Vďaka doplnku Opustený košík môžete mať prehľad o zákazníkoch, ktorí vložili tovar do košíka, ale objednávku nedokončili. Zistíte, v akom kroku košík opustili a čo v ňom nechali. Týchto zákazníkov potom môžete kontaktovať pomocou automatického e-mailu a motivovať ich aby nákup dokončili.
S výberom a objednaním doplnku vám radi poradíme na info@shoptet.sk.
V záložke Opustený košík môžete u každého košíka zistiť, do akého kroku objednávacieho procesu sa zákazníci dostali a koľkokrát sa k svojmu košíku vrátili (obrázok 01).
Doplnok Opustený košík zbiera dáta iba o registrovaných zákazníkoch, ktorí v dobe opustenia košíku boli zároveň do svojho účtu prihlásení.
V rámci jednotlivých produktov potom môžete analyzovať, kde bola možná príčina opustenia košíku (cena, nedostatočný popis, nekvalitná fotografia atď.). Pravdepodobnosť, že sa zákazník vráti a objednávku dokončí, môžete zvýšiť jeho kontaktovaním napríklad pomocou automaticky odosielaných e-mailov.
V záložke Nastavenia zvoľte, či sa majú automatické e-maily odosielať (zaškrtávatko Odosielať e-maily automaticky). Vyberte, koľko dní po opustení košíku sa má e-mail odoslať. E-maily odchádzajú vždy o 19 hodine večer (obrázok 02).
Obsah automatických e-mailov môžete upravovať a prispôsobiť podľa seba. Automatizovane tak vyzvete zákazníkov, nech objednávku dokončia. K návratu na váš e-shop ich môžete motivovať napríklad zľavou alebo inou výhodou.
Šablónu e-mailu košíku nájdete v Nastavenia → Emaily → Automatické zasielanie v záložke Systémové akcie pod názvom Opustený košík. Po kliknutí na názov môžete zvoliť príjemcu a spôsob odoslania (priamy adresát, kópia, skrytá kópia).
Po kliknutí na tlačidlo Editovať šablónu môžete upraviť znenie správy pre zákazníkov (obrázok 03).