Y uplatňovať na všetky produkty od tohto výrobcu (značky).
Kategória: Zaškrtnutím konkrétnej kategórie (či kategórií) sa bude zľava uplatňovať na produkty, z vybranej kategórie. V závislosti na vašom nastavení pôjde buď iba o produkty, ktoré majú danú kategóriu nastavenú ako svoju predvolenú kategóriu, alebo pôjde o všetky produkty, ktoré sú v danej kategórii zaradené. Viac o tomto nastavení nájdete v časti Nastavenie zliav X+Y – Cielenie kategorií.
V tejto časti sa uvádza "Y", t. j. aké produkty dostane zákazník zadarmo, ak je podmienka X splnená. Jednotlivé nastavenia sú rovnaké ako v časti "Zákazník si kúpi".
Ak je v jednej objednávke vložených viacero produktov, ktoré by zákazník mohol v rámci zľavy obdržať zadarmo, zákazník vždy dostane tie produkty, ktoré majú najnižšiu cenu.
Obsah tohto textového poľa sa používa v informačnom banneri v detaile produktu. V popise odporúčame uviesť dátum začiatku a konca akcie, stručne zhrnúť produkty, ktoré je pre uplatnenie zľavy potrebné objednať, ktoré produkty môžu zákazníci získať zadarmo a to vrátane uvedenia odkazov na konkrétne produkty, kategórie alebo značky a prípadne uviesť aj ďalšie dôležité podmienky.
Ku každej akcii so zľavou X+Y vám odporúčame uviesť odkaz na podrobné právne podmienky. Podmienky môžete vytvoriť napríklad ako samostatnú stránku, alebo ich nahrať ako samostatný súbor na stiahnutie (napr. vo formáte PDF) prostredníctvom Vzhľad a obsah → Správca súborov.
V sekcii Marketing → Zľavy X+Y, na záložke Nastavenie, nájdete voľby nastavení, ktoré sú platné pre všetky zľavy X+Y.
Povoliť používateľom uplatniť viac zliav X+Y: Zaškrtnutím umožníte zákazníkom využíť v jednej objednávke viacero zliav X+Y naraz. Jednotlivé zľavy X+Y sa budú v košíku zákazníkom aplikovať podľa priority nastavenej v prehľade Marketing → Zľavy X+Y, na záložke Zľavy X+Y.
Aktivovať zľavy typu X+Y v pokladni: Po zaškrtnutí sa vám budú všetky nastavené zľavy X+Y ponúkať a aplikovať aj na objednávky vytvárané v rámci Pokladne.
Zaškrtnutím jednotlivých voleb Kombinovat s ... môžete povoliť kombinovanie zliav X+Y aj s ďalšími typmi zliav, a to s vernostnými, objemovými alebo množstevnými zľavami.
V takýchto prípadoch sú následne na produkty v košíku uplatnené vždy najprv ostatné typy zliav a až potom je uplatnená zľava X+Y.
Príklad: Povedzme, že máte produkt, na ktorý je možné uplatniť jednoduchú zľavu 1+1 (1 ks zákazník platí, 1 ks dostane zadarmo). Daný produkt má cenu bez zľavy 35 Eur. Zároveň máte nastavenú objemovú zľavu vo výške 3 % od čiastky 200 Eur, a v nastavení zliav X+Y povolenú ich kombináciu s objemovými zľavami.
Pri objednaní napríklad 6 ks takéhoto produktu, tady za celkovú cenu 210 Eur, by sa nejprv uplatnila objemová zľava 3 % a čiastka by sa znížila na 203 Eur. Hneď potom by sa na už zľavnený produkt uplatnila zľava 1+1. Zákazník by v takmomto případě zaplatil 101,5 Eur.
Pri voľbe Pri cielení zliav na kategórie vezmite do úvahy máte na výber dve hodnoty – Predvolené kategórie, alebo Všetky kategórie. Tieto hodnoty určujú, na aké produkty sa budú zľavy X+Y uplatňovať v prípade zaškrtnutia konkrétnej kategórie (či kategórií) v časti Zákazník si kúpi alebo Zákazník dostáva v nastavení danej zľavy X+Y.
Pri cielení na Predvolené kategórie sa bude zľava uplatňovať na tie produkty z vybranej kategórie, ktoré majú danú kategóriu nastavenú ako svoju predvolenú.
Pri cielení na Všetky kategórie sa bude zľava uplatňovať na všetky produkty, ktoré sú v danej kategórii zaradené.
Príklad: Predávate napríklad oblečenie a chcete zákazníkom ponúknuť akciu, že pri kúpe 2 ľubovoľných tričiek z kategórie „Tričká“ dostanú 1 pár ponožiek z kategórie „Ponožky“ zdarma. Založíte novú zľavu X+Y, v časti Zákazník si kúpi zadáte ako množstvo 2 a zaškrtnete kategóriu „Tričká“, a v časti Zákazník dostáva zadáte ako množstvo 1 a zaškrtnete kategóriu „Ponožky“.
Viete, že všetky produkty v kategórii „Tričká“ sú zaradené tiež do podkategórií ako „Pánske tričká“, „Dámske tričká“ alebo „Detské tričká“, a tieto podkategórie sú vždy predvolenou kategóriou daného produktu. V takom prípade je potrebné v nastavení cielenia kategórií zvoliť hodnotu Všetky kategórie, aby daná zľava fungovala.
Ak by ste mali v danej situácii cielenie kategórií nastavené na Predvolené kategórie, danú zľavu by nebolo možné uplatniť, pretože kategória „Tričká“ nie je pre žiadny produkt predvolenou kategóriou.