Hodnotenie zákazníkov

Doplnok Hodnotenie zákazníkov slúži ako nástroj k vytváraniu štatistík nákupov jednotlivých zákazníkov. Automaticky označuje verných zákazníkov a tých, ktorí vám generujú najväčší obrat. Naviac vďaka doplnku dokážete odhaliť potenciálne problémových zákazníkov, znížiť riziko storna objednávok aj opakované vrátenie balíčkov.

Pokiaľ potrebujete akokoľvek poradiť s výberom a objednaním doplnku, sme vám k dispozícii na info@shoptet.sk.

Ako hodnotenie zákazníkov funguje?

Každý zákazník, či už registrovaný alebo neregistrovaný, je identifikovateľný na základe e-mailovej adresy.

Pokiaľ zákazník vykoná objednávky ako neregistrovaný a až potom sa registruje, je potrebné zákazníkov e-mail overiť k tomu, aby sa jeho hodnotenie pred a po registrácii sčítalo. Overenie vykonáte v detaile zákazníka (v umiestnení Zákazníci → Prehľad) v záložke Používateľské účty. Tu zaškrtnete u účtu daného zákazníka políčko Overené.

Pokiaľ taký zákazník vykonal jeden nákup ako neregistrovaný a dva nákupy po registrácii, potom po tomto overení bude hodnotený za všetky tri nákupy.

Kde sa hodnotenie zákazníkov nastavuje?

Nastavenie tohto doplnku nájdete v sekcii Zákazníci → Hodnotenie. Tu môžete definovať pravidlá, podľa ktorých systém vášho zákazníka vyhodnotí. Zákazník teda dostane buď pozitívne alebo negatívne hodnotenie po splnení  jednej z uvedených podmienok. Hodnotenie je graficky odlíšené.

Udelené hodnotenie sa zobrazuje v celej administrácii. Je možné ho nájsť v detaile zákazníka, v prehľade zákazníkov aj v  prehľade objednávok alebo v  ich detaile.

Grafické zobrazenie hodnotenia je pojaté pomocou dvoch smajlíkov a to usmievavého a zamračeného. Pre podrobnejšie informácie stačí na daný smajlík nabehnúť myšou (obrázok 01).

Obrázok 01
Obrázok 01

V sekcii Kedy zobrazovať pozitívne hodnotenie nastavíte, aké podmienky musí zákazník splniť, aby ho obdržal. Zákazník také hodnotenie získa už po splnení jednej z uvedených podmienok:

  • Celkovo nakúpil nad určitou čiastku: kladné hodnotenie bude udelené, pokiaľ celkový súčet nákupov prekročí zadanú čiastku.
  • Nákupov viac ako: pevný počet nákupov pre udelenie hodnotenia.
  • Posledný nákup pred menej ako: umožňuje dať pozitívne hodnotenie zákazníkom, ktorí u vás napríklad často nakupujú.
    • Dobu môžete nastaviť, akú dlhú chcete. Behom tejto doby musí zákazník vytvoriť minimálne 2 objednávky. V základe je doba nastavená na 31 dní (obrázok 02). Takto môžete odmeniť verných zákazníkov Odporúčame kombinovať napr. s vernostnou zľavou.

V sekcii Kedy zobrazovať negatívne hodnotenie nastavíte, aké podmienky musí zákazník splniť, aby ho dostal. Zákazník také hodnotenie získa už po splnení jednej z uvedených podmienok.

  • Nad % stornovaných objednávok: zobrazí negatívne hodnotenia nad určité percento z počtu učinených objednávok.
  • Nad počet storno objednávok: hodnotenie bude udelené pri pevnom počte storno objednávok.
  • Poslední nákup pred viac ako: umožňuje dať negatívne hodnotenie dlhou dobu neaktívnym klientom. Prednastavená hodnota je 365 dní (obrázok 02).
  • Automaticky stornovať objednávky: v prípade aktívnej voľby sa každému zákazníkovi s negatívnym hodnotením budú automaticky stornovať jeho objednávky. Funkciu je možné individuálne zapnúť a vypnúť pre jednotlivých zákazníkov priamo v detaile zákazníka (obrázok 03).

V sekcii Automatické rozraďovanie zákazníkov si môžete zákazníkov s pozitívnym hodnotením presunúť do vami zvolenej skupiny. Najskôr je potrebné funkciu povoliť zaškrtnutím voľby Aktivovať.

  • Presunúť do vybranej skupiny môžete zákazníka, ktorý získal 1, 2 alebo 3 pozitívne hodnotenia. Sem sa započítavajú iba hodnotenia udelené automaticky.
  • Klienta tak môžete zaradiť napríklad do skupiny VIP klient (obrázok 02). Takej zákazníckej skupine potom môžete nastaviť iný cenník alebo im navrhnúť iné zľavy než ostatným zákazníkom. Viac informácií nájdete v článku Skupiny zákazníkov.
Obrázok 02
Obrázok 02

Hodnotenie v detaile zákazníka

Podrobné hodnotenie môžete vidieť v detaile zákazníka (Zákazníci → Prehľad) v záložke Hlavné údaje. V sekcii Základné informácie máte vďaka doplnku údaje o zákazníkových nákupoch a stornách.

V sekcii Hodnotenie zákazníkov vidíte grafické hodnotenie vrátane vysvetliviek. Zákazník môže získať ako pozitívne tak aj negatívne hodnotenie dohromady.

Máte možnosť tiež pridať poznámku a hodnotenie ručne. V našom príklade (obrázok 03) bolo pozitívne hodnotenie pridané na základe pravidiel. Negatívne hodnotenie bolo pridané ručne administrátorom e-shopu.

Obrázok 03
Obrázok 03

Storno objednávok rizikových zákazníkov

Funkciu Automaticky stornovať objednávky môžete plošne vypnúť všetkým zákazníkom, u ktorých ste si ju aktivovali. Túto funkciu je možné vypnúť alebo zapnúť individuálne v profile každého zákazníka. V umiestnení Zákazníci → Prehľad kliknite na riadok s menom zákazníka.

Vďaka sekcii Základné informácie sa môžete lepšie zorientovať a rozhodnúť, či chcete zákazníkovi objednávky naozaj stornovať.

Ďalšia možnosť, ako pracovať s rizikovým zákazníkom, je blokovanie jeho IP adresy. Taký klient potom nemôže vykonať objednávku. Podrobný návod nájdete v článku Blokovanie IP adries.