Doplnok Veľkoobchod je určený väčším e-shopom, ktoré dodávajú aj veľkoobchodne alebo si svojich veľkoobchodných odberateľov ešte len hľadajú. Vďaka doplnku môžete navrhnúť svojim stálym väčším klientom veľkoobchodné ceny a môžete sa tak stať výhradným a pravidelným dodávateľom.
Doplnok umožňuje vytvoriť viac zákazníckych skupín a následne jednotlivým skupinám prideľovať rôzne cenníky, nastaviť im tabuľkové zobrazenie produktov alebo od registrujúcich sa zákazníkov vyžadovať kompletne vyplnený profil.
Skupinám označeným ako veľkoobchodné jednoducho nastavíte vlastné ceny dopravy a platieb. Môžete si aj zobraziť objednávky od veľkoobchodných klientov alebo si zobraziť ich štatistiky, aby ste zistili, aký vám generujú zisk.
S výberom doplnku vám radi poradíme na info@shoptet.sk.
Najskôr je potrebné definovať ďalšie druhy cenníkov okrem systémového Hlavného cenníku (predvolený). Túto možnosť nájdete pod kartou Zákazníci → Cenníky. Nový cenník vytvoríte kliknutím na tlačidlo Pridať (obrázok 01).
V umiestnení Produkty → Prehľad v detaile produktu (prípadne v detaile varianty, pokiaľ sa jedná o tovar s variantami) na záložke Cenník sa vám zobrazí kolonka pre novo pridaný cenník alebo cenníky (obrázok 02). U každého produktu tak môžete nastaviť okrem klasických cien aj ceny pre nový cenník.
Pod kartou Zákazníci → Skupiny definujete zákaznícke skupiny (typy odberateľov). Každej skupine môžete priradiť jej vlastný cenník, vyplniť popis skupiny a tiež vybrať, či budete chcieť zákazníkov najskôr po registrácii osobne schváliť alebo sa môžu do skupiny registrovať automaticky. Bližšie informácie o tomto nastavení nájdete v článku Skupiny zákazníkov.
Pokiaľ si nepridáte vlastné, existujú dve zákaznícke skupiny:
Doplnok Veľkoobchod umožňuje zákaznícke skupiny registrovať ako veľkoobchodné. O zaradení skupiny pod veľkoobchod rozhoduje zaškrtávacie pole Veľkoobchodná skupina v detaile zákaznícke skupiny (obrázok 03).
Veľkoobchodná skupina sa odlišuje od maloobchodnej v týchto vlastnostiach:
V Produkte → Darčeky v sekcii Nastavenie darčekov môžete zaškrtnúť, či sa budú darčeky navrhovať aj veľkoobchodným zákazníkom.
V Nastavenie→ Doprava a platby → Spôsob dopravy / Spôsob platby máte k dispozícii záložku Veľkoobchod. Tu môžete aktivovať nastavenia veľkoobchodnej dopravy a platby.
Označením tejto možnosti sa skopírujú maloobchodné dopravy a platby (pokiaľ nie sú vyplnené) do veľkoobchodných vrátane vzájomných väzieb. Ak tu dopravy a platby máte vyplnené vlastné, aktivujú sa. Veľkoobchodné nastavenie sa potom bude zobrazovať zákazníckym skupinám, ktoré sú označené ako veľkoobchodné.
V Objednávky → Prehľad na každej zo záložiek si môžete s použitím filtru Skupina zobraziť, ktoré objednávky boli vytvorené pre maloobchodných a veľkoobchodných zákazníkov. Toto filtrovanie neumožňuje zobrazovať výsledky podľa zákazníckych skupín. Jedná sa iba o rozlíšenie Maloobchodu a Veľkoobchodu, ktoré určuje voľba na obrázku 03.
V štatistikách Objednávky a obraty, Pokladňa, Produkty a Zákazníci môžete pri použití filtra Skupina zobrazovať údaje pre skupiny Maloobchod a Veľkoobchod. Pre tento filter platí tiež, čo pre filter u objednávok.
Viac informácií o nastavení zákazníckych skupín sa dočítate v našom článku Skupiny zákazníkov.
Zákazník pri registrácii dostane na výber vyššie uvedené skupiny, ktoré budú mať vytvorené cenníky priradené (obrázok 04).
Prípadne môžete cenník alebo skupinu zmeniť v detaile zákazníka v Zákazníci → Prehľad na záložke Zľavy (obrázok 05).
Pokiaľ u niektorej zákazníckej skupiny vyžadujete autorizáciu, túto možnosť môžete schváliť pod kartou účty používateľa (Autorizované- Áno) (obrázok 06).
Hromadne spravovať ďalšie cenníky môžete, keď si pod kartou Produkty → Ceny vyfiltrujete cenník, s ktorým chcete pracovať (obrázok 07).
Pomocou funkcie hromadných úprav môžete meniť ceny pri viacerých produktoch naraz. Cenu môžete mimo iného znížiť či zvýšiť o fixné alebo percentuálne čiastky.
Cenníky môže taktiež importovať a exportovať. Taký postup vám pomôže tiež v prípade, keď ste nový cenník ešte len vytvorili a chcete do neho ceny vložiť. Dokiaľ nebudú ceny vložené do nového cenníku, nebude možné na ne použiť funkciu hromadných úprav. Ceny v novo vytvorenom cenníku síce vidíte, jedná sa však o ceny, ktoré sa prepisujú z Hlavného cenníku. V prehľade cien produktov (obrázok 07) by také ceny boli napísané šedým písmom namiesto čierneho. Detailný postup nájdete v článku Export produktov.
Podobný postup môžete využiť pri editácii zliav (Produkty → zľavy) a skladu (Produkty → Sklad).
Pokiaľ máte produkt vo viacerých cenníkoch, je možné, aby bol viditeľný len pre používateľov, pre ktorých daný cenník platí.
Máte napríklad dva cenníky, jeden Hlavný a jeden Veľkoobchodný. Chcete, aby bol produkt viditeľný len pre zákazníkov s Veľkoobchodným cenníkom. Stačí zmazať Cenu produktu v Hlavnom cenníku. A naopak nechať cenu vyplnenú na Veľkoobchodnom cenníku.
Aby bol produkt vidieť na e-shope, musí mať cenu vyplnenú. Používatelia, ktorým zobrazujete Hlavný cenník, tak produkt neuvidia. Uvidia ho len prihlásení používatelia, ktorí majú daný cenník priradený, či už individuálne alebo ako skupina.
S doplnkom Veľkoobchod môžete taktiež zákazníkom v skupinách navrhnúť tabuľkové zobrazenie produktov. To ocenia vaši veľkoobchodní zákazníci, ktorým tak uľahčíte orientáciu na e-shope. Tabuľkové zobrazenie môžete nastaviť aj skupine koncových zákazníkov.
V detaile zákazníckej skupiny (Zákazníci → Skupiny) v sekcii Veľkoobchod zaškrtnete možnosť Tabuľkové zobrazenie produktov. Na e-shope sa potom budú produkty zobrazovať takto (obrázok 08).