Napojenie na Mailchimp

S doplnkom Mailchimp sa automaticky prepojíte s najrozšírenejšou službou na rozosielanie newsletterov Mailchimp.com. Po registrácii môžete preniesť kontakty z vašej databázy do databázy Mailchimp. Vďaka intuitívnemu a jednoduchému editoru, môžete vytvárať graficky pokročilejšie správy. Samozrejmosťou je nastavenie e-mailingových kampaní podľa segmentov.

S výberom a objednaním doplnku vám radi pomôžu kolegovia na info@shoptet.sk.

Čo je Mailchimp a čo umožňuje?

Mailchimp je najrozšírenejšou službou na rozosielanie newsletterov na svete. S naším napojením získate možnosť synchronizovať kontakty medzi Mailchimpom a vaším e-shopom. K dispozícii sú vám aj prehľadné štatistiky vašich rozosielok.

Na Shoptete používame pre napojenie API v3, vďaka nemu sa mimo iné do Mailchimpu prenášajú:

  • dáta o tržbách k objednávke,
  • oddelené meno a priezvisko,
  • dátum narodenia zákazníka.

Ako prepojiť Mailchimp s administráciou e-shopu?

Prihláste sa do vášho účtu Mailchimp. Najprv je treba vygenerovať API kľúč.

  • V ľavom spodnom rohu kliknete na ikonku vášho účtu a vyberte Account & billing.
  • V hornom menu potom kliknite na záložku Extras a zvoľte API keys.
  • Tlačidlom Create A Key sa vám vygeneruje nový kľúč na ďalší riadok. Pokiaľ by ste mali viac kľúčov, každý kľúč si môžete v stĺpci Label pomenovať, aby ste ich odlíšili.
  • V stĺpci API Key si skopírujte hodnotu API kľúču.
  • V administrácii e-shopu prejdite na Propojenie → Mailchimp. Do políčka Váš "Mailchimp API key" vložte API kľúč, ktorý ste si vygenerovali v administrácii Mailchimpu a stránku uložte (obrázok 01).
Obrázok 01
Obrázok 01

Ako vykonať synchronizáciu zákazníkov?

Synchronizácia zákazníkov je prenos klientov do administrácie Mailchimpu, aby ste im mohli zasielať newslettery. Synchronizácia prenáša iba tých klientov, ktorí sa prihlásili k odberu newsletteru. Súhlas alebo prihlásenie k odberu môžete získať pomocou doplnku Hromadné rozosielanie e-mailov. Druhou možnosťou, ako získať kontakty od zákazníkov bez nutnosti využitia Hromadného odosielania newsletterov, je nastaviť si widget pre zber kontaktov priamo do Mailchimpu.

Najskôr si nastavte, ktoré udalosti vyvolajú automatickú synchronizáciu (prenos z e-shopu na Mailchimp). Môže sa jednať o udalosť (obrázok 02):

  • Registrácia zákazníka, nová objednávka: pokiaľ sa zákazník registruje alebo vytvorí objednávku, automaticky sa prihlási k odberu newsletteru.
  • Odstránenie používateľského profilu: odstránenie zákazníka z newsletteru Mailchimpu vo chvíli, keď ho majiteľ e-shopu zmaže z administrácie alebo sa zákazníkova e-mailová adresa objaví v zozname Odhlásených používateľov.
  • Úprava profilu zákazníka: pokiaľ sa zmenia zákazníkove údaje, zmena sa potom automaticky prejaví  aj v Mailchimpu.
Obrázok 02
Obrázok 02

Zoznam odberateľov

V sekcii Vyberte zoznam odberateľov vyberte z roletky zoznam, do ktorého sa vám budú zákazníci z e-shopu odosielať.

Zoznam je najskôr potrebné vytvoriť v administrácii Mailchimpu. Návod na založenie nového publika nájdete v pomocníkovi Mailchimpu vrátane printscreenov.

Pri vytváraní nového publika je potrebné zadať jeho názov. Ten sa vám potom zobrazí v administrácii v roletke. Vyplňte tiež predvolenú e-mailovou adresu, ktorá bude uvedená ako odosielateľ newsletteru a meno odosielateľa newsletteru.

Merge tagy

Po vytvorení publika je potrebné v administrácii Prepojenie→ Mailchimp nastaviť tzv. merge tagy. Ide o označenie toho, čo jednotlivé údaje v našej administrácii znamenajú, aby sa všetko správne prenieslo do Mailchimpu (obrázok 03).

