Odhlásení používatelia

Odhlásení používatelia je jednoduchý nástroj umožňujúci správu zoznamu e-mailových adries (čiže zoznamu robinsonov), pre ktoré bol odmietnutý príjem obchodných oznámení z vášho e-shopu.

Odhlásených používateľov nájdete v sekcii Nastavenia → Emaily → Odhlásení používatelia (obrázok 01).

Obrázok 01
Obrázok 01

Na záložke Odhlásení používatelia máte k dispozícii tabuľku s adresami, ktoré obchodné oznámenia odmietli (napríklad cez tlačidlo Neprajem si odoberať newslettery v treťom kroku nákupného košíka). V tabuľke sa okrem samotnej e-mailovej adresy nachádzajú aj informácie, kedy sa zákazník odhlásil a akým spôsobom odhlásenie prebehlo.

Adresy z obchodných oznámení môžete odstrániť aj kliknutím na tlačidlo Odhlásiť používateľa v pravom hornom rohu. V pop okne iba postačí zadať e-mailovú adresu, na ktorú oznámenia nemajú odchádzať.

Odobrať odhlásené e-mailové adresy (tzn. znovu prihlásiť adresy k odberu obchodných zdelení) je možné iba ručne z administrácie.

Záložka Odhlásení používatelia – export/import umožňuje hromadné úpravy odhlásených zákazníkov (obrázok 02).

Obrázok 02
Obrázok 02

Pod nadpisom Export si môžete kliknutím na tlačidlo Exportovať hromadne uložiť zoznam odhlásených adries vo formáte CSV. Ten potom môžete nahrať do externých aplikácií a synchronizovať tak s nimi odhlásené e-mailové adresy z e-shopu. V prípade systémového napojenia na Mailchimp sa odhlásené adresy synchronizujú automaticky.

Nástroj tiež umožňuje importovať zoznam odhlásených adries z externého zdroja ako napríklad CRM alebo mailingový nástroj. Ide o voľbu Importovať pod nadpisom Import.

Pre nahranie adries používajte výhradne súbor vo formáte CSV, ktorý bude obsahovať iba jediný stĺpec email, v ktorom sú ako hodnoty použité jednotlivé e-mailové adresy.