S doplnkom Mailchimp sa automaticky prepojíte s najrozšírenejšou službou na rozosielanie newsletterov Mailchimp.com. Po registrácii môžete preniesť kontakty z vašej databázy do databázy Mailchimp. Vďaka intuitívnemu a jednoduchému editoru, môžete vytvárať graficky pokročilejšie správy. Samozrejmosťou je nastavenie e-mailingových kampaní podľa segmentov.
S výberom a objednaním doplnku vám radi pomôžu kolegovia na info@shoptet.sk.
Mailchimp je najrozšírenejšou službou na rozosielanie newsletterov na svete. S naším napojením získate možnosť synchronizovať kontakty medzi Mailchimpom a vaším e-shopom. K dispozícii sú vám aj prehľadné štatistiky vašich rozosielok.
Na Shoptete používame pre napojenie API v3, vďaka nemu sa mimo iné do Mailchimpu prenášajú:
Prihláste sa do vášho účtu Mailchimp. Najprv je treba vygenerovať API kľúč.
Synchronizácia zákazníkov je prenos klientov do administrácie Mailchimpu, aby ste im mohli zasielať newslettery. Synchronizácia prenáša iba tých klientov, ktorí sa prihlásili k odberu newsletteru. Súhlas alebo prihlásenie k odberu môžete získať pomocou doplnku Hromadné rozosielanie e-mailov. Druhou možnosťou, ako získať kontakty od zákazníkov bez nutnosti využitia Hromadného odosielania newsletterov, je nastaviť si widget pre zber kontaktov priamo do Mailchimpu.
Najskôr si nastavte, ktoré udalosti vyvolajú automatickú synchronizáciu (prenos z e-shopu na Mailchimp). Môže sa jednať o udalosť (obrázok 02):
V sekcii Vyberte zoznam odberateľov vyberte z roletky zoznam, do ktorého sa vám budú zákazníci z e-shopu odosielať.
Zoznam je najskôr potrebné vytvoriť v administrácii Mailchimpu. Návod na založenie nového publika nájdete v pomocníkovi Mailchimpu vrátane printscreenov.
Pri vytváraní nového publika je potrebné zadať jeho názov. Ten sa vám potom zobrazí v administrácii v roletke. Vyplňte tiež predvolenú e-mailovou adresu, ktorá bude uvedená ako odosielateľ newsletteru a meno odosielateľa newsletteru.
Po vytvorení publika je potrebné v administrácii Prepojenie→ Mailchimp nastaviť tzv. merge tagy. Ide o označenie toho, čo jednotlivé údaje v našej administrácii znamenajú, aby sa všetko správne prenieslo do Mailchimpu (obrázok 03).
Aby napr. nedošlo k tomu, že meno zákazníka sa v Mailchimpe uloží k ulici alebo popisnému číslu, stačí kliknúť na možnosť Synchronizovať do Mailchimp a všetko sa automaticky správne spáruje. Následne nastavenie uložte. Po synchronizácií by mali byť vyplnené merge tagy nasledovne:
Synchronizácia sa teraz bude vykonávať automaticky podľa vašich nastavení. Štandardne prebieha každých 15 minút a systém odosiela maximálne 500 záznamov v jednej dávke. Pokiaľ teda máte rozsiahlejšiu databázu zákazníkov a synchronizujete ju prvýkrát, môže to trvať dlhšie.
Pokiaľ zaškrtnete možnosť Povoliť funkciu Ecommerce Store, budú sa do MailChimpu odosielať detailné informácie o objednávke, vďaka čomu môžete e-mailové kampane personalizovať.
Synchronizáciu údajov s Mailchimpom je možné vykonať taktiež manuálne. Vykonáte to v sekcií Ručná synchronizácia, ktorá sa nachádza dole na záložke Nastavenia. Môžete jednorazovo synchronizovať všetkých existujúcich zákazníkov aj objednávky.
Do Mailchimpu budú prenesení iba zákazníci, ktorí dali súhlas s odberom newsletteru. Ich e-mail sa pri udelení súhlasu automaticky dostal do umiestnenia Marketing → Newslettery, záložka Newsletter. Pokiaľ máte e-maily presunuté do iných záložiek, je potrebné ich v tomto prípade presunúť späť pod Newsletter (inak zákazník nebude prenesený pri synchronizácii z Newsletterov).
Pokiaľ zákazník predal svoj súhlas s odberom newsletteru behom registrácie, prenesú sa údaje o ňom z karty registrácie.
Pokiaľ registrovaný nie je, prenesú sa údaje z objednávky, ktorú učinil.
V prípade, že zadal iba e-mail do boxu pre odber newsletterov, prenesie sa len jeho e-mail.
Najskôr je potrebné widget vygenerovať v administrácii Mailchimpu.
Teraz sa vráťte do administrácie vášho e-shopu.
+ Umiestnenie banneru nastavíte vo **Vzhľad a obsah → Šablóny** na záložke **Prvky**. Vytvorený banner zviditeľníte potiahnutím z **Koša** na e-shop.
+ Viac informácií pre túto akciu nájdete v nápovede [Prvky](/prvky/).