Obrázok 03
Obrázok 03

Aby napr. nedošlo k tomu, že meno zákazníka sa v Mailchimpe uloží k ulici alebo popisnému číslu, stačí kliknúť na možnosť Synchronizovať do Mailchimp a všetko sa automaticky správne spáruje. Následne nastavenie uložte. Po synchronizácií by mali byť vyplnené merge tagy nasledovne: 

  • Registrovaný zákazník: HAS_REG (Registrovaný zákazník),
  • Zákaznícka skupina: CUST_GROUP (Zákaznícka skupina),
  • Meno a priezvisko: FULL_NAME (Meno a priezvisko),
  • Ulica a číslo domu: STREET (Ulica a číslo domu),
  • Mesto: CITY (Mesto),
  • PSČ: ZIP (PSČ),
  • Zem: COUNTRY (Zem),
  • Telefón: PHONE (Phone number),
  • Názov spoločnosti: COMPANY (Názov spoločnosti),
  • Identifikačné číslo: COMP_ID (Identifikačné číslo),
  • DIČ: VAT_ID (DIČ).

Automatická synchronizácia

Synchronizácia sa teraz bude vykonávať automaticky podľa vašich nastavení. Štandardne prebieha každých 15 minút a systém odosiela maximálne 500 záznamov v jednej dávke. Pokiaľ teda máte rozsiahlejšiu databázu zákazníkov a synchronizujete ju prvýkrát, môže to trvať dlhšie.

Pokiaľ zaškrtnete možnosť Povoliť funkciu Ecommerce Store, budú sa do MailChimpu odosielať detailné informácie o objednávke, vďaka čomu môžete e-mailové kampane personalizovať.

Ručná synchronizácia objednávok a zákazníkov

Synchronizáciu údajov s Mailchimpom je možné vykonať taktiež manuálne. Vykonáte to v sekcií Ručná synchronizácia, ktorá sa nachádza dole na záložke Nastavenia. Môžete jednorazovo synchronizovať všetkých existujúcich zákazníkov aj objednávky.

Aké informácie o používateľoch sa prenášajú do Mailchimpu?

Do Mailchimpu budú prenesení iba zákazníci, ktorí dali súhlas s odberom newsletteru. Ich e-mail sa pri udelení súhlasu automaticky dostal do umiestnenia Marketing → Newslettery, záložka Newsletter. Pokiaľ máte e-maily presunuté do iných záložiek, je potrebné ich v tomto prípade presunúť späť pod Newsletter (inak zákazník nebude prenesený pri synchronizácii z Newsletterov).

Pokiaľ zákazník predal svoj súhlas s odberom newsletteru behom registrácie, prenesú sa údaje o ňom z karty registrácie.

Pokiaľ registrovaný nie je, prenesú sa údaje z objednávky, ktorú učinil.

V prípade, že zadal iba e-mail do boxu pre odber newsletterov, prenesie sa len jeho e-mail.

 Ako nastaviť widget pre zber kontaktov priamo do Mailchimpu?

Najskôr je potrebné widget vygenerovať v administrácii Mailchimpu.

  • Prejdite pod záložku Audience → All contacts.
  • V menu vyberte Settings → Audience name and campaign defaults.
  • Zaškrtnite voľbu Enable double opt-in (Povolit double opt-in).
  • Po zaškrtnutí prechádzajúcej voľby, sa automaticky vyberie aj vedľajšia možnosť Enable reCAPTCHA.
    • Jedná sa o možnosť pridať overenie, či formulár vyplňuje reálna osoba a nie robot. Táto reCAPTCHA sa klientom zobrazí ako zaškrtávacie políčko s textom Potvrdiť, že nie som robot.
  • V ľavom menu prejdite na záložku Audience → Signup forms a vyberte možnosť Form builder.
  • Vyberte záložku Translate it.
  • V políčku Set default language vyberte možnosť Slovak a jednotlivé políčka skontrolujte, či sú správne preložené.
  • Nastavenie uložte tlačidlom Save Traslations Settings.
  • Vráťte sa späť na záložku Signup forms a vyberte možnosť Embedded forms.
  • Upravte widget podľa vlastných potrieb a kliknite na tlačidlo Continue.
    • Pole pre zaškrtnutie zákazníkovho súhlasu s marketingovou aktivitou môžete pre formulár pridať v Audience → All contacts. Tu vyberte Settings a voľbu GDPR fields and settings.
  • Vygenerovaný kód celý skopírujte kliknutím na tlačidlo Copy Code.

Teraz sa vráťte do administrácie vášho e-shopu. 

  • Prejdite do sekcie Vzhľad obsah → Banner.
  • Vyberte jeden zo súčasných voľných bannerov v záložke Bannery alebo kliknite na tlačidlo Pridať a vytvorte úplne nový.
  • Ako Typ banneru zvoľte Textový banner a do políčka pre text vložte skopírovaný HTML kód (obrázok 04).
  • Banner je potrebné mať umiestnený na vašom e-shope a nesmie sa nachádzať v sekcií Kôš.
+ Umiestnenie banneru nastavíte vo **Vzhľad a obsah → Šablóny** na záložke **Prvky**. Vytvorený banner zviditeľníte potiahnutím z **Koša** na e-shop.
+ Viac informácií pre túto akciu nájdete v nápovede [Prvky](/prvky/).
Obrázok 04
Obrázok 04