Doplnok Hodnotenie zákazníkov slúži ako nástroj k vytváraniu štatistík nákupov jednotlivých zákazníkov. Automaticky označuje verných zákazníkov a tých, ktorí vám generujú najväčší obrat. Naviac vďaka doplnku dokážete odhaliť potenciálne problémových zákazníkov, znížiť riziko storna objednávok aj opakované vrátenie balíčkov.
Pokiaľ potrebujete akokoľvek poradiť s výberom a objednaním doplnku, sme vám k dispozícii na info@shoptet.sk.
Každý zákazník, či už registrovaný alebo neregistrovaný, je identifikovateľný na základe e-mailovej adresy.
Pokiaľ zákazník vykoná objednávky ako neregistrovaný a až potom sa registruje, je potrebné zákazníkov e-mail overiť k tomu, aby sa jeho hodnotenie pred a po registrácii sčítalo. Overenie vykonáte v detaile zákazníka (v umiestnení Zákazníci → Prehľad) v záložke Používateľské účty. Tu zaškrtnete u účtu daného zákazníka políčko Overené.
Pokiaľ taký zákazník vykonal jeden nákup ako neregistrovaný a dva nákupy po registrácii, potom po tomto overení bude hodnotený za všetky tri nákupy.
Nastavenie tohto doplnku nájdete v sekcii Zákazníci → Hodnotenie. Tu môžete definovať pravidlá, podľa ktorých systém vášho zákazníka vyhodnotí. Zákazník teda dostane buď pozitívne alebo negatívne hodnotenie po splnení jednej z uvedených podmienok. Hodnotenie je graficky odlíšené.
Udelené hodnotenie sa zobrazuje v celej administrácii. Je možné ho nájsť v detaile zákazníka, v prehľade zákazníkov aj v prehľade objednávok alebo v ich detaile.
Grafické zobrazenie hodnotenia je pojaté pomocou dvoch smajlíkov a to usmievavého a zamračeného. Pre podrobnejšie informácie stačí na daný smajlík nabehnúť myšou (obrázok 01).
V sekcii Kedy zobrazovať pozitívne hodnotenie nastavíte, aké podmienky musí zákazník splniť, aby ho obdržal. Zákazník také hodnotenie získa už po splnení jednej z uvedených podmienok:
V sekcii Kedy zobrazovať negatívne hodnotenie nastavíte, aké podmienky musí zákazník splniť, aby ho dostal. Zákazník také hodnotenie získa už po splnení jednej z uvedených podmienok.
V sekcii Automatické rozraďovanie zákazníkov si môžete zákazníkov s pozitívnym hodnotením presunúť do vami zvolenej skupiny. Najskôr je potrebné funkciu povoliť zaškrtnutím voľby Aktivovať.
Podrobné hodnotenie môžete vidieť v detaile zákazníka (Zákazníci → Prehľad) v záložke Hlavné údaje. V sekcii Základné informácie máte vďaka doplnku údaje o zákazníkových nákupoch a stornách.
V sekcii Hodnotenie zákazníkov vidíte grafické hodnotenie vrátane vysvetliviek. Zákazník môže získať ako pozitívne tak aj negatívne hodnotenie dohromady.
Máte možnosť tiež pridať poznámku a hodnotenie ručne. V našom príklade (obrázok 03) bolo pozitívne hodnotenie pridané na základe pravidiel. Negatívne hodnotenie bolo pridané ručne administrátorom e-shopu.
Funkciu Automaticky stornovať objednávky môžete plošne vypnúť všetkým zákazníkom, u ktorých ste si ju aktivovali. Túto funkciu je možné vypnúť alebo zapnúť individuálne v profile každého zákazníka. V umiestnení Zákazníci → Prehľad kliknite na riadok s menom zákazníka.
Vďaka sekcii Základné informácie sa môžete lepšie zorientovať a rozhodnúť, či chcete zákazníkovi objednávky naozaj stornovať.
Ďalšia možnosť, ako pracovať s rizikovým zákazníkom, je blokovanie jeho IP adresy. Taký klient potom nemôže vykonať objednávku. Podrobný návod nájdete v článku Blokovanie IP adries.