Vďaka doplnku Automatické párovanie platieb môžete párovať prichádzajúce platby na základe variabilného symbolu s číslom objednávky v Shoptete. Tento doplnok umožňuje napojenie pre automatické párovanie platieb iba na jeden účet vo FIO banke, z ostatných bánk umožňuje párovanie iba manuálne prostredníctvom nahratých ABO súborov.
Pre automatické párovanie platieb odporúčame využiť službu Prepojenie s bankou v rámci Shoptet Pay. Táto služba umožňuje napojenie na viac bánk aj účtov naraz, dokáže k objednávke spárovať aj platby bez variabilného symbolu a uľahčuje napríklad aj vrátenie platieb. Podrobnosti o službe Prepojenie s bankou nájdete na webe Shoptet Pay.
Párovanie prijatých platieb s objednávkami prebieha na základe variabilného symbolu. Pre správne spárovanie objednávok tak nesmie číslo objednávky obsahovať písmená, inak k spárovaniu nedôjde.
Ručné párovanie platieb pomocou nahratého ABO súboru nájdete v administrácii e-shopu v Nastavenie → Objednávky → Detekcia platieb. Tu kliknite na voľbu Nastavenie účtu (obrázok 01). Automatické párovanie platieb s Fio bankou nájdete v administrácii v Prepojenie → Fio banka.
V detaile prepojenia Fio banky v Prepojenie → Fio banka vyplníte API kľúč, ktorý nájdete vo svojom internetovom bankovníctve. Po vyplnení API kľúča stačí zaškrtnúť možnosť Automatického párovania platieb (obrázok 02). Spárovanie prebieha pri tarifách Free, Basic, Business 4x denne vždy o 9, 12, 15 a 18 hodine. Pri tarifách Profi a Enterprise prebieha spárovanie každú štvrťhodinu od 8 do 23 hodiny.
Pre jednotlivé formy úhrady je možné zvoliť stav, do ktorého sa objednávka po prijatí platby má prepnúť (obrázok 02).
V rámci jedného e-shopu je možné nastaviť automatické párovanie s jedným účtom vo Fio banke. Nie je teda možné párovať viac účtov napríklad pre rôzne meny. Platby z ostatných účtov je však možné párovať cez manuálne nahranie súboru alebo využiť Prepojenie s bankou od Shoptet Pay.
Zmena stavu po prijatí objednávky je prepojená s nastavením stavov objednávky a môžete využiť aj automatické generovanie dokladov po prepnutí do vybraného stavu. Bližšie informácie vrátane príkladu využitia nájdete v článku Stavy objednávky.
Túto funkciu využijete v prípade, keď zákazník nesprávne vyplní čiastku za objednávku a potom márne čaká na zásielku, keďže vy ako e-shop márne čakáte na platbu. Budete mať taktiež istotu nad prijatými dobierkami od dopravcov.
Kontrola platieb sa nachádza priamo v detaile objednávky v poli Prijal. Tu sa zobrazí čiastka, ktorá dorazila na váš účet. Keď čiastka sedí, zobrazí sa na zeleno (obrázok 03).
Pokiaľ zákazník poslal nižšiu čiastku, môžete pomocou automatizácie prepnúť stav objednávky (napr. na vlastný stav „Nedoplatené“). Po prepnutí na tento stav môžete nadviazať automatické odosielanie e-mailu a použiť v ňom značku #ADDITIONAL_PAYMENT#a #PAID#.
Pomocou značky #ADDITIONAL_PAYMENT#pošlete zákazníkovi čiastku, ktorú je treba doplatiť (objednávky pod jedným variabilným symbolom sa sčítajú). Značka prepisuje iba čiastku, preto ju odporúčame doplniť spolu so značkou #CURRENCY# (napr. Čiastka k doplateniu: #ADDITIONAL_PAYMENT# #CURRENCY#).
Značka #PAID#prepíše čiastku, ktorú zákazník doposiaľ pre objednávku uhradil. Taktiež ju odporúčame používať so značkou #CURRENCY#.
Akonáhle zákazník čiastku dorovná, považuje sa objednávka za zaplatenú a objednávku môžete ďalej expedovať.
Pokiaľ zákazník poslal vyššiu čiastku, zobrazí sa v prehľade u objednávok upozornenie oranžovou bodkou. V sekcii Nastavenia → Objednávky → Detekcia platieb potom môžete pre také objednávky nastaviť špeciálny stav, do ktorého sa preplatené objednávky prepnú. Budete ich tak mať na jednom mieste a zákazníkovi potom môžete už len vrátiť prebytočnú čiastku.
U všetkých ostatných bánk je potrebné pre spárovanie platieb vložiť súbor s exportom prijatých platieb. Jedná sa o súbor ABO, má obvykle príponu *.gpc nebo *.abo. ABO súbor nájdete v administrácií vašej banky, odkiaľ je potrebné ho exportovať.
Kliknete na možnosť Nahrať (export z banky) (obrázok 01). V sekcii Nastavenia vyberte Typ súboru, ktorý budete nahrávať. V rozbaľovacej ponuke máte k dispozícii tie najrozšírenejšie banky. Pokiaľ vaša banka nie je uvedená, skúste previesť import s prvou hodnotou. Niektoré ďalšie banky môžu mať typy importov rovnaké s už uvedenými bankami (obrázok 04).
Zvoľte menu, v ktorej je vedený účet, z ktorého platby importujete. Potom vložte samotný súbor. Nakoniec kliknite na tlačidlo Importovať. Platby sa jednorazovo spárujú.
Celý postup exportu súboru ABO z banky a jeho nahranie do Shoptetu je potrebné zopakovať zakaždým pre novú sériu platieb.
Aby ste nemuseli pre každú sériu platieb nahrávať ručne ABO súbory, Shoptet Pay ponúka v rámci Prepojenia s bankou automatické napojenie na celú radu ďalších bánk.
Prejdete na stránku Objednávky → Prehľad a spusťte párovanie pomocou tlačidla Spárovať platby (obrázok 05).
V umiestnení Nastavenia → Objednávky → Detekcia platieb na záložke Log nájdete prehľad všetkých akcií, ktoré sa párovanie platieb týkajú (obrázok 06).
V logu vidíte dátum a čas, kedy k akcií došlo s presnosťou na sekundy. Vidíte, ktorý používateľ akciu vykonal (v prípade, že je uvedené System, sa jednalo o automatické a nie ručné párovanie). V samotnom zázname potom môžete vidieť napríklad informácie o spojení, s ktorou bankou sa jednalo